efsk Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Jo lui voor de liefhebber die zijn eigen een keer goed wil snijden teneinde erachter te komen of hij het scheren met echt mes wil gaan leren. Ik zorg voor een scherp mes wat voor de beginner geschikt zou moeten zijn. De liefhebber krijgt het thuisgestuurd en kan zich er een paar keer mee snijden. Drie tot vier keer zonder stroppen is net mogelijk, meer zou ik niet doen zonder leer. Daarna stuurt de scheerder het mes terug naar mij ik maak het weer scherp en ontsmet het en dan kan het naar de volgende liefhebber. Dit is geheel gratis en zonder verlichtingen anders dan dat je accoord gaat met de volgende twee regels: 1. Je stuurt het mes retour 2. Je betaalt de retourporto zelf. Gaarne hieronder aangeven of je mee wilt doen, ga ik effe een mes uitzoeken. Met geluk heeft de eerste voor het weekend al een jaap in zn wang.
Marcel Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Een heel mooi initiatief Richard! Ik hoop dat belangstellenden zich geroepen voelen.
Kamp Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Leuke actie Richard, als je wilt doen mensen, kan je zien of het wat voor he is!!
Tjebbe Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Mooie actie! Misschien nog iets met een soort van statiegeld?
Nienke Posted May 31, 2016 Posted May 31, 2016 Uitgelezen kans om het te proberen! Top dat je er zoveel energie in wil steken voor de nieuwsgierige onder ons . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Snuff Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Indertijd heeft iemand hetzelfde voor mij gedaan, een oogopener om dan te ervaren wat een echt goed geslepen mes voor verschil kan maken. Gezien het mooie gebaar en moeite zou ik echter de mensen die er gebruik van willen maken aanraden om zowel de porto van heen en terug op zich te nemen. Zoiets loopt snel in de papieren als er een aantal gegadigden zijn. En je bespaard (wat wordt dat woord hier op het forum vaak gebruikt hé ) toch aardig wat centen mocht blijken dat het niks is voor je. Top Richard!
Snowmiss Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Top idee, op deze manier heb ik ook mijn eerste open mes ervaring opgedaan.
marcanon Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 super tof, ik wil er graag een keer gebruik van maken
Wolf Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Inderdaad heel mooi aanbod, aangezien ik nu dus min of meer in bezit ben van een open mes (hij ligt bij mijn broer in Nl) , zal ik er geen gebruik van maken. Ik ben het met Snuff eens dat het het niet onredelijk is om heen en terug porto voor rekening te nemen. Lijkt me een hele mooie kans om het een keer te proberen.
Hanskoning Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Heel mooi initiatief, eigenlijk is dit toch een prachtig forum waar iedereen elkaar probeert te helpen, heel uniek. Zal ik me zaterdag scheren of niet????
Guest Gusto Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Heel mooi initiatief, eigenlijk is dit toch een prachtig forum waar iedereen elkaar probeert te helpen, heel uniek.Zal ik me zaterdag scheren of niet???? Hans, dat is een van de redenen dat ik donateur ben van het forum. En zaterdag scheren, natuurlijk!
Frank Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Prima initiatief Richard. Hopelijk komen er hierdoor weer wat open mes gebruikers bij.
Hanskoning Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Heel mooi initiatief, eigenlijk is dit toch een prachtig forum waar iedereen elkaar probeert te helpen, heel uniek.Zal ik me zaterdag scheren of niet???? Hans, dat is een van de redenen dat ik donateur ben van het forum. En zaterdag scheren, natuurlijk! Vergeet ook je waarde niet in het keuren van geuren Jaap die is onbetaalbaar Zaterdag komen er enkele heren, zoals degene die dit draadje aangemaakt heeft, bij mij op bezoek dus daarom de mijmering, zal ik me zelf scheren of laten doen. Hoewel de praktijk is dat twee van de bezoekers elkaar redelijke kwetsuren toebrengen tijdens dit riueel, dus kan ik beter vragen of de derde me eens met een slant kan scheren b.v een ATT of iKon
Snuff Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Graag voor en na foto's!! en als het even kan geluidsopnamen van het scheren
pern Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 Ha Richard, een geweldig idee. Ik meld mij ook graag aan.
efsk Posted June 2, 2016 Author Posted June 2, 2016 als ik het goed heb bijgehouden is het rijtje nu: Simson marcanon pern Als ik een post over het hoof heb gezien even melden, en verdere aanmeldingen blijven welkom. Wat mij betreft hebben we de komende drie jaar iedere week een andere liefhebber Mannen: maandag gaat een mes naar Simson, ik heb vandaag een luie dag en kom niet aan slijpen toe. Zodra Simson het terugstuurt meld ik me bij marcanon, en zo gewoon het rijtje af.
marcanon Posted June 2, 2016 Posted June 2, 2016 mooi initiatief, ik hoor het wel als het mijn beurt is
Simson Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Beste efsk en Marcanon, mag ik Marcanon voor laten gaan? Reden is dat ik zelf een shavette heb, een Chinese waar halve DE mesjes in gaan, en dat ik me daar mee kan oefenen. Als dat een goed oefenmiddel is, overigens. Dat viel erg tegen en ik heb het gevoel dat ik veel beter moet worden in de scheertechniek zelf. Efsk's mes ontvangen zou dan niet zoveel toevoegen, ik beheers de techniek nog niet. Bovendien ben ik nu ook bezig met een review te maken van het Rapira Super Stainless mesje. Dus ik geef met graagte het estafette stokje over aan Marcanon en misschien daarna Pern, om daarna zelf aan de beurt te geraken.
HiFuMi Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Mooi initiatief. Scheelt een hoop gedoe als je al weet dat je een goed geslepen mes hebt.
Recommended Posts