efsk Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Een nieuwe maker van RVS scheergerei in de niet-goedkope catagorie: Timeless Razors. Tevens hier op ebay. Als ATT en Wolfman is het goed afgewerkt RVS voor niet al te lage prijzen. Duur dus eigenlijk. We mooi spul.
mhharsta Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Ze zien er prachtig uit, en de kwaliteit zal ongetwijfeld uitstekend zijn. Mag ook wel voor die prijzen .
Wolf Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Mooi spul inderdaad, ben alleen niet zo kapot van top plaat van de OC, misschien is hij verwisselbaar met de sb top plaat. Ben benieuwd hoe hij ontvangen wordt qua scheer prestaties.
marco Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Mooi, maar dat bedrag zou ik nooit uitgeven voor een krabbertje.
Guest Gusto Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Stevige prijzen, en waarschijnlijk ook een stevig gewicht.
Snuff Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Pas twee dagen verkrijgbaar en ze kunnen nu al de bestellingen niet meer volgen Wat zijn we toch een makkelijke prooi Ik pas.
Johan Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Wat mij altijd verbaast is dat RVS krabbers altijd zoveel duurder zijn dan andere, soms veel complexere, RVS objecten. Ik weet niet of dat komt door de kleine verkoopaantallen, of doordat krabbers als luxeproduct worden gepositioneerd. Maar het lijkt me dat je toch een RVS krabber in de winkel zou moeten kunnen krijgen voor €50 of zo. Zeker als je het ontwerp simpel houdt, dus een moderne Tech ofzo. Maar ja, aan de zijlijn is het makkelijk speculeren natuurlijk.
KugelFanger Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Opzich een mooie krabber, maar voor die prijs mag ie hem toch houden
Harkos Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Kom op voor zo'n top product zijn die paar dollars toch een peuleschilletje. Zou er zo een bestellen, als ik al mijn andere krabbers al helemaal begreep. Franse zonnesteek
Robert79 Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Zeker een peuleschil zeker als mensen gelijksoortige bedragen neerleggen voor een ATT, Wolfman, Ikon, Feather, Apollo en ga zo maar door.
Kingjack Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Timeless open comb head. Een kleine 2 weken geleden mocht ik in het kader van de verjaardag een presentje uitkiezen. Zoals doet vermoeden viel de keuze op een Timeless open kam kop, waarom geen greepje? Omdat ik ze lelijk vind. Het uiterlijk van de kop is in mijn ogen wel prachtig en Tjebbe heeft het al eerder vermeld, het betreft een mooi afgewerkt een gepolijst stukje RVS. De eerste test vandaag : De kop geladen met een Polsilver Super Iridium mesje en er een 80 mm ALU “Zoethout” greepje onder geschroeft. De eerste paar halen maken al direct het karakter van deze kop kenbaar. Luid, effectief en toch wel redelijk hoekgevoellig. Dat laaste moet ik toch wel een beetje verduidelijken. Het maakt niet echt uit wat de scheerhoek is om dat ding te laten blijven scheren, niet zo verwonderlijk met een Bladegap van een paar kilometer. Het comfort echter van de krabber is hoekgevoellig en de bandbreedte is in de gebruikte samenstelling best smal. Na een eerste rondje valt op hoe glad mijn huid al is. Een tweede gang tegen de vleug in maakt de zaak helemaal spiegelglad en klaar is Kees. Op de diverse fora had ik al kunnen lezen dat de OC variant behoorlijk effectief is, dat kan ik zeer zeker beamen. Het is zelfs de meest effectieve krabber die ik ooit heb mogen gebruiken. De meest fantastische super krabber die er maar bestaat vind ik het zeker (nog) niet. En dat komt vooral door het gevoel wat deze kop achterlaat op de huid, je voelt het mesje toch redelijk over de huid gaan, zeker een stuk minder dan bij de Muhle R41 maar toch wel aanwezig. Dat gevoel valt te minimaliseren door goed op de hoek te letten, daar is nog voor mij nog wat werk aan de winkel in de komende beurtjes. De conclusie tot nu toe; Zeer effectieve luidruchtige krabber die niet met de ogen dicht is te gebruiken.
