efsk Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Van na 1929. Pagina's 2, 4 en 25 zijn blanco. Pagina's 16 t/m 23 tonen scharen en heb ik niet gescand. Pagina 24 oont aanstekers en heb ik ook niet gescand.
Marcel Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Potdorie wat een mooi speelgoed! Ik zal mijn bakelieten scheve Globusmann ook weer eens uit de mottenballen halen
Tjebbe Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Zo, dat zijn er nog een paar voor op jouw verlanglijstje..
Snuff Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Die zijn momenteel veel geld waard, echt goede messen vind ik persoonlijk.
efsk Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Zo, dat zijn er nog een paar voor op jouw verlanglijstje.. De tweede pagina krabbers rechtsboven (A47) en linksonder (A48) heb ik reeds, dus scheelt dus al Het fijne van catalogi als deze is dat ik nu dus weet wat deze twee ongemerkte krabbers zijn.
Marcel Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Die van mij herken ik hier niet, al zie ik zeker verwantschap: viewtopic.php?f=11&t=157
efsk Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Hee, die post had ik nog niet gezien. Diezelfde krabber, in andere kleurstelling, heb ik ook behalve dan dat waar bij jou het globusmanlogo staat, op de onderkant van het greepje, bij mij helemaal niks is. Dat model wordt in het safetyrazorcompendium ook als Merkur getoond, in het geheel wit.
Marcel Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Die post is nog uit de beginweken van het forum hier, alweer bijna drie jaar geleden
efsk Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Re: het Wilkinsonverhaal in dat draadje: Wilkinson is in 1961 samen met de firma R Osberghaus een mesjesfabriek gestart in Solingen, in de verhouding 66% W, 33% O. Osberghaus is bekend van het merk Fasan en heeft het RVS DE mesje uitgevonden, alsook het DE mesje met Tefloncoating.
Recommended Posts