Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Forumleden,

Net nieuw en bega meteen de eerste fout. Als niet ervaring forum-ganger was ik mij niet bewust dat een voorstelrondje op prijs wordt gesteld. Hiervoor mijn excuus.

Zowel in de wereld van het scheren met een open scheermes, als op dit forum ben ik een nieuwkomer. Ik hoop hier dan ook de nodige info op te doen en op den duur ook te kunnen bijdragen.

Meestal draag ik een 2 a 3 cm lange baard die ik netjes bijwerk op de wangen en hals. Maar zo nu en dan moet ik mij gladscheren, omdat een baard niet altijd geapprecieerd wordt. Voorheen deed ik dit altijd met de standaard krabbertjes. Hierbij had ik vaak last van scheeruitslag in m'n hals. Nu kreeg ik van iemand de raad om wat te investeren in betere scheerproducten en het scheren met een open scheermes eens te proberen. Zo gezegd zo gedaan. Vorige week het pretpakket van Bluebeards revenge gekocht en hiermee aan de slag gegaan. Mijn nieuwe stijl van scheren bevalt mij uitstekend, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Een echt open scheermes waardeer ik in al zijn aspecten, maar op het moment zie ik mijzelf niet het mes scherp houden en elke keer langs een strop trekken. Op den duur zal ik echter zeker de overstap maken naar een echte SR. Maar voor nu zal het bij een shavette blijven. Wellicht kunnen jullie mij helpen om het genot van mijn nieuwe scheerstijl te vergroten.

Met groet,

Lucas

Guest Gusto
Posted

Welkom Lucas!

Posted

Nogmaals welkom, je begaat geen fout hoor maar het is leuk als mensen zich in een apart draadje even voorstellen.

Posted

Welkom Lucas, volgens mij maken 9 van de 10 nieuwe toetreders deze 'fout', ook ik. Welkom en moedig hoor zo'n open mes. Ik vertrouw nog immer op het hekje.

Posted

Welkom, veel scheerplezier.

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan........

Posted

Welkom Lucas en veel plezier hier. Overigens gaat een baard van een paar centimeter er ook probleemloos af met een DE-krabber, zeker als het een open kam model is. Misschien niet zo spannend als een open mes maar wel een pak voordeliger.

Posted
Welkom Lucas en veel plezier hier. Overigens gaat een baard van een paar centimeter er ook probleemloos af met een DE-krabber, zeker als het een open kam model is. Misschien niet zo spannend als een open mes maar wel een pak voordeliger.

Volgens mij ben ik onderhand meer geld kwijt aan krabbers dan aan messen :?:

Posted

Ja Richard maar jij hebt de plicht om de naar slant kennis hunkerende forum leden tevreden te stellen dus jij past niet in het door Talibeard geschetste plaatje ;)

Posted

Volgens mij ben ik onderhand meer geld kwijt aan krabbers dan aan messen :?:

Hij hoeft er toch niet meteen twee gros van in huis te halen Richard? Echt waar, je kunt met ééntje ook al uit de voeten... :roll:

Posted

Dank voor het warme welkom!

Talibeard, het is voor mij inderdaad de hele charme van het open mes dat de doorbraak heeft gegeven in mijn keuze tussen een DE-krabber en het open mes. Wederom natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Her en der zie ik forum-leden refereren naar een 'marktgedeelte' op dit forum. Heb het zelf nog niet kunnen vinden. Kan iemand mij erop wijzen?

Posted

Dat is een kwestie van meer posts produceren Lucas maar ik weet niet hoeveel precies. Heb je het magische aantal gehaald dan verschijnt het als vanzelf...