Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanochtend viel mijn 100 ml tabac after shave stuk in mijn wasbak, mijn huisje geurt inmiddels naar bloemetjes.

Hij was half op, maar...ik geloof dat Duits inkopen verstandig is.

Nou is mijn vraag of iemand van het forum wel eens Duits gaat shoppen. Mijn belangstelling gaat dan uit naar Tabac en Old Spice producten.

Ik wil het geld voorschieten. Als ik online kan kijken wat de prijzen zijn, en wat er te koop is, is dat helemaal mooi, dan geef ik een bestelling door.

Voor tips, ideeën etc. houd ik me aanbevolen.

Verzendkosten naar Amsterdam betaal ik ook.

Posted

Bij een Duits postkantoor is een pakketje naar Nederland verzenden bijna goedkoper dan een pakketje binnen Nederland verzenden. Alleen kan het, zo is helaas mijn ervaring, soms effe duren. Maar goed, het is wel goedkoper. 150ml Tabac AS is 11 euro bij de DM, vs 16 euro voor 100ml bij het Kruidvat.

Posted

Met DHL vanuit Duitsland naar Nederland zenden:

tot 2 kilo 9 euro

tot 5 kilo 17 euro

Mwah.

Posted (edited)
De meeste drogisterijartikelen zijn bijna de helft goedkoper in Duitsland.

Daarom.

Anyway, zou iemand uit het Oosten des Lands wel eens de grens overwippen, dan hoor ik het wel. Eventueel kan ik bij de Mueller drogist een afhaal bestelling laten klaarzetten. Daar is het Tabac assortiment enorm, bij de DM niet zo (althans online).

Edited by Guest
Posted (edited)

Hoi Rolf,

in ieder geval een grote fles 300 ml after shave, een grote fles eau de cologne, een zeep navulling, een after shave en eau de toilette van Old Spice, van Tabac en Old Spice een paar deo 's. Maar ik stel de vraag eerder dan dat ik de exacte bestellijst heb gemaakt. Ik kan beter te vroeg vragen "wie gaat er wel eens?" En me dan oriënteren dan dat ik nu hoor dat er morgen iemand gaat. Het laatste vraagt nogal wat kunst en vliegwerk.

Ik heb even de rest weggehaald, dat was tekst ontstaan uit een misverstand dat ik dacht dat Rolf een vriendin in of bij Duitsland had.

Edited by Guest
Posted
Voor 5 euro krijg je het niet verzonden denk ik. Dus waarom niet gewoon naar Kruidvat lopen??

Kan, maar als 300 ml tabac after shave bij Mueller 18,45 kost, en 100 ml in Nederland 15,95 ...tja...

Mocht ik ooit gaan, dan zal ik het zeker aan jullie laten weten.

Posted
Voor 5 euro krijg je het niet verzonden denk ik. Dus waarom niet gewoon naar Kruidvat lopen??

Kan, maar als 300 ml tabac after shave bij Mueller 18,45 kost, en 100 ml in Nederland 15,95 ...tja...

Mocht ik ooit gaan, dan zal ik het zeker aan jullie laten weten.

300 ml Tabac voor €18,45 zie ik ook in Duitsland niet.

Twee weken geleden nog in Duitsland geweest, koop dan meestal bij DM mijn drogisterij artikelen. Tabac, Pitralon, Irish Moos kost de helft of bijna de helft minder. Drank kost er ook minder trouwens.

Posted

Kan de flauwekul hier ook een beetje stoppen?

Nee ik heb geen reisangst. Ik heb gewoon niks te doen in Duitsland en om er nou alleen voor wat scheer spullen heen te gaan gaat me te ver.

Als iemand iets Amsterdams wil, bier van brouwerij Oedipoes bijvoorbeeld, of een fles Amsterdamse Wodka, dan haal ik het voor diegene en stuur het voordelig op.

Dat is wat ik vraag, niks meer en niks minder.

Wie (wel eens) gaat, zeg het mij, maar dan speculeren over mij of hoe ik het aan mijn vriendin verkoop gaat te ver.

300 ml tabac voor 18,45: https://shop.mueller.de/tabac-original-after-shave-lotion-71104568

Posted

Precies deze fles vorig jaar met nog wat andere spullen Tabac en Irish Moos bij hun gekocht tijdens een dagje Oberhousen.

Bij Rossmann is dan b.v. de Speick verkrijgbaar voor 7,95 waar je hier al snel € 14 voor betaald.

Waarom zeg ik dit, zoek dus een plaats waar deze verschillende drogisterijen aanwezig zijn, meestal combineren wij, zoals laatst,op een dag Bocholt en Kleve met elkaar.

Laatst een kennis kwam hier teleurgesteld vertellen dat hij zo weinig in Kleve had gevonden, ja denk ik dan volgens mij had ik al gememoreerd dat daar alleen en DM- markt zit en die heeft geen Speick artikelen.

