Jump to content

Recommended Posts

Posted

De Captain Red carbon uit de Lord stal zijn mesjes, waar je je mee moet kunnen scheren.

Dat mesje doet het wel goed, maar net even iets anders, dan een willekeurig ander RVS mesje. Nou die ervaring heb ik dan ook met dit exemplaar. Nu niet direct roepen: het is niets die carbons, want dit was mijn 3e mesje van dit soort en ben absoluut tevreden met de scheer kwaliteiten. De resultaten tot nu toe zijn 9, 7 en 6x, dus ongeveer mijn gemiddelde. Daarbij komt ook nog dat het erg afhankelijk is van de krabber, hoe dit mesje wordt ervaren. Heb hier natuurlijk een beperkte keuze in de caravan. Voor mij is dit een prettig mesje. Mijn oordeel is dan ook: Goed. Vintage, blijvertje. Koopwaardig.

1- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De 3e Red Captain in mijn vintage scheer carrière. Een feest de herkenning. Dat mesje geeft het gevoel van enige weerstand, maar scheert intussen fenomenaal glad de baard af. Dus geen druk, langzaam scheren en genieten.

Was benieuwd wat het mesje doet in de nieuwe krabbers. Nou de Ikon #101 liet hem zingen en trillen, zoals de carbon hoort te doen. Stond bijna mee te kreunen van genot. Duidelijk merkbaar verschil tussen de open en gesloten kant van de krabber. De open kant was zeer effectief en de gesloten bijna effectief om maar te zeggen. In elk geval een gouden combi. Moest het mesje wel uitlijnen in de Ikon. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar zag met het blote oog, dat de snee niet recht liep t.o.v. de kap.

2- Krabber: Above the Tie_S2

De Captain Red is toch wel een erg prettig mesje. Goed scheren en een erg zacht gevoel achterlatend. Ook deze 2e beurt van 3 rondes.

In de S2 valt op, dat het mesje zo gefixeerd is, dat het zingen van het carbon achterwege blijft, maar die snit blijft en is erg goed. Spekglad.

3- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

De Captain aaide weer door de baard. Geweldig toch zo'n carbon mesje uit een vorig tijdperk, dat alles slaat. Gelukkig heb ik er nog 186. Of moet ik toch bijkopen?? Een beetje constante scheerhoek, niet te snel willen en inmiddels 's middags 18.00 uur en nog acceptabel glad of net niet meer, maar acceptabel dus.

In de Fat Boy op 7, ja er moest wat effectiviteit bij in 3 rondes glad als glad kan zijn. Heerlijk geschoren, en het blijft gek, dat het gevoel van trek achteraf absoluut niet negatief van invloed is op het uiteindelijke resultaat. Als de beurt tot en met de afwerking klaar is, voelt mijn huid gewoon ontspannen. Beter dan met RVS.

4- Krabber: Above the Tie_S1

ook deze 4e x is het weer een plezier dit mesje t gebruiken. Moest wel wat op de hoek letten en het liep iets minder soepel, ondanks ik alle tijd en rust had.

Ik verdenk daar de combi met de S1 van. Op de een of andere manier voelde dat wat stroef. Heb wel eens vaker, dat het voelt alsof de kop van de krabber wat stroef loopt. Het is ongepolijst RVS en dat voelt als wat minder glad, dan verchroomd en gepolijst metaal. Dat met toch de lichte weerstand van het carbon maakt mogelijk dat gevoel. Morgen maar eens even zijn of het in de Ikon gladder loopt. Overigens realiseer ik me, dat de S2 wel vlot liep, maar die ligt met de tandjes natuurlijk anders op de huid. We zullen zien.

5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De 1e x, dat ik een carbon gebruik voor mijn schedeldak. Mesje was al 4x gebruikt, maar maakte korte metten met de begroeiing. Na rondjes was wel merkbaar, dat de scherpte wat minder werd en maakte de hoek niet uit, het werd minder.

In de Ikon de open kant gebruikt voor de 1e ronde van de langere haartjes, de 2e en 3e bewust de gesloten kant gebruikt om te zien of dat comfortabeler ging. Blijkbaar is dit geen optimale combi om een dergelijk klusje te klaren. Morgen het mesje nog eens in de zelfde combi gebruiken om de baard te verwijderen, maar schat in dat dat dan ook het eind is.

6- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Met enige terughoudendheid met dit mesje aan de slag. Na gisteravond had ik er geen hoge verwachtingen meer van. En toch ging de baard er weer af vanmorgen. Goed glad. Echter meer trek dan gewenst en daar was ook niets aan te regelen met hoek enz.

Nogmaals in de Ikon ter vergelijking met gisteravond, maar de combi presteerde niet comfortabel genoeg. Carbon voelt nu eenmaal wat trekkeriger, maar dit is meer, dan me lief is, dus is het spaarpot voor dit mesje.

Naar index Harkos

• 2 years later...
Posted

Weet iemand of deze mesjes nog worden gemaakt? Een snelle zoektocht op internet wijst uit dat ze nauwelijks meer te koop zijn en waar wel, liggen de prijzen aan de hoge kant. 

Posted
Dajd94 schreef 2 uur geleden:

Weet iemand of deze mesjes nog worden gemaakt? Een snelle zoektocht op internet wijst uit dat ze nauwelijks meer te koop zijn en waar wel, liggen de prijzen aan de hoge kant. 

Zover mijn kennis reikt is de productie hiervan gestopt.

Een gelijkwaardig en in mijn optiek zelfs beter Carbon staal mesje is de Treet Black Beauty. 

Een Carbon mesje voelt tijdens het scheren wat "trekkiger" aan maar dit is slechts het gevoel want na de scheerbeurt merk je hier niets meer van. Daarom is een Carbon mesje helemaal goed bij een rustgevende scheerbeurt want het lekkerst scheert hij als je hem iets rustiger over de huid haalt. 

En zoals altijd UEKAZ maar gebruik van Carbon staal zorgt bij mij voor een beter huidgevoel t.o.v. vele gewone stalen mesjes.

Posted

Bedankt @Hanskoning. Rustig scheren is inderdaad gewenst bij een Carbonmesje.

De Treet Black Beauty heb ik ook op voorraad, maar slechts 1 keer geprobeerd. Tijd om binnenkort nog een keer van stal te halen. 

• I like it 1
Posted
Dajd94 schreef 8 uur geleden:

Op de site van Lord worden ze iet meer vermeld. Dus worden ze blijkbaar niet meer gemaakt.

• Thanks! 1
Posted

Ik heb dit mesje vanwegen de goede recensies vaak genoeg geprobeerd maar ik kon me er niet glad mee krijgen. Dus ik ben/kan er zeker niet rouwig om zijn dat ze niet meer gemaakt worden.

Posted

ik vind dat eigenlijk wel jammer. vind ze erg plezierig: vergevingsgezind en makkelijk scherend. Er zijn betere, maar ik zou niet rouwig zijn had ik er hier een paar honderd van liggen.

• I like it 2
Posted

Nou, ik was jaren terug nog van plan wegens goede ervaringen van anderen leden hier, een flinke voorraad te kopen, maar besloot gelukkig toch maar eerst een paar te proberen die ik had gekregen. Gelukkig.

Geef mij maar de Treet Black Beauty of die Dura Sharp !

• I like it 1