Jump to content

Recommended Posts

Posted

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

Een prima scheerbeurt met na drie gangen een spiegelglad resultaat. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud deed hier een schepje bovenop. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Merkur 34 C HD

MEM super Silver (4)

Vintage Omega varkenskwast

Omega Crema da Barba

Nivea sensitive ASB

De vierde scheerbeurt met dit mesje verliep in combinatie met de 34C lekker comfortabel en de baardstoppels werden probleemloos afgeschoren.

Posted

Gillette Aristocrat

Rapira platinum lux

Omega 599

Proraso

Alcolado Glacial

6f5f0689c224e99523a0f546ef3dc529.jpg

Posted

Fatip Grande krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast

TFS Linea Tradizionale Barba Gialla

Nivea for men crème

Kruidvat Blue Spice EdT

De bodem van de Barba Gialla komt in zicht, maar ik denk dat hij nog wel een paar weken zal meegaan!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Stirling Kong,

Dusy Kabinett,

Barbaros TR-1,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Posted

Mühle R89 met Dorco Prime (4)

Semogue 2000

Proraso groen

Lucky Tiger face tonic

Myrsol Lemon

444 balm

Heerlijk verkwikkende scheerbeurt. Klaar voor een warme zomerse dag (maar dat heeft het Belgische weer voorlopig niet gesnapt :) )

Posted

proraso wit pre

muhle fiber silvertip

castle forbes lavendel

ATT R1 met Astra groen (2)

aluin

penhaligon ASB

Heel stiekem begin ik de Castle Forbes ervan te verdenken de hoofdooraak te zijn van de gedachteloze gladde scheerbeurt.

Een mooie dag.

Posted

SOTD 20160523

UJLBxEi.jpg

Kwast: Custom met silvertip borstelkop.

Scheerzeep: Staal Bon Berger scheerstick Munt.

Krabber: SSSeygus messing open kam met lange (100 mm) greep.

Mesje: MEM SuperSilver Platinum (5).

After shave: Alcolado Glacial , mentholkristallen en glycerine toegevoegd.

Met de zelfbouw silvertip een lekker romig dik schuim opgeklopt met de

Bon Berger scheerstick Munt (gekregen van Bruno Dobbeleire - Gent's Care)

Het schuim is weer net zo fijn als dat van de dagen hiervoor.

Ook deze geur van de ezelinnenmelkzeep is lekker fris, ongeveer even fris als de

Rozemarijn en Munt - maar iets minder sterk.

Het spotgoedkope mesje deed 't nog steeds fijn.

Afgemaakt met een lekkere frisse menthol splash.

Een prima VLS++ scheerbeurt.

Een fijne dag iedereen ! :D

Posted

De huid gedraagd zich weer ietwat baldadig en is dus weer geïrriteerd, dus een voorzichtige scheerbeurt was het devies. Zet ik me de krabber daar toch verkeerd in de hals om een vleug omhoog te doen au :cry:

De kenner zou direct nu de "klassieke scheerder" in mij herkennen doordat er in plaats van 5 maar één streep in de huid getatoeëerd is. :lol:

Aan de Prep Pre-shave en de Musgo Real kan het trouwens niet gelegen hebben allebei fantastisch spul, waarbij de Musgo ook nog eens heerlijk ruikt en een heerlijk vettige zeep is die het mes goed laat glijden.

De iKon B1 slant voorzien van een vers Gillette Super Platinum Indian Black voorzichtig over de huid gehaald en dan wel niet geheel glad zoals gewoonlijk maar ik mag zeker niet klagen.

Aluin, zoals jullie al zullen begrijpen, gaf overal wel prik en om te koelen even de ijsberg er overheen. Daarna nog de balm van de Body shop voor de verzorging van het tijdelijk tere huidje aangebracht.

Image1463996728.928730.thumb.jpg.a7df0ae2f60419674c71fa2ab9968f29.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted

Ook deze geur van de ezelinnenmelkzeep is lekker fris, ongeveer even fris als de...

:D

Ezel "melk" variant?! ;)

Posted

Ook deze geur van de ezelinnenmelkzeep is lekker fris, ongeveer even fris als de...

Ezel "melk" variant?! ;)

Die zeep wordt gemaakt van melk van ezelinnen - hoezo ? :mrgreen:

Posted

Proraso blauw scheercrème

Omega varkentje

Parkr 90R

Voskhod (5x)

Blue Stratos AS

Proraso blauw ASB

Voor de verandering de scheercrème maar eens rechtstreeks uit de tube op de kwast geknepen: de snelste manier om te kopsoppen. Verder in drie gangen lekker glad, weinig prik van de AS. Echt zo'n beurt die je vaker op een maandag zou willen hebben.

