Jump to content

SOTD 30 mei - 5 juni 2016

Recommended Posts

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Biodermal aftershave gel

In drie gangen weer zo glad als een aal. Een enkel prikje van de aluin, iets meer prik van de Floid. Afgemaakt met de aftershave gel.

Fatip wood krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TFS Linea Tradizionale Barba Gialla zeep

Floid Suave aftershave

Alles wordt beter met een vers Rapira mesje :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Ikon SCHEEF

Feather mesje

Simpson Special Best Badger

Scuttle

Sapone da Barba Vegetale alla Mandorla

Thayers Witch Hazel

Nivea Cool

Calvin Klein ONE

Terwijl de Quickmill op temperatuur komt, Frank Sinatra op de achtergrond de stemming van de dag verwoord, vandaag de Ikon SCHEEF.

Wederom de Sapone da Barba Vegetale alla Mandorla(alleen die naam al) met de Simpson Badger omgetoverd tot een Yoghurt dikke zeep.

Op advies van HK, de SCHEEF voorzien van Feather mesje en met veel aandacht voor de juiste hoek misschien wel iets te voorzichtig geschoren.

Een soepele beurt zonder nics or cuts en glad in drie pases, wat mij laat zien dat ik de techniek aardig onder de knie heb, maar desondanks toch geen fijne scheerbeurt.

Of dit komt door het te voorzichtig scheren, de krabber of het mesje weet ik niet.

Morgen de herkansing !

Voor de verzorging Thayers Witch Hazel en Nivea Cool and Calvin Klein ONE fort he finish.

Fijne dag allemaal.

7N8iMoY.jpg

Merkur Progress

Persona

Semogue 2000

Tabac

Hema ASB

Afgelopen zaterdag van Schiedam naar Nijmegen gefietst en op zondag weer terug, een jaarlijks terugkerend ritueel met de fietsmannen. Twee dagen niet geschoren, Een vers Persona mesje in de Progress. Deze combinatie wist er wel raad mee. In 3 gangen heerlijk glad.

En weer een probleemloze, irritatie vrije scheerbeurt, heerlijk.

De Tulip T2 SB heeft natuurlijk geen enkele moeite om van de Meissner Salty Sea Sage een prachtig schuim te slaan en die geur mmmmm. Gelakt over de pre-shave van Castle Forbes ontstond er het juiste fundament voor...........

De Captain Red vanmorgen geplaatst in een vergeten krabber en wel de Merkur 42C, en vandaag wel iets van "trekken" gemerkt tijdens vooral de eerste gang. Echter ik herhaal anderen als ik zeg na de scheerbeurt direct verdwenen en zelfs met deze milde scheerkop zeer gladde wangetjes behaald.

De aluin gaf geen prikje en om in de sferen van de zee te blijven vervolgens de AOS Ocean Kelps opgebracht.

balmImage1464601666.338952.thumb.jpg.07c1f603f35371fb2fd496627c6bdddb.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Edited by Guest

Ikon SCHEEF

Feather mesje

Sapone da Barba Vegetale alla Mandorla

vandaag de Ikon SCHEEF.

Op advies van HK, de SCHEEF voorzien van Feather mesje en met veel aandacht voor de juiste hoek misschien wel iets te voorzichtig geschoren.

Een soepele beurt zonder nics or cuts en glad in drie pases, wat mij laat zien dat ik de techniek aardig onder de knie heb, maar desondanks toch geen fijne scheerbeurt.

Of dit komt door het te voorzichtig scheren, de krabber of het mesje weet ik niet.

Morgen de herkansing !

Dit is niet waar toch??? De ATT S1, iKon B1 en nu ook al de iKon 102 scheve en geen één krabber voldoet :evil:

En dan komt het geinige let op forum leden: hij noemt alles op waar het aan zou kunnen liggen en ook aan zijn techniek kan het absoluut niet liggen (zucht) maar wat ziet hij over het hoofd, ik heb het al vaker gezegd maar luisteren ho maar, elke keer weer komt bij een mislukte scheerbeurt van hem die vieze, stinkende naar een ruim over datum zijnde verkeerd gebakken marsepeinen varken om de hoek kijken :mrgreen:

Een redelijk mens zal in oplossingen denken en zou vervolgens is één variabele bv. de zeep veranderen :ugeek:

Edited by Guest

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Proraso_Groen XS ©Harkos,

Above the Tie_S1,

Captain Red_carbon 4e x,

Alcolada Glacial,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Bristle Cherrywood en Proraso_Groen XS ©Harkos:

Het varken mooi in de Proraso gewenteld. Voldoende water erbij, mooi glad schuim.

