Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS DiVino

- Aluin

- Floid vigoroso

- The Shave Doctor aftershave gel

In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Gibbs Ref15

Astra platinum (2)

Onbekende vintage varken

Omega Crema da Barba

Pitralon Original ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Seygus

Rapira platinum lux

Omega S10005

Bon berger Menthe

Alcolado Glacial

0297696a7234a85d7cab39e2ca283baf.jpg

Posted

Merkur Progress

Rapira

RazoRock Plissoft

Musgo Real Spiced Citrus

Hema ASB

De spotgoedkope chinese das stond op het programma, geprobeerd om hier een schuim mee te maken. Was niet echt een succes, de kwast is veel te slap voor mij. Gelukkig stond er een prullenbak vlakbij. De RazoRock plissoft deed zijn werk wel weer prima. Les geleerd.

Posted

Mülhe R89 met Perma Sharp super (1)

Semogue 2000

BdF Esclusivo

Lucky Tiger face tonic

Myrsol Lemon

444 balm

1e maal een permasharp mesje gebruikt en direct een heel aangename scheerbeurt. Goed scherp en heel vloeiend. Als ik dit nu nog een keer of 5 kan doen met dit mesje, dan zullen er wel een 100-tal van deze mesjes in huis komen.

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Feather Artist Club SS,

Feather Professional (5),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Hé, wat lekker, zo glad geschoren weer!

Door een flinke keelontsteking had ik ff weinig zin om te scheren... nu het wat beter voelt is het heerlijk me weer te scheren en me daardoor nog wat beter te voelen. 3 Dagen niet scheren is ook een goede reden de Feather te gebruiken, daarmee maai je die baard zo weg.

Dus, na drie scheergangen zie ik er in ieder geval weer spik en span uit.. :-)

Posted

Razorock Plissoft

ATT R1 met rapira platinum lux (3)

Castle Forbes limes

Proraso ASL

Die derde keer met Raprira pl lux blijkt iedere keer net aan of net niet aan. 't is in elk geval glad.

Mooie dag!

Posted

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Omega Hi-Brush kwast

TFS Linea Tradizionale Barba Gialla zeep

Tabac Original aftershave

Cella Eau de Lavande cologne

Bij de Tabac past een simpel lavendelwatertje prima, dus dat was de keuze voor vandaag.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Plisson scheerzeep

Semogue 1305

G&F / EJ handvat

Nacet platinum (NOS)

Brut Sport Style

Nivea sensitive cooling asb

Vandaag lekker koud water gebruikt, dat bevalt altijd prima op warmere dagen en lijkt ook beter voor de huid te zijn.

Lekker zomers zeepje, past dus goed bij het prachtige weer. Nu maar eens gaan beginnen aan het klussen.

Posted

Jeruzalem Harkos® _Fibre,

Savon de Marseille_Vert 72% olijfolie,

Above the Tie_S1,

Super-Max_Blue Daimond 2e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Jeruzalem Harkos® _Fibre en Savon de Marseille_Vert 72% olijfolie:

De zeep nu 6x gebruikt en blijf erg tevreden erover. Dat was weer een lekker schuim vanmorgen. Het blijft gewoon zeepschuim, maar door zo weinig mogelijk water te gebruiken, krijg ik echter een mooi gladde laag op het velletje met hoge glijeigenschappen en het weekt mijn baard goed in. Wordt het wat stroever, dan even wat vocht op het gezicht en het glijdt weer als een paling.

Mesje en krabber:

De Super-Max_Blue Daimond voor de 2e x gebruikt. De Super-Max doet het eigenlijk best aardig deze 2e x. Prima glad mee geschoren. Geen eigenzinnigheden. Normaal goede beurt en ik moet toegeven, voelt iets beter dan een Derby. De S1 heeft daar zeker aan bij gedragen. Immers die krabber is dood zeker, zonder fratsen zijn werk doen. Jammer, dat ik mijn 39c niet mee heb, want intussen ben ik eigenlijk wel benieuwd, wat die met dit mesje doet. In elk geval is deze combi niet verkeerd, maar ook niet heel super. Resultaat BBS.

De eigen AS en ASB met hoog olijfolie gehalte sluit mooi aan op de Savon de Marseille, dus die maar weer ter afsluiting. Zo weer mooi rondom glad en verzorgd de nieuwe dag genieten.

Posted

Het blijft nog even warm, dus het zomergereedschap tevoorschijn gehaald. De Rituals Ice shower doet wat het zegt koud worden, dit bereik je door je nat te maken onder de douche, kraan uit en vervolgens in te zepen ( vergeet de genitaliën niet) en dan met fris water afspoelen. Het koel effect blijft minimaal wel een kwartiertje a half uur merkbaar.

