Harkos Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 De Rapira Chrome Stainless voor de 2e x in gebruik. Voor mij een aardig goed mesje, maar dat is het dan ook, niet echt bijzonder fijn. De 1e ging 8x mee en deze 7x. Rapira maakt beteren. Heb je echter niets anders en moet je kiezen, tussen een Derby en deze Rapira, dan is de laatste werkelijk de betere keus. Op het mesje staat overigens geen Chrome, maar Supersteel, wat dat ook mag zijn. Mijn oordeel: ruim voldoende. Voor mij niet koopwaardig, want er zijn voor hetzelfde geld echt beteren ook uit de Rapira stal. 1- Krabber: Above the Tie_S2 De Rapira Chrome stainless in oktober 2014 al eens gebruikt. Teruglezend vond ik het toen een redelijk goed mesje, dat 8x meeging. Nou de 1e x vandaag was niet optimaal, maar dat was met het vorige exemplaar idem. Die was de 1e x ook niet echt zacht en soepel. Morgen dus nog maar eens kijken. Op zich overigens geen slechte beurt hoor, maar voelde net of er even een braampje van het mesje moet. Aan de krabber kan het niet hebben gelegen, want met de S2 heb ik nog geen slechte ervaring gehad met welk mesje ook. Hooguit is de effectiviteit merkbaar te noemen. Natuurlijk wordt een slecht mesje niet in 1x super. Deze Rapira hoort bij de wat betere en zal hopelijk morgen dus lekkerder presteren. De baard was er overigens met 3 rondes wel af, maar moest wel nog even op de wangen en de strot na krabben. 2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Mooi als iets zich betrouwbaar toont. Ook deze keer is het mesje de 2e x beurt soepeler als bij de 1e en dat is gelijk aan het vorig exemplaar. Een soepele en betrouwbare beurt met deze Rapira. De open kant van de Ikon voelt iets effectiever, dan de gesloten kam, maar in zijn totaliteit een prima duo. Het mesje gedraagt zich zeer voorspelbaar in de Ikon. Eigenlijk is het nu alleen nog het uithoudingsvermogen van het mesje, dat het verschil kan maken. Dat gaan we zien. Moet wel aantekenen, dat in mijn herinnering de Platinum Lux nog soepeler en makkelijker voelde. 3- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable Het mesje was vanmorgen wat minder. Voelde wat rauw. Was wel aardig goed mee te scheren, maar niet zo lekker soepel. Of dat aan de krabber ligt weet ik niet, de Fat Boy is normaal niet zie kieskeurig en heb ik me altijd goed mee kunnen scheren. Morgen nog maar eens in de S1. Kijken of het dan beter wordt. Zo geeft het een beetje het Derby gevoel. 4- Krabber: Above the Tie_S1 Met enige reserve zette ik deze morgen de snede van de Rapira op de wang om de 1e halen te doen. Dat was echter overbodig, want het mesje gedroeg zich weer prima. Gewoon goed scheren zonder rare dingen als hoekgevoeligheid enz. In de S1 een strakke 3 ronden met prima resultaat en geen rauwheid. Was gisteren blijkbaar toch de combi met de Fat Boy, dat het mesje wat rauw deed voelen. 5- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Het mesje heeft vandaag mijn 5 norm met vlag en wimpel gehaald. Gaat zeker nog even mee. De 5e x in de Ikon voelt exact als de beurt van 3 dagen geleden, de 2e beurt in de Ikon. Zelfde minime verschil met de open en gesloten kant, zelfde hoek effect, niet noemenswaardig dus. Gewoon een goede scheerbeurt. Best betrouwbaar mesje. En nogmaals, ik denk net iets minder, dan de Platinum Lux, maar zeker niet verkeerd. 6- Krabber: Above the Tie_S2 Het mesje doet het redelijk goed, maar toch denk ik minder als de vorige beurten. Net iets rauwer. Kan aan de S2 liggen, want de vorige beurt met deze combi, 5 dagen terug, was ook rauw. Morgen dan nog maar een keer in de S1, om te bekijken of het dan beter voelt. Heb niet de indruk, dat er nog veel inzit, maar wil zeker weten, dat het niet aan de krabber ligt. 7- Krabber: Above the Tie_S1 Het mesje is vandaag voor het laatst aan bod geweest. Te trekkerig. Best bruikbaar, maar dat kan beter, dus deze in de spaarpot. 7x is natuurlijk niet onbehoorlijk, maar voor mij ook niet bijzonder. Wat mij betreft een aardig mesje, maar ik heb betere en zal ik deze dus nooit aanschaffen in bulk. In de S1, toch een vergevingsgezinde krabber, moest ik moeite doen om vlot in 3x rondes de baard er af te krijgen. Naar index Harkos
peto Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 Heb dit mesje vanmiddag uit de krabber gegooid. 3 keer mee geschoren maar vond dit geen prettig mesje. Kon me er niet lekker mee scheren, moest een extra ronde maken om lekker glad te zijn. Maar was wel het proberen waard.
Simson Posted May 21, 2016 Posted May 21, 2016 Ik vond het ook een apart mesje, alsof het aan de baard beleef haken, te bot om de haren te doorklieven. Omdat je in Nederland niets merkt van enig prijsverschil van Rapira mesjes, is dit geen aantrekkelijke koop. Ik heb er nog plm 100 liggen maar ik ga ze niet nog eens kopen. Het zal wel ruilmateriaal worden. ik geef de Rapira super stainless, in de roze/blauwe/zwarte verpakking een betere kans. De Rapira Chrome gaat onderaan de ladder komen van de Rapira mesjes, vrees ik. Harkos, heel fijn dat je mijn verzoek hebt opgevolgd om de Rapira mesjes snel te testen. Ook herken ik me in jouw ervaringen met mesjes. Om aan alle geruchten een eind te maken: er is wel degelijk verschil in de Rapira chrome (rood/blauw, 5 mesjes per pakje) en de Rapira Super Stainless (zwart/blauw/roze, 10 mesjes per pakje). Deze laatste zie ik meestal in Turkse advertenties op Ebay, gek genoeg niet in Russische advertenties. Ik geef toe dat er op beide verpakkingen "super stainless" staat.
Harkos Posted May 21, 2016 Author Posted May 21, 2016 Simson waarop baseer je het verschil in die mesjes? Ik weet het nog niet zo zeker, maar als je daarover een informatieve verwijzing hebt, houd ik me aanbevolen. http://www.kosses.nl Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan........
Simson Posted May 21, 2016 Posted May 21, 2016 Beste Harkos, ik heb geen info anders dan ik schrijf. Het tellen van de mesjes is kinderspel, de advertenties op Ebay zijn voor een ieder te bekijken, dat de super stainless een fijner mesje is dan de chrome is ervaring, zij het beperkt, ik scheer me nog niet zo lang met double edge. En de website van je vrouw/vriendin. ...ik denk dat jij met deze caravan aan het reizen bent, of wil je dat ik je privémail, o dat wil ik best maar ik heb niet meer info dan wat ik je nu vertel. Wel is er een man geweest die heeft aangetoond dat ieder rapira mesje daadwerkelijk anders is. De link staat ergens op deze site.
Harkos Posted May 21, 2016 Author Posted May 21, 2016 Hoi ben inderdaad met vrouw en caravan onderweg. Dacht dat je misschien een link of andere informatie hebt, waar meer info over de Rapira's zijn te vinden. Ga nog wel even zoeken binnen het forum dan. Heb op dit moment op deze camping te weinig bandbreedte om de youtube te bekijken. Bedankt zover.
Recommended Posts