Mesje en krabber:

De Captain Red_carbon voor de 4e x gebruikt. ook deze 4e x is het weer een plezier dit mesje t gebruiken. Moest wel wat op de hoek letten en het liep iets minder soepel, ondanks ik alle tijd en rust had. Ik verdenk daar de combi met de S1 van. Op de een of andere manier voelde dat wat stroef. Heb wel eens vaker, dat het voelt alsof de kop van de krabber wat stroef loopt. Het is ongepolijst RVS en dat voelt als wat minder glad, dan verchroomd en gepolijst metaal. Dat met toch de lichte weerstand van het carbon maakt mogelijk dat gevoel. Morgen maar eens even zijn of het in de Ikon gladder loopt. Overigens realiseer ik me, dat de S2 wel vlot liep, maar die ligt met de tandjes natuurlijk anders op de huid. We zullen zien. Resultaat BBS.

Lekker gekoeld met de Alcolada en in het vet gezet met de eigen ASB.

Dit is niet waar toch??? De ATT S1, iKon B1 en nu ook al de iKon 102 scheve en geen één krabber voldoet :evil:

En dan komt het geinige let op forum leden: hij noemt alles op waar het aan zou kunnen liggen en ook aan zijn techniek kan het absoluut niet liggen (zucht) maar wat ziet hij over het hoofd, ik heb het al vaker gezegd maar luisteren ho maar, elke keer weer komt bij een mislukte scheerbeurt van hem die vieze, stinkende naar een ruim over datum zijnde verkeerd gebakken marsepeinen varken om de hoek kijken :mrgreen:

Een redelijk mens zal in oplossingen denken en zou vervolgens is één variabele bv. de zeep veranderen :ugeek:

Vriend Wim,

Het doet mij deugd dat de tips die ik in de loop der tijd aan je hebt gegeven zijn vruchten afwerpen en je beheersing van de scheertechniek nu resulteert in soepel scheren zonder, zoals de Engelse zeggen; ‘Nics or cuts’. Zeker met safety razors als de ATT s1, Ikon B1 en 102 die bij veel mensen, ik incluis, veel gewenning vragen.

Jammer dan ook te lezen in je SOTD, welke ik trouwens altijd graag lees, dat de Ikon Scheef je heden morgen geen fijne scheerbeurt gaf.

Als ik met je mag meedenken; op mijn advies heb je het Feather mesje gebruikt en dit is voor sommige dan een goed(lees fijn) mesje, er zijn echter vele die dit mesje niet prettig vinden, te agressief niet comfortabel zo je wil! Zelf scheer ik mij fijn met een Feather mesje, wel opvallend is als ik mij met een Feather mesje scheer ik altijd een ‘prikje’ voel van de aluin die ik, zoals je in mijn SOTDS kunt lezen, altijd nodig hebt.

Soms vermeld ik het gebruik van de aluin ook wel eens niets en laat hem weg uit de foto omdat ik niet altijd zin heb in commentaar dat ik aluin gebruik met een voetje! Misschien nu meteen het moment te vermelden dat ik waardeer dat jij eigenlijk de enige ben die mij daar niet mee plaagt.

Wim, wellicht is het, het overwegen waard om morgen als je voor de tweede keer met de Ikon Scheef gaat scheren wel het Feather mesje gebruikt maar een keer een andere zeep.

Nu weet jij dat ik meer ben van de simpele geuren als mint en Eucalyptus en door mijn gebrekkige reukvermogen ik geuren als bijvoorbeeld amandel of zoals jij deze zeep zo lief betiteld als ‘Bitterkoekjes” zeep niet op waarde kan schatten.

Nu heb ik dan ook spijt dat ik deze zeep, die jij zo attent voor mij had meegenomen om te proberen omdat jij had gelezen dat deze nog op mijn verlanglijstje stond, nooit hebt uitgeprobeerd.

De scheereigenschappen van deze zeep moeten bijzonder goed zijn als ik de SOTDs lees en de reviews op de site van BDF, toch zou ik willen voorstellen morgen een andere zeep in te zetten. Heb je? Anders kom ik er een brengen bij je..

We blijven net zo lang zoeken tot we de oplossing gevonden hebben, samen komen wij eruit, Vriend!

Hans, met bovenstaande zeg je het zelfde maar het komt zoveel beter over.

Gevoelens Hans, rekening houden met andermans gevoelens!

Guest Gusto
Oh, mijn fout. Het is een mislukte quote. Ik dacht dat je olms aan het worden was :D

????

Beste Wimmie had zomaar gekund, maar zoete marsepeinen broodjes worden er hier in Utrecht maar één keer gebakken, wie niet wil luisteren moet maar voelen, water naar de zee dragen, het schip gaat net zolang te water tot het zinkt, een ezel stoot zich maar een keer....... en zo kan ik nog wel even doorgaan toch :lol::lol:

En sinds wanneer wordt een zeep beter omdat er een paar mensen een redelijke recensie hierover geschreven hebben en zal een webwinkel gaan vermelden: beste klant deze zeep is hopeloos, stinkt en bied geen bescherming :!::!: reclame noemen wij dit Wimmie pure reclame :idea:

Even zo langs de weg, wat zijn eigenlijk Nics of kuts :?::?: heb je vandaag nog andere dingen geschoren :?::?: hoop wel dan

je daar dan geen schaafwondjes of sneetjes heb veroorzaakt zeg :o:mrgreen:

Of is het verschil gelegen in het feit dat ik over krabbers praat en niet "seeeeftie reeesors" :geek:

Hans,

Diep in mijn hart kan ik niet boos zijn op jouw,

Blijf ik je ook altijd trouw. Dat mag je heus wel weten.

Wim

P.s

Je moet de groeten van tante Leen hebben.

Wimmie

Ik nam je s1 over en die scheerde goed maar toch werden we geen vrienden. Op x aantal tijd kocht ik x aantal scheerders en wisselde dan ook nog eens zoveel van mesje en zeep enz

Ik veranderde als onervaren scheerder te snel verschillende parameters totdat ik hierdoor op gewezen werd door snuf.

Iedereen was tevreden over die s1 en ik niet. Ik begon me vragen te stellen en kwam tot het besluit dat 12 systemen en evenveel mesjes en zepen niet de oplossing was maar dat de oorzaak gewoon bij mezelf lag.

Toen heb ik mij met die s1 en steeds met hetzelfde merk mesje en dezelfde zeep gedurende 1 maand geschoren en ja de s1 en ik werden vriendjes. Heel langzaam zal ik nu veranderen naar scherpere mesjes en ja ook dit moet lukken zonder dat ik het scheersysteem of zeep verander. Als ik als beginner je 1 raad kan geven : doe het ook zo en heel wat problemen zullen opgelost geraken.

Guest Gusto
Beste Wimmie had zomaar gekund, maar zoete marsepeinen broodjes worden er hier in Utrecht maar één keer gebakken, wie niet wil luisteren moet maar voelen, water naar de zee dragen, het schip gaat net zolang te water tot het zinkt, een ezel stoot zich maar een keer....... en zo kan ik nog wel even doorgaan toch :lol::lol:

En sinds wanneer wordt een zeep beter omdat er een paar mensen een redelijke recensie hierover geschreven hebben en zal een webwinkel gaan vermelden: beste klant deze zeep is hopeloos, stinkt en bied geen bescherming :!::!: reclame noemen wij dit Wimmie pure reclame :idea:

Even zo langs de weg, wat zijn eigenlijk Nics of kuts :?::?: heb je vandaag nog andere dingen geschoren :?::?: hoop wel dan

je daar dan geen schaafwondjes of sneetjes heb veroorzaakt zeg :o:mrgreen:

Of is het verschil gelegen in het feit dat ik over krabbers praat en niet "seeeeftie reeesors" :geek:

Hans, een ding ben ik met je eens, die jamin-marsepijn zeepjes stinken nog erger dan Tabac en Old Spice. :)