Vandaag de Chiseled Cryogen solo gebruikt, de zeep die volgens eigen zeggen het hoogste percentage menthol in zich heeft. Natuurlijk dringt zich dan bij mij de vraag op: koeler als Voskot? Voskot vorig jaar zomer voor het laatst gebruikt maar iets in mij zegt dat de Voskot nog koelender is. Maar het zal niet veel meer schelen, dit houdt in als je nog nooit menthol zeep gebruikt hebt en dit je eerste menthol ervaring is dit een aparte ervaring kan zijn. De pre-shave van Prep versterkte eerst het Ice shower gevoel en de eerste gang met de Chiseled was dan ook al direct heerlijk koelend. Voor het overige is het een mooie Amerikaanse zeep, dus snel een mooi en beschermend schuim en door diverse toevoegingen ook goed huidvoedend.

Niet de fout gemaakt door niet tijdens het scheren naar het lichaam te luisteren, dus vandaag alleen met de haren mee de shavette gebruikt. Ook de kin geprobeerd alleen ligt het nu aan mij :shock::?::?: maar juist als ik heel voorzichtig probeer te zijn, zoals vandaag over de kin, gaat mijn hand nogal trillen, hopelijk door de concentratie en uit voorzichtigheid want anders kan ik vast een voorraadje pleisters inslaan. :o

Daarna mocht de "Grand Lady" ,vergeef mij het gebruik van Engels maar soms schieten Nederlandse woorden tekort, onder de slants met een vers Feather mesje haar adelijke kant weer tonen. Dit is zo weet ik nu al de mooiste combinatie, want heerlijk mild scherend wordt bij een juiste scheerhoek een mooie reductie van de stoppels bewerkstelligd. En door haar verheven opleiding is ze zeer vergevingsgezind, bijten doet ze volgens mij alleen als het gepeupel de "Bastille" bestormd en zij hierbij in het gedrang komt.

Er zijn krabbers die dieper uitscheren maar die vragen over het algemeen ook meer aandacht. De Krect is de ideale krabber die reductie met mildheid combineert, vriendelijk blijft en waarbij je wel heel scheef moet scheren om schade aan te richten. Ondanks haar afkomst een echte allemansvriendin dus.

De afwerking met de IJs Cologne en nog eens gevoed met de Lea, dit alles heeft menthol dus vraag ik me nu af: het zou toch warm worden vandaag :?::lol:

Image1465207044.794455.thumb.jpg.a77f446aeb638e1dd2ea9706dc7d005a.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted
Ook de kin geprobeerd alleen ligt het nu aan mij :shock::?::?: maar juist als ik heel voorzichtig probeer te zijn, zoals vandaag over de kin, gaat mijn hand nogal trillen, hopelijk door de concentratie en uit voorzichtigheid want anders kan ik vast een voorraadje pleisters inslaan. :o

Ik denk dat dit voor veel mensen heel herkenbaar is bij het eerste aantal scheerbeurten met een shavette, je moet een beetje zelfvertrouwen opdoen en dat komt na een aantal keren wel.

Posted

Het is als met fietsen Hans: heel voorzichtig langzaam fietsen omdat je nog niet kan of durft komt het evenwicht niet ten goede en maakt zelfs dat je eerder valt. Dit geldt ook voor het mes. Gewoon resoluut dat ding bedienen gaat het best. Korte haaltjes en gaan.

Guest Gusto
Posted

Muhle R41 (2013)

Polsilver - Super Iridium (2)

Semogue SOC Varken

Proraso Groen

Proraso Groen ASB

VLS :D

Posted
Het is als met fietsen Hans: heel voorzichtig langzaam fietsen omdat je nog niet kan of durft komt het evenwicht niet ten goede en maakt zelfs dat je eerder valt. Dit geldt ook voor het mes. Gewoon resoluut dat ding bedienen gaat het best. Korte haaltjes en gaan.

korte haaltjes :?: Ik heb nu twee keer de Shavette gebruikt en juist geprobeerd om gelijk de krabber lange halen van boven naar beneden te halen :o

Posted
Kikuokan Frameback

55d2156659e21276c45adf8ad536853d.jpg

Naar het gelijknamige liedje van Normaal?

:D Die gedachte kwam ook bij mij op. Hie kiek oe an, hie kiek oe ok an. Ofzoiets

Posted

Feather Artist Club SS

Feather Pro (3)

Jan Zoethout custom syntheet

TAOS Ocean Kelp

Figaro gel

Na 4 dagen was het wel weer tijd voor een scheerbeurt, met de lekker ruikende Ocean Kelp.

Een erg lekker luchtje maar helaas niet heel erg sterk, daarom gaat mijn voorkeur uit naar de Salty Seasage van Meissner Tremonia, die ruikt lekker sterk!

Ondanks dat wel een fijne schercréme met goede scheereigenschappen.

Makkelijk op te kloppen, en een lekker dik en glad schuim!

Afgemaakt met de heerlijke Figaro gel! 8-)

IMG_20160606_184839174.thumb.jpg.7eaa8f836e22957e4e9eda4b645127be.jpg

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Biodermal aftershave gel

Ook vandaag had de Colibri geen enkele moeite met de baard, en was ik in drie gangen weer zo glad als een aal. Geen prik van de aluin, een enkel prikje van de Pinaud. Afgemaakt met de aftershave gel.