Maar ook voor anderen meebrengen wordt nog een heel gedoe want we gaan twee keer per jaar want vooral de haarverf voor de dames Koning neemt al een kwart kofferbak in beslag, dan nog wat alcoholische versnaperingen en de kofferbak zit al snel vol.

Misschien iemand die bij de grensstreek woont zou dit denk ik redelijk makkelijk kunnen regelen voor je.

Posted

Tabac is dermate lekker dat ik inderdaad naar het Kruidvat ben gegaan, en o toeval: ik kreeg 25% korting. Dat stond niet op het schap maar het bleek zo te zijn. Ik was 11,45 kwijt voor 100ml maar vergeleken met de Duitse prijzen is het gewoon duur.

Hans, aan jouw tips heb ik wat. Mijn vriendin heeft familie in Nieuw - Amsterdam dus ik zal de plekken aldoor doorzoeken op goede drogisterijen.

Even de Duitse boodschappenlijst doornemen:

-scheer artikelen

-benzine in de tank

-Schneider Weisse tap 7 (ontzettend lekker witbier)

-vuurwerk, mocht ik in december gaan

-sterke drank

-haarverf als de dame dat blieft.

Posted

Ik woon vlak bij de grens, maar goede spullen koop ik alleen via internet, want Mülle zit niet bij ons in de grensregio en zo bijzonder is hun winkelassortiment ook niet. Kijk er wel eens als ik bij mijn dochter in Frankfurt ben. DM en Rossman wel, maar het meeste, dat die verkopen gebruik ik niet. Gezien ik langer dan een maand met AS doe, maken me die paar Euro ook niet uit. Het enige voordeel is te behalen met verzenden naar een adres in Duitsland. Dan ben ik meestal ongeveer €5 kwijt aan verzenden. Als ik dan nog moet doorsturen in Nederland is je voordeel verwaarloosbaar. Dus begin ik daar maar niet aan. Mocht ik echter zo'n fles Tabak ergens tegen komen voor die prijs zal ik er wat van inslaan. Kost dat echter met verzenden in Nederland al snel weer €25. De moeite waard?

Posted

Het kan wel goedkoper Harkos, als je met Kiala verstuurd, dat is 3,95 tot 15 kilo, maar dan is het zeker de moeite waard. Normaal is 100 ml tabac 15,95 dus 300 ml zou dan 47,85 kosten dus wat jij oppert is 25 euro goedkoper. Ik heb net gekeken bij Nederlandse internet bedrijven maar Tabac doet zo'n 45 euro per 300 ml dus als jij inkoopt bij Mueller is dat rete goedkoop.

Het is Mueller die met Tabac zo stunt, dus dan is ook Meppen of Lengerich voor jou uit Boekelo de dichtsbijzijnde Mueller. Tenzij je naar Frankfurt gaat.

Mueller heeft een soort van je-bestelling-afhalen-in-een filiaal-van-je-keuze, dus we zouden het een afhaler makkelijk kunnen maken door je bestelling klaar te laten zetten en de afhaler hoeft alleen een naam te noemen en af te rekenen. Ik ben niet een werkverschaffer voor Harkos, maar als ik het ga doen (afhalen) mag het van mij op deze manier.

Meppen heeft een Mueller, een Kaufland en een DM, een Rossmann zit in Haren of Lingen (in de buurt van Meppen) dit als geheugensteun voor mezelf. Als ik ga, laat ik het jullie zeker weten. Dit is dus bij Nieuw Amsterdam in de buurt.

Guest Gusto
Posted

Nee, ik vindt dat die zooi stinkt. ;)

Posted
Ik woon vlak bij de grens, maar goede spullen koop ik alleen via internet, want Mülle zit niet bij ons in de grensregio en zo bijzonder is hun winkelassortiment ook niet.

Müller zit in Osnabrück. Niet direct de grensregio maar voor jou toch goed te doen, mocht je de behoefte hebben.

Posted

130 km enkele reis voor een fles Tabak, nee......

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan........

Posted

Wat je kan doen...voer je product in bij www.idealo.de en kijk wat jouw favoriete geur kost in Duitsland. Probleem is wel, dat niet iedere winkel iedere maat voert van een after shave. Maar het brengt ons wel iets dichter bij Duitse prijzen.

Voor wie geduld heeft, ik ga echt, en neem mee wat je wilt. Wel in Amsterdam ophalen of via Kiala (3,95).

Posted

Mijn vrouw gaat morgen naar Gronau, maar zij heeft geen enkel idee van aftershaves en cologne. Ik kan haar dus wel vragen even langs de K+K te gaan, maar dat is volledig op eigen risico. Met andere woorden, afnemen wat ze meeneemt en niet zeuren ;)

Mijn vrouw zegt: "scheerspullen? ja daaag!" ... dus ik ben bang dat het aanbod niet geldt :lol: