Jump to content

Ren0W hier

Ren0W

Recommended Posts

Reno, 27 jaar, Den Haag.

Kom hier via Tweakers, de boosdoener voor het plunderen van mijn bankrekening. Door Tweakers ben ik met een aantal nieuwe hobby's begonnen: Een veel te dure computer aangeschaft met randapparatuur, nieuwe fotografie hobby begonnen en ook met het ouderwets scheren begonnen.

Waarom? Ik weet het niet eens meer.

Ik was niet op zoek naar een vervanger voor mijn Mach3. Ik denk dat het 'gevaar' mij trok, zag mijn vader altijd scheren met een DE en kreeg van hem altijd te horen dat ik van zijn spullen moest afblijven omdat het zeer gevaarlijk was etc..

Nou, ik ben Reno niet als ik niet eigenwijs ben :mrgreen:

En waarschijnlijk ook overgestapt vanwege het 'ouderwetse' en omdat het zeer mooi zou staan in mijn toen aanstaande nieuwe badkamer.

Na een korte periode, waarin ik begon met een Feather AS-D1, zelfs overgestapt na een Feather Artist Club SS.

Beste keus ooit!

Welkom Reno :)

Dat over die hobbies is herkenbaar ja, haha. Hier is het ook de fotografie richting opgegaan, maar ook het muziek luisteren/films kijken (en dus het bijbehorende geluid.. :D ) trekt mij wel.

De feather die je nu hebt is een shavette toch? Wel eens met een andere shavette geschoren? Ik begreep namelijk dat die meisjes van de feather een stuk dikker/minder flexibel zijn?

Inderdaad, mijn hele media hoek in de woonkamer met TV, NAS, Mediaspeler, Receiver, en 5.1 set komt ook 'via' Tweakers.

En nee, die 2 Feathers zijn mijn enige ervaring wat ik heb met het 'oude scheren'.

Zijn de messen van je feather wel dikker/stugger dan de hele flexibele double edge mesjes?

Daar hoor ik vaak klachten over bij shavettes namelijk, dat het te flexibel is. Ik ga het volgende week in ieder geval ervaren als de dovo shavette die ik van Marcel heb overgekocht binnenkomt :)

Klopt.

Heb ze net even vergeleken, maar met het blote oog zie je bijna geen verschil.

Het is echt met 10e mm's.

Je moet het meer vergelijken met een DE mesje = vloeipapier en de Feather is het steviger (wel de zwaardere variant) A4 papier.

Dovo heeft opzetstukken zodat je hun eigen lange messen kan gebruiken of de bijna half zo korte double edges (je kan ze trouwens ook op die pagina zien, die rode en zwarte inzetstukken). Maar dat is bij deze feather dus niet het geval zie ik. Maar een mooi ding is het zeker!

Hallo Reno,

Zoals ik je al mailde, die Feather safety razor is een serieus stuk gereedschap!

Perfecte afwerking! De Artist Club lijkt me ook geweldig! Een shavette zou ik

wel aandurven, een echte straight heb ik wat meer moeite mee..Een Kamisori

ziet er ook geweldig gaaf uit! Zo simpel, maar een waanzinnig mooi stuk Japans handwerk.

Ach je kunt alle kanten uit met deze hobby. Veel plezier op dit nieuwe forum.

Grt Frans