efsk Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Ik vind het een mooie kop. De onderplaat met opgekrulde kam geeft het geheel aan massieve indruk, terwijl er toch genoeg lucht inzit om niet lomp te worden. Dat de tanden "doorlopen" in de bovenplaat doet erg aan Kirby denken, maar adt is geen nadeel, het draagt bij aan een zekere sierlijkheid. Je ervaring met hoekgevoeligheid doet me denken aan mijn Le Grelot-krabber. Dank voor je recentie, goed beschreven.
Snuff Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Heer breng ons niet in verleiding maar verlos ons van de scheerduivel
Kingjack Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Heer breng ons niet in verleiding maar verlos ons van de scheerduivel Vraag je nu om vrijwillig van dit forum verwijderd te worden?????
efsk Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 ik denk dat hij ons de woorden van hans koning doorgeeft.
Hanskoning Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Mooie beschrijving en een eerste scheerervaring waarbij bij mij de gelijkenis met het oude scheerhoofd van de Blackbird naar boven komt. Zeer effectief maar je voelt wel dat het mesje over de huid gaat alleen is de BB dan volgens mij minder hoekgevoelig voor wat betreft het agressieve gevoel. De nieuwe scheerkop van BB is trouwens ook ontzettend effectief -het gladste resulaat- en veel comfortabeler en dat brengt me toch weer bij het Wolfje met het grote mondje deze scheert ook zeer diep uit -iets minder als de BB- maar dit gaat gepaard met een comfort en bijna, zoals diverse testers alhier steeds bevestigen, vanaf de eerste scheerbeurt als vanzelf terwijl ik meestal toch wel een beurt of 4 a 5 nodig heb om de krabber geheel te doorgronden. Vind het wel een mooie en imposante kop om te zien en ben zeer benieuwd naar je conclusie na een scheerbeurt of 5.
Hanskoning Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Toch zeer geïnteresseerd naar gebruikerservaringen kwam ik onderstaande foto tegen van de Timeless en een Vintage Apollo scheerhoofd.
efsk Posted August 5, 2016 Author Posted August 5, 2016 Check ook deze Kirby Hans. Wel grappig, en zit opgescheept met twee van de Franse Apollo's, onbruikbaar want speciale mesjes nodig, beiden met glad hoofd.
mhharsta Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Bedankt voor het delen van je ervaring en de foto's van de Timeless Kingjack; lezen en kijken was een waar genoegen! Ik vind het Zoethout handvatje trouwens mooi passen bij de Timeless kop.
Kingjack Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Dat greepje past er inderdaad best mooi bij! Toch heb ik een Stork greepje op het oog....
Snuff Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Toch heb ik een Stork greepje op het oog.... Welke?
Kingjack Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Ik zou niet durven Een Ex3 titanium of een 90 mm Aristocrat 2 titanium.
Tjebbe Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Ik zit te denken aan de Windrose T1, die vind ik er mooi bij passen. Maar voor nu vind ik het alu greepje ook fijn.
Hanskoning Posted August 5, 2016 Posted August 5, 2016 Ik zou niet durven Een Ex3 titanium of een 90 mm Aristocrat 2 titanium. De aristrocrat is een waar kunsstuk wilde ik ook zeer graag tot de mijne maken maar een Belgische grootgrutter was me natuurlijk voor De mijne heb ik niet bij Stork maar bij deze website besteld: https://agamart.ru/catalog/?q=stork Ik zit te denken aan de Windrose T1, die vind ik er mooi bij passen. Maar voor nu vind ik het alu greepje ook fijn. Laatst een zeer negatieve ervaring gehad met Windrose, Richard had hier een greep voor me besteld die echter een veels te groot schroefdraad had. Gereclameert toezegging dat er een nieuwe opgestuurt zou gaan worden echter nooit ontvangen. Sinsdien ook niet meer gereageerd op de mails van Richard. Zijn wel mooie grepen overigens.
Recommended Posts