Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rocnel SE50 is een SE krabber uit drie delen die de Feather Artist en aanverwante mesjes gebruikt

5y90eu.jpg

DE42 is een DE krabber uit drie delen

5a5qo8.jpg

Voor meer foto's en beschrijvingen zie deze shaving room link

Geen van beide worden door mij aangeschaft. How to make $$$? Throw some new razors on a shaving forum :lol::lol:

Posted

Prijzen zijn zo te zien nog niet bekend gemaakt, ik ben benieuwd!

Ik vind dit overigens wel interessante ontwikkelingen hoor. Vooral die DE krabber met een uniek laad mechanische. Wat ik dan weer jammer vind is dat de topplaat aanzienlijk kleiner is dan de bodemplaat. Gezien de manier van laden misschien onvermijdelijk maar in de praktijk vraag ik me af of dat lekker werkt.

Posted

Ik ben benieuwd naar beide, als de prijzen ongeveer gelijk zijn aan de se die ze nu hebben ben ik benieuwd, vooral de feather krabber lijkt me. De de met het unieke laad mechanisme is grappig, maar lijkt me meer een gimmick dan dat het iets toevoegd.

Ik vindt het trouwens wel gaaf dat ze uitbrengen dat heel anders is dan de rest (qua uiterlijk dan, het is natuurlijk nog steeds een scheermes) ook hier zal vast niet iedereen voor warm lopen :P

Posted

Ik vind ze lomp en zal ze daarom niet proberen of kopen, er zijn nog enkele gelijkaardige SE's op komst van onder andere

iKon SE

nDplQ1j.jpg?1

ATT Bamboo SE1

IMG_1538_large.JPG?v=1461859528

Executive Shaving SE

2nt8uf6.jpg

Colonial razor SE

5xg2IwoJ.jpg

Mooie dagen voor de nieuwsgierigen en slechte dagen voor de portemonnee :lol:

Posted

Die DE krabber met zo'n armzalige bovenplaat zal toch hopelijk nog wel in de ontwikkelingsfase zitten :?::o

Ieder zijn ding maar dit ziet er toch echt niet uit zeg en het laden ja dat is anders mooi hoor. Dus Teun zijn laatste woorden geven mijn oordeel over deze krabber goed weer :roll:

Dan te bedenken dat er zoveel mooie krabbers voor ongeveer hetzelfde geld te koop zijn.

Posted

Jij mag straks al blij zijn als je in de G van Genis een plastic dingetje krijgt van de aldi kieskeurig ventje :lol:

de eerste DE van Rocnel vind ik de manier waarop je het mesje moet plaatsen ook niks maar anderen zijn er helemaal weg van qua scheren. Voor iedereen wat hé op de wereld.

Posted

Ondanks dat ik de DE interessant vind, zou ik deze niet aanschaffen. De SE zou eerder op mijn verlanglijstje staan, maar ik vrees dat de prijs alsnog vrij hoog gaat zijn.

Posted

De DE vindt ik interesant om het laden. Verder denk ik dat het irritant wordt en gaat krassen (denk ik) en ik vindt het eigenlijk best wel lelijk. Mocht die 50mm redelijk geprijst zijn (ongeveer het zelfde als de eerste rocnel) dan koop ik hem wel, ondanks dat ze inderdaad erg lomp zijn.

Ik heb alleen van de ATT Bamboo prijs nog maar gezien. Maar dat soort prijzen wordt ik niet zo vrolijk van, ondanks dat ik ook die wel graag wil proberen :P. Maar inderdaad Ron veel nieuwe krabbers vindt mijn portomonee en of vriendin niet zo leuk :P

Posted

Alleen weer dat featherlight RVS; wanneer steekt er eens een fabrikant zijn nek uit met laagwaardig uranium, dan heb je tenminste wat massa in je handen.... :mrgreen:

Wel goed, en ik zat er al een tijdje op te wachten, dat er eens een prijsdoorbraak komt in de RVS hoek want de prijzen die soms gevraagd worden staan niet alleen niet in verhouding tot de materiaalkosten, ze zijn vaak ook idioot voor de uren die er in zitten. Leve de RVS-revolutie! ;)

Posted

Er staan ook enkele nieuwe injectors op stapel om te verschijnen

Onder andere van Supply Provision Co

u8WRVMC.jpg

Het is niet moeilijk om te zien waar ze hun inspiratie vandaan hebben

1Po4cpU.jpg

Deze laat ik ook aan mij voorbijgaan

Posted

Ik vind dit overigens wel interessante ontwikkelingen hoor. Vooral die DE krabber met een uniek laad mechanische. Wat ik dan weer jammer vind is dat de topplaat aanzienlijk kleiner is dan de bodemplaat. Gezien de manier van laden misschien onvermijdelijk maar in de praktijk vraag ik me af of dat lekker werkt.

Begrijp echt niet waarom die topplaat niet net zo lang is als de bodemplaat - lijkt me mooier.

Hoewel, functioneel en qua scheereigenschappen maakt 't m.i. niets uit ... 8-)

Posted

Het schuifsysteem om te laden vind ik mooi, maar de te korte bovenplaat maakt dat ik de DE ronduit lelijk vind. De SE daarentegen vind ik wel geslaagd.

Posted

Begrijp echt niet waarom die topplaat niet net zo lang is als de bodemplaat - lijkt me mooier.

Hoewel, functioneel en qua scheereigenschappen maakt 't m.i. niets uit ... 8-)

het oog wil ook wat toch?? ik vindt die DE ook niet echt mooi

Posted

Vind dat schuifsysteem helemaal niets en een volledig overbodig slijtage deel.

Gewoon vastschroeven werkt toch prima.

Die SE met speciale mesjes en dan gewoon schroeven, lijkt me wel aardig.

Posted

Zeg Harrie, gewoon popnagelen werkt ook prima maar toch wordt er veelnin vliegtuigen gelijmd tegenwoordig. Ik vind het wel leuk dat iemand iets nieuws probeert.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted
Zeg Harrie, gewoon popnagelen werkt ook prima maar toch wordt er veelnin vliegtuigen gelijmd tegenwoordig. Ik vind het wel leuk dat iemand iets nieuws probeert.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ach heb je ook wel weer gelijk in.

Wie weet laat ik me nog vermurwen als ze in produktie komen, maar mijn eerste reactie is niet echt zo van hebbe, hebbe, hebbe....

Posted
Vind dat schuifsysteem helemaal niets en een volledig overbodig slijtage deel.

Gewoon vastschroeven werkt toch prima.

Die SE met speciale mesjes en dan gewoon schroeven, lijkt me wel aardig.

Mee eens, het is toch geen moeite om een mesje gewoon vast te zetten.

Posted

In vergelijking met andere moderne ontwerpen, uitgevoerd in rvs en dit type mes, vind ik de prijs nog meevallen. Of ik er ooit een koop is een ander verhaal.

Posted
In vergelijking met andere moderne ontwerpen, uitgevoerd in rvs en dit type mes, vind ik de prijs nog meevallen. Of ik er ooit een koop is een ander verhaal.

Relatief gezien is deze waarschijnlijk de goedkoopste er af. maar die andere prijzen zijn helemaal belachelijk 185 dollar vindt ik net iets te veel van het goeie. Misschien koop ik hem nog wel maar ik had gehoopt op een prijs van rond de 60 dollar. achja, ik ben benieuwd wat die schuif de gaat kosten