Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Forumleden,

Zowel in de wereld van het scheren met een open scheermes, als op dit forum ben ik een nieuwkomer. Ik hoop hier dan ook de nodige info op te doen en op den duur ook te kunnen bijdragen.

Meestal draag ik een 2 a 3 cm lange baard die ik netjes bijwerk op de wangen en hals. Maar zo nu en dan moet ik mij gladscheren, omdat een baard niet altijd geapprecieerd wordt. Voorheen deed ik dit altijd met de standaard krabbertjes. Hierbij had ik vaak last van scheeruitslag in m'n hals. Nu kreeg ik van iemand de raad om wat te investeren in betere scheerproducten en het scheren met een open scheermes eens te proberen. Zo gezegd zo gedaan.

Deze week het pretpakket van Bluebeards revenge gekocht en hiermee aan de slag gegaan. De scheerolie, scheerschuim en balsem deden goed hun werk en als resultaat geen last van bultjes. Vooral de balsem heeft naar mijn mening een iets te hoog 'Axe' puber gehalte wat betreft de geur, maar dat is een kwestie van smaak. Qua werking vind ik hem wel erg prettig.

Het scheren met een open scheermes vond ik een hele ervaring; een hele prettige ervaring zelfs. De eerste paar keer wat kleine haaltjes, maar gelukkig geen diepe wonden. Met wat concentratie vond ik het alles meevallen.

Al met al: ik ben helemaal om. Een echte straight razor kan ik in al zijn aspecten sterk waarderen, maar op het moment zie ik mijzelf nog niet het mes scherp houden en elke keer langs een strop trekken. Voor nu wil ik het dus houden bij een shavette, maar zal op den duur zeker overstappen.

De Bluebeards Revenge shavette is mijn eerste ervaring met een open scheermes. Toch voelt het mes mij iets prulliger aan, waardoor ik toch niet helemaal een zeker gevoel heb tijdens het scheren. Ik ben student en mijn portemonnee staat het helaas niet toe om een shavette uit het duurdere segment te kopen, zoals een feather. Ik realiseer mij al te goed dat je vaak krijgt waar je voor betaald, maar graag zou ik jullie advies willen voor een goede shavette.

Ik denk dat ik met een wat zwaarder en solide aanvoelende shavette nog meer genot krijg uit mijn nieuwe stijl van scheren.

Nu heb ik op marktplaats een tweedehands Barburys shavette gevonden voor 17,- (incl. verzendk.). Zal dit een verbetering zijn ten opzichte van de Bluebeards revenge? Ik vind hem erg lijken op de parker shavette, waar veel forumleden volgens mij geen hoge pet van op hebben. Mochten jullie andere goede alternatieven weten hoor ik het graag!

Met groet,

Lucas

Posted

Hai Kole welkom op het forum en er zijn hier genoeg leden om je wegwijs te maken en de topics die reeds gevuld zijn met allerlei prachtige informatie herbergen ook veel tips.

Wat we altijd wel waarderen is als iemand zich de moeite getroost om zich even voor te stellen in het "welkom" gedeelte.

Posted

Laat die barbury maar liggen,neem hier een kijkje, er zijn ook goedkopere goede shavettes. En stel je even voor in dit gedeelte, welkom op het forum en veel scheerplezier!

Posted

Allen dank voor het warme welkom!

Inderdaad een erg informatieve post van Snuff, helaas is dit zelfs buiten mijn budget. Meer dan 25,- gaat het op het moment helaas niet worden. Ik denk dat de shavette van Bluebeard voorlopig nog voor mij de standaard blijft. Wel een meevallertje bij de plaatselijke drogisterij, die mijn nieuwe stijl wel kan waarderen. Van de 'oude baas' een porseleinen scheerkommetje gekregen, toen ik ging kijken of hij shavettes in het assortiment had.

Posted

Dan zal het daarbij moeten blijven vrees ik. Is een simpele oplossing voor, in het weekend wat extra bijverdienen?

Posted

De sanguine coolcut 9 (gebruikt injector mesjes) is niet zo goed als feather artist mesjes, maar veel beter als de mesjes die (als je nog niet zo handig bent met shavette's) je snijden met de hoekjes.

Kost ergens om en nabij de 17 dollar op ebay.

Posted
Dan zal het daarbij moeten blijven vrees ik. Is een simpele oplossing voor, in het weekend wat extra bijverdienen?

In mijn geval niet een simpele oplossing. Helaas heeft een week maar 1 weekend en heb ik ook warm water nodig om te scheren ;)

Posted
In mijn geval niet een simpele oplossing. Helaas heeft een week maar 1 weekend en heb ik ook warm water nodig om te scheren ;)

Niemand zegt dat het simpel is, ik deed vaak de hele zaterdagavond en nacht dienst aan de discotheek waarna ik vertrok richting werk voor een 24 uur shift zonder slaap, niet simpel maar waar een wil is ......

Je kunt je ook prima scheren met koud water hoor :)

Je zou trouwens verbaasd zijn als je wist hoeveel mensen ondervonden hebben dat met koud water scheren hun beter afgaat dan met warm water.

Posted

Heb je gelijk in Snuff!

Sparen wordt denk ik voor mij de way to go, aangezien het scheren met een open mes mij tot nu toe erg goed bevalt. Moet zelfs eerlijk bekennen dat mijn baard de laatste tijd niet echt meer eens kans krijgt.

Zal mij ook eens gaan verdiepen in het scheren met koud water.