Jump to content

Recommended Posts

Posted

Okay, ik heb dus een vraag.

Ik heb net een paar doosjes feather gekocht en bedacht me opeens iets, namelijk dat die feather mesjes per stuk 10 keer zoveel kosten als de supermax mesjes.

Nou verwacht ik niet dat ze 10 keer zo lang meegaan dus moeten ze 10 keer zo fijn zijn.

Dus de vraag is: zijn feather mesjes 10 keer fijner of zijn ze alleen maar 10 keer zo duur?

Posted

Dat is iets wat alleen jij zelf kan bepalen. Dat is voor iedereen anders. Ik vind de Feathers beter, maar niet direct het verschil in prijs waard. Maar tussen SuperMax en Feather zit nog heel veel meer om te gebruiken.

Posted
Okay, ik heb dus een vraag.

Ik heb net een paar doosjes feather gekocht en bedacht me opeens iets, namelijk dat die feather mesjes per stuk 10 keer zoveel kosten als de supermax mesjes.

Nou verwacht ik niet dat ze 10 keer zo lang meegaan dus moeten ze 10 keer zo fijn zijn.

Dus de vraag is: zijn feather mesjes 10 keer fijner of zijn ze alleen maar 10 keer zo duur?

Feather en Supermax mesjes vergelijken is bijna als appels met peren vergelijken, ze lijken qua uiterlijk op elkaar maar daar houdt ook de overeenkomst wat mij betreft ook op, maar uekaz.

En waar de één (zoals ik) de Feather ontzettend waardeer is hij voor een ander doordat hij een van de scherpste mesje is die bestaat juist onprettig. Echter als iets heel scherp is ook het verval vrij snel waarneembaar dus na drie uiterst fantastische scheerbeurten gaat hij de Smintpot in.

Toch drie keer meer gebruikt dan een Supermax die zich aan de onderkant van de mesjesspectrum bevindt door een veel mindere kwaliteit door het duidelijk missen van scherpte, dus zal die alleen geplaatst worden in mijn krabber als ik ooit mesjesloos geraakt.

Dus een Feather is niet duurder omdat ik nooit het vergelijk tussen deze twee zou maken en daarbij nooit Supermax zou kopen en alleen mijn geld uitgeeft voor een plezierige scheerbeurt. Dus de Feather heeft gewoon zijn prijs die je betaald als hij je bevalt en als een Supermax je wel bevalt heb je geluk bespaar je veel geld.

Posted

Raar, ik kan me prima scheren met supermax mesjes.

Maar ze gaan dus niet 20 scheerbeurten mee? Dat had ik voor die prijs toch wel een beetje verwacht.

Als ik het goed begrijp zijn de feather mesjes dus een beetje de gillette fusion proglide onder de DE mesjes, marginaal beter maar enorm veel duurder :D

Posted

Voor mij is er geen Supermax, die me echt kan bekoren. Ik vind ze van gemiddeld tot net niveau Derby.

Ergo onderkant bruikbare mesjes.

Feathers zijn prima mesjes, maar ofschoon ze te boek staan als ongeveer de besten, zijn er voor mij andere goedkopere mesjes, waar ik me makkelijker en prettiger mee kan scheren. Moet het echter goed en met aandacht, is voor mij Kai en dan Feather top of the bill. Ook als beginner zal je er de juiste krabber bij moeten hebben en een beetje techniek om ongeschonden uit de strijd te komen. Dat laatste zou met een goede Supermax wel eens makkelijker kunnen gaan.

Voor de Feathers geld met grote nadruk geen druk.

Posted

De vraag is ook welk type Supermax mesje je bedoelt want de verschillen onderling zijn groot; wat mij betreft van absoluut waardeloos tot bijna normaal bruikbaar. Maar Supermax vind ik zijn geld dus sowieso niet waard terwijl ik wel graag een doosje Feathers in de kast heb liggen. In zekere zin vind ik die hun geld ook niet waard maar voor af en toe vind ik dat wel een fijn scherp mesje en dan neem ik de prijs maar voor lief. Scheren kan ik me er eigenlijk maar twee keer mee dus ook dit is verre van een goede deal voor mij.