Posted

Ezel "melk" variant?! ;)

Volgens de overlevering wist Cleopatra al vande cosmetische kwaliteiten van ezelinnenmelk...

Posted

Ezel "melk" variant?! ;)

Volgens de overlevering wist Cleopatra al vande cosmetische kwaliteiten van ezelinnenmelk...

Kun je nagaan hoe mooi ik ga worden .... :lol:

Posted

Otto Busch Worldmaster 164, 6/8

Stirling Kong

TOBS grapefruit scheercreme

L' Oreal Hydra Sensitive AS

Deze L' Oreal AS verzorgt uitstekend, maar het spul blijft wel de hele dag wat kleverig aanvoelen op de snuit. De geur is ook niet bijzonder; licht citrus. Als het flesje leeg is, en dat duurt nog wel even, komt er geen nieuwe.

388a419979095a0f88f9efea990d3fee.jpg

Posted

BDS summer breeze olijfolie scheerzeep

Vintage Omega

G&F/Windrose

Rapira platinum lux

Mentholated Bay Rum

Nivea sensitive cooling asb

Olijfolie zepen staan er om bekend niet te schuimen, maar deze schuimt als een malle en zakt ook niet in. Verzorgt, beschermt en glijdt fantastisch. En dat voor een paar dollar bij Whipped Dog.

Posted

Feather Artist Club SS

Feather Pro (1)

Jan Zoethout custom syntheet

TBS Maca Root

DVH Aluin

Hema Shea Butter ASB

Axe Africa

Een heerlijk nieuw scherp mesje, toch wel comfortabeler en gaat merkbaar makkelijker door de baard.

Helaas heeft het te lang scheren met een wat botter mesje mij een verkeerde techniek aangeleerd. :roll:

Een paar kleine bloedpuntjes, geen ramp, maar wat beet de aluin zeg! Auw!

Toch te veel druk gezet bij het vorige mesje, die wat meer vergevend was.

Maar goed, het resultaat is glad en ik ruik nu lekker, toch de pijn wel waard. :)

IMG_20160523_175511768.jpg.8860aae67f7f8e69129f9b53df7beea0.jpg

Posted

Jeruzalem Harkos® _Fibre,

TFS_Neroli Strong,

Ikon_Shavecraft 101,

Rapira_Super stainless 4e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Jeruzalem Harkos® _Fibre en TFS_Neroli Strong:

Oude liedje, maar een super song, citrus in de fibre, maar dan de super mousse. Heerlijk schuim op de bakkes. Wel een beetje vlot, want ik wilde naar de zon. En daar ben ik nu, nu ik dit zit te schrijven.

Mesje en krabber:

De Rapira_Super stainless voor de 4e x gebruikt. De Rapira deed het weer redelijk goed. Eigenlijk nog best aardig na de kale kop actie van gisteravond. Las net de opmerkingen van Simson over deze Rapira, maar hier geen roest en als het ergens roest, toch in een altijd wat vochtig klimaat in een caravan in te veel regen. In de Ikon #101 was het mesje weer helemaal op zijn plaats. Nog blindelings een paar schedelplekjes bijgewerkt, en dat was prima te doen.Geen enkel moment het gevoel, dat, ofschoon de hoek soms erg fout was, er een bijter op komst was. Resultaat BBS.

Het geheel nog een keer in de Bay Rum polish gezet, zodat de rondingen mooi glommen, hoed op en wegwezen.

Heerlijk die avondzon, met een lekker biertje voor de caravan.

Posted

Hans Baier Silberspitz

Speick stick

Coles reiskrabber (t)

Voskhod (2)

Lang geleden, deze zeep. Terwijl er echt helemaal niets mis mee is. Drie gangen heerlijk schuim, terwijl de HBS tamelijk hongerig is.

De Coles heeft de gecoördineerde aanval van de verschillende transportbedrijven gelukkig heelhuids doorstaan. Het doosje heeft nog steeds een deukje en sluit scheef, maar deze verzilverde vierdelige slant kwijt zih uitstekend van zijn taak. Na vorige beurt met het gouden Hoffritz-roertje te hebben geoefend geraakte ik heden in drie gangen zo glad als een spiegel. Fijn.

Posted

Jan Zoethout custom syntheet ....

Mijn custom kwasten verspreiden zich als een virus ... :lol:

Eén van mijn eerste zelf gekochte kwasten, en het is de fijnste die ik heb! ;)

Posted

Jan Zoethout custom syntheet ....

Mijn custom kwasten verspreiden zich als een virus ... :lol:

Eén van mijn eerste zelf gekochte kwasten, en het is de fijnste die ik heb! ;)

Idd superkwasten, ik zal die van mij ook weer eens vaker gaan gebruiken. Ik vind het bijna zonde om die fijne kwast voor dagelijks gebruik in te zetten.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.