Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van na 1929.

Pagina's 2, 4 en 25 zijn blanco. Pagina's 16 t/m 23 tonen scharen en heb ik niet gescand. Pagina 24 oont aanstekers en heb ik ook niet gescand.

01_v1.jpg

03_v1.jpg

05_v1.jpg

06_v1.jpg

07_v1.jpg

08_v1.jpg

09_v1.jpg

10_v1.jpg

11_v1.jpg

12_v1.jpg

13_v1.jpg

14_v1.jpg

15_v1.jpg

26_v1.jpg

Posted

Potdorie wat een mooi speelgoed! Ik zal mijn bakelieten scheve Globusmann ook weer eens uit de mottenballen halen

Posted
Zo, dat zijn er nog een paar voor op jouw verlanglijstje..

De tweede pagina krabbers rechtsboven (A47) en linksonder (A48) heb ik reeds, dus scheelt dus al :-) Het fijne van catalogi als deze is dat ik nu dus weet wat deze twee ongemerkte krabbers zijn.

Posted

Hee, die post had ik nog niet gezien. Diezelfde krabber, in andere kleurstelling, heb ik ook behalve dan dat waar bij jou het globusmanlogo staat, op de onderkant van het greepje, bij mij helemaal niks is.

Dat model wordt in het safetyrazorcompendium ook als Merkur getoond, in het geheel wit.

Posted

Re: het Wilkinsonverhaal in dat draadje: Wilkinson is in 1961 samen met de firma R Osberghaus een mesjesfabriek gestart in Solingen, in de verhouding 66% W, 33% O. Osberghaus is bekend van het merk Fasan en heeft het RVS DE mesje uitgevonden, alsook het DE mesje met Tefloncoating.