Het is een beetje een Lamborghini vergelijken met een Aygo; rijden doen ze allebei maar echt naast elkaar zetten en afwegen is een beetje onzinnig.

Posted

Sowiezo scheermesjes qua prija gaan vergelijken zou ik niet doen.

Feather is kwalitatief een heel goed mesje. Echter omdat ie 10 keer zo duur is is ie niet 10 keer zo goed of gaat ie 10 keer zo lang mee ect. Sterker nog feathers vindt ik niks juist omdat ze zo scherp zijn, ik vindt te veel verschil zitten tussen de scheerbeurten. Toch moet je het zelf proberen om te weten of je een mesje kunt waarderen.

Posted

Als ik het goed begrijp zijn de feather mesjes dus een beetje de gillette fusion proglide onder de DE mesjes, marginaal beter maar enorm veel duurder :D

En hoppa weer twee vergelijking en allebei alweer tussen appels en peren, ben je van huis uit groenteboer :shock::lol:

Toch blijkt uit dit antwoord maar weer duidelijk dat redelijk eenduidige informatie bij diverse personen niet perse tot dezelfde eindconclusie zal leiden. ;)

Posted

Een vergelijking werkt eigenlijk alleen maar als dingen verschillend zijn, anders heeft het niet zoveel zin.

"Het water was zo helder als helder water"

Posted
Een vergelijking werkt eigenlijk alleen maar als dingen verschillend zijn, anders heeft het niet zoveel zin.

Daar heb je wel een punt maar jouw vraag was niet hoe een Feather zich verhoudt tot een Supermax, waar je heel veel verschillende antwoorden op kunt verwachten, maar of de meerprijs van een Feather ten opzichte van de prijs van een Supermax te rechtvaardigen/het waard was. Dan breng je wel heel veel variabelen in de vergelijking en krijg je nog meer verschillende en uiteenlopende mogelijkheden. Zoveel dat je mijns inziens alleen zelf een afgewogen antwoord kunt vinden aan de hand van jouw eigen criteria.

UEKAZ in het kwadraat dus.... ;)

Posted

Maar het is je (voorbarige?) conclusie waar ik vooral over struikel.

Feathers zijn (UEKAZ enzo) niet marginaal beter dan andere mesjes. Er is een wezenlijk verschil tussen Feathers en andere mesjes.

Vooral de eerste twee scheerbeurten is er geen ander mesje dat aan Feathers kan tippen. En daarna zijn ze nog minstens twee scheerbeurten net zo goed als bijvoorbeeld PPC mesjes. Na vier scheerbeurten wordt het snel minder bij mij, hoewel ik ze nog wel een of twee keer kan rekken, als het moet.

Daar staat tegenover dat een budget Russisch mesje bij mij de eerste scheerbeurt 80% van de performance van de Feathers haalt, en ruimschoots meer dan een week mee gaat. Tja, wat is dan beter?

Posted
Zoveel dat je mijns inziens alleen zelf een afgewogen antwoord kunt vinden aan de hand van jouw eigen criteria.

UEKAZ in het kwadraat dus.... ;)

Ja maar wat ik vind weet ik al, ik ben gewoon benieuwd naar de meningen van anderen over prijs/kwaliteit verhoudingen.

Posted
Er is een wezenlijk verschil tussen Feathers en andere mesjes.

Vooral de eerste twee scheerbeurten is er geen ander mesje dat aan Feathers kan tippen. En daarna zijn ze nog minstens twee scheerbeurten net zo goed als bijvoorbeeld PPC mesjes. Na vier scheerbeurten wordt het snel minder bij mij, hoewel ik ze nog wel een of twee keer kan rekken, als het moet.

