Hanskoning Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Omdat de WSP op dit moment her en der nogal in het spotlicht staat, even maar een eigen draadje ervoor aangemaakt. Dit zijn mijn bevindingen na de eerste scheerbeurt met deze kwast. Wat een verschil deze WSP Chinees met de "slappe" Chinees. Maar voordat we massaal gaan inslaan (ja lezers het inkoop virus kent bij ons soms geen grenzen) toch even iets meer over de borstel. Het is namelijk een volle borstel met een dichte loft (door de vele haren) en iets lagere plaatsing waardoor deze kwast over een goede ruggengraat beschikt en daar ik enige personen zag aangeven dat slappere borstels hun voorkeur hebben is mijn advies aan hen om deze niet aan te schaffen. Het schoonmaken van de kwast was geen probleem twee keer met shampoo gewassen, vervolgens een paar keer ingeladen met zeep en vervolgens een nachtje weggezet met de I Coloniali Mango zeep en de geur van de das is nu bijna geheel weg. Opvallend is bijna geen haarverlies en zeker geen zwart of grauw water tijdens het schoonmaakproces. Slechts twee haren verlies tijdens het inladen voor de eerste scheerbeurt met deze kwast en binnen geen tijd een volle kom schuim. De borstel is volgeladen ook best wel gewichtig door het vele schuim welke hij in zich heeft. De overdracht van het schuim in de borstel naar de huid gaat hem zeer gemakkelijk af. De haren voelen ontzettend zacht aan absoluut geen geprik van de haarpunten. De loft is bijna gelijk aan de Simpson Commodore X3 het enige verschil is dat de WSP minder vlak aan de bovenkant is en meer de vorm van de bovenkant van een gloeilamp in zich heeft. Voor slechts iets meer als € 8 krab ik me nu achter de oren als ik zie welk een bedrag ik voor de twee Simpsons heb betaald, met deze dassen borstel alleen zou ik ook heel gelukkig zijn.
Snuff Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Dan zou ik de twee simpsons van de hand doen, heb je meteen een hoop nieuw kapitaal Dank voor de beschrijving!
talibeard Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 klopt, ik zie hem bij die verkoper ook niet meer maar er is er nog wel één die er op lijkt. Even zoeken rond dezelfde prijs....
marco Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Misschien deze ook maar bestellen. Bij dezelfde verkoper als die andere kwast toch?
Tony Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Bedankt Hans voor je beschrijving. Ik kan me er helemaal in vinden.
talibeard Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Ik vind eigenlijk €8,= een onverantwoord hoog bedrag voor een Chinese eBay kwast....
Hanskoning Posted June 4, 2016 Author Posted June 4, 2016 Ik vind eigenlijk €8,= een onverantwoord hoog bedrag voor een Chinese eBay kwast.... Dat zijn de Chinezen helemaal met je eens Talibeard dus hebben ze hem maar uitverkocht verklaard http://m.ebay.nl/itm/1pc-Male-Badger-Shaving-Brush-Resin-Handle-Bristle-Razor-Brush-Black-4V6L-/172033057081?txnId=1547021848007 Bedankt Hans voor je beschrijving. Ik kan me er helemaal in vinden. Jij bedankt voor de reactie Tony, daarnaast Marcel en Talibeard die ons op dit spoor gezet hebben. En vanmiddag in het bijzijn van de getuigen efsk en Kalerolf hebben we binnen zeer korte tijd van een Paul Kox zeep een schuimpje met de WSP geklopt en ook bij het uitspoelen onder de kraan houd de loft zijn vorm, mooie ruggengraat dus. Dus hou je van iets stevige das met heerlijk zachte haren zou ik hem zodra hij weer leverbaar is voor die € 8 aanschaffen maar uekaz blijft het motto.
talibeard Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Hij lijkt wel op type 2 alhier; http://www.ebay.com/itm/Wood-Handle-Shaving-Barber-Brush-Badger-Hair-Face-Shave-Salon-Tool-Mens-Gift-/311621688030?var=&hash=item488e199ade:m:mOu8DcJ3BWINs_rEzwXGYYg
Marcel Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Mwa, zijn productomschrijving zou ik nu niet vertrouwen. Ze staan nu allemaal te boek als kwast met houten handvat terwijl een van deze modellen voorheen omschreven stond als met metalen handvat en de anderen met kunststof handvat. Het model van Talibeard kost nu ineens ook ongeveer $8. Dan weet ik voor nu genoeg
talibeard Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Weet ik niet Marcel; de omschrijvingen in de titel op eBay zijn er alleen om zoektermen te vangen want in de omschrijving van de betreffende kwast staat duidelijk 'resin'. Mijn kwast werd sowieso bij meerdere (>10) verkopers aangeboden en de 'mijne' was de goedkoopste. Ook de andere modellen zijn goedkoper terug te vinden maar dat zegt allemaal niet zoveel aangezien in dit (prijs-) segment de verschillen behoorlijk groot zijn; ja, ik steek teveel tijd in dit budgetgebeuren.... Ik verwacht bij deze kwasten één producent en de verschillende aanbieders profileren zich in diverse prijsklassen maar ik geloof niet dat er in dit geval ook al kopieerders van kopieerders zijn hoewel China in dit verband natuurlijk het land van de onbegrensde mogelijkheden is.....
KugelFanger Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Maar er staat tijdelijk uitverkocht. Dus wie weet krijgt ie ze wel weer terug. Ff wachten nog.
Marcel Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 @Talibeard : ik had de omschrijving niet eens gelezen, ik ging af op de titel. Aangezien geen enkele kwast ook maar een hint van hout heeft, trok ik m'n conclusies
Recommended Posts