Daar staat tegenover dat een budget Russisch mesje bij mij de eerste scheerbeurt 80% van de performance van de Feathers haalt, en ruimschoots meer dan een week mee gaat. Tja, wat is dan beter?

Kijk dat is dus precies waar ik benieuwd naar was, naar dat soort meningen :)

Dankjewel voor je duidelijke antwoord

Posted

Voor mij is Feather de winnaar want voor mij is Supermax veel te duur ik heb er namelijk niks aan want ik kan me er niet mee scheren.

Posted
Voor mij is Feather de winnaar want voor mij is Supermax veel te duur ik heb er namelijk niks aan want ik kan me er niet mee scheren.

Kijk, dat is nog eens logica :lol:

Posted

Kijk, dat is nog eens logica :lol:

Posted

En waarom kan je je er niet mee scheren? Is dat dan omdat je baard zo zwaar is dat die mesjes dat niet aankunnen?

Posted

Ik weet het niet, ik kan gewoon nog niet één pass volmaken zonder extreem ongemak, verschillende keren geprobeerd met een nieuw mesje, is gewoon een marteling voor mij. Het zal nu ook niet zijn vanwege de grote hoeveelheid haar die ze moeten verwijderen want ik scheer me twee keer per dag.

Je moet je daar niet teveel vragen om stellen, is toch geen logisch antwoord voor. De onlangs zo populair geworden KAI mesjes bijvoorbeeld waar velen zo blij mee zijn vind ik ook niks, pas op ze zijn wel goed zonder meer maar zou er nooit een cent aan uitgeven vanwege oncomfortabel (in verhouding gezien dan hé).

Posted
Er is een wezenlijk verschil tussen Feathers en andere mesjes.

Kijk dat is dus precies waar ik benieuwd naar was, naar dat soort meningen :)

Dankjewel voor je duidelijke antwoord

Als deze reactie het Feather mesje betreft wel dat is al een paar keer beschreven op de vorige pagina's en ook hoe sommige het verschil ervaren tussen de Supermax en de Feather. Betreft het antwoord echter de door Johan aangehaalde vergelijking met "budget Russische mesje" en dat je juist op zoek bent naar dit soort meningen, dan is op zijn zeer zachtst gezegd de vraagstelling ietwat vaag geformuleerd. Marcel zou ons er op wijzen dat we zelfs compleet off-topic gaan :lol:

Duidelijke antwoorden volgen meestal op helder gestelde vragen :idea:

Posted

Afgezien van de vermeende kwaliteiten, of het gebrek daaraan, van deze mesjes, ben ik benieuwd hoeveel je voor de mesjes hebt betaald.

Als je een los pakje Feathers koopt, betaal je daar namelijk al snel 5 euro of meer voor. Daar heb je misschien ook wel 100 supermax mesjes voor. Koop je echter Feather mesjes per 100, dan hoef je daar echter niet 50 euro voor neer te leggen.

Hoe heb je de prijzen vergeleken?

Posted

Ah dat is een goed punt. Ik zit inderdaad een foute vergelijking te maken. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Ik heb inderdaad een los pakje feathers gekocht en de prijs daarvan vergeleken met de bulk prijs van de supermax. Dat is natuurlijk helemaal fout (misschien heeft koning toch gelijk en vergelijk ik alsmaar appels met citroenen :? ).

Dus Feather mesjes zijn maar iets 3 a 4 keer zo duur. kijk dat verandert de zaak natuurlijk enorm. Ik gebruik die supermax mesjes meestal maar een keer of 2 3 dus als die feathers iets langer meegaan en bovendien veel scherper zijn dan begrijp ik dat ze het waard zijn.

Bedankt Marcel voor het uit de wereld helpen van mijn misverstand.

Posted

Ah, dat scheelt inderdaad aanzienlijk! SuperMax is trouwens ook niet geliefd door mij, Feathers daarentegen gebruik ik zeer regelmatig.

Guest Gusto
Posted

SuperMax, er is mee te scheren, maar voor een fijne scheerbeurt geef ik de voorkeur aan Feather. :)