Jump to content

Recommended Posts

Posted

https://www.dropbox.com/s/o1fxvntc19jpr6t/20160515090453.jpg

https://www.dropbox.com/s/mvcn4u15k8cljh6/IMG_2014.JPG

Goed, ik heb nu de kans gehad om van de volgende 2 verslag te doen:

- Aquae

- Herbae

Laten we beginnen met de verpakkingen. Supermooie doosjes, zeer classy design. Oogt strak en toch ook klassiek. Mooie combinatie.

In het doosje zitten een foldertje, een flexibel plastic containertje met daarin de zeep, in folie.

De Aquae is qua geur wat je zou verwachten, fris, clean. Hangt qua geur keurig tussen Floid Blue en de Old Spice aftershave in.

De Herbae is naar mijn mening een beetje donkere cologne met een herbal tintje. Ruikt redelijk verfrissend, zoet en mja, groenig. Beetje vreemde beschrijving, i know, maar dat is wat ik er op t moment van kan zeggen. Zeer aangename geur, dat kan ik je wel vertellen.

Mooie pucks van 150 gram die perfect passen in de (schaamteloze plug) in de voetloze scheerkommetjes van BDF.

In de Grundtal bakjes passen ze ook (te krijgen bij BDF) alleen kan het dekseltje er niet meteen op, dus je zal de zeep dan eerst even moeten gebruiken :P (das geen probleem :D)

De zeep zelf is hard, niet superhard zoals MWF maar meer zoals de D.R Harris zepen.

Laden gaat erg gemakkelijk en ook het opkloppen is een eitje.

Zeep is wat dorstig, maar dat mag geen probleem zijn.

Komt mooi dik schuim vanaf wat erg stabiel is. Kan met een heel klein beetje (5 a 7 seconden laden) netjes 3 passes eruit halen, 4 zal ook nog wel lukken.

De glij-eigenschappen van de zeep vallen zeker niet tegen en ook de bescherming van de huid is dik in orde.

Na het scheren voelt het huidje dan ook superzacht aan, naar mijn mening bovengemiddeld als ik het vergelijk met de D.R Harris bijvoorbeeld.

De zepen vallen me totaal niet tegen. Vroeger wel eens de Omega scheercreme gehad en die vond ik maar een beetje meh, maar deze zepen zijn me wel erg goed bevallen. Ben dan ook erg benieuwd naar de aftershaves, of die net zo goed uit de bus komen als de zepen.

Posted

Bedankt voor de revieuw :D

Zelf heb ik deze zepen nog niet, maar ik wil zeker ook nog de Aqua en de Fructi gaan aanschaffen in de creme uitvoering.

Dit omdat de huid bij mij over het algemeen erg droog word bij gebruik van zepen.

Heb jij ook de Fructi ? en is die hetzelfde betreft de eigenschappen met Herbae en Aqua ?

Posted

Ik heb ook de Fructi, maar nog niet gebruikt. Verwacht dat dit weekend wel te doen ja :) En ik ga er vanuit dat mijn ervaring met de zeep prima zal zijn. Aan de geur zal het niet liggen in ieder geval :D

Posted

ovbsaponedabarbafructi-800x800.jpg

Ik kan ook vertellen inmiddels van de Fructi, dat het echt een superzeepje is. Doet precies wat ik hierboven beschreven heb in de zin van performance.

De geur, fantastisch! Ik kan mandarijn, sinaasappel en wat grapefruit er goed uitvissen. Blijft goed aanwezig tijdens het scheren, zelfs met die funky varkensharenkwast geur in de buurt :P Ook hier na het scheren weer een een zijdezacht huidje.

Ik kan echt niet wachten op de AS/ASB's...please keep me updated on those!

Guest Gusto
Posted

.........

Posted

Aandelen ? :D

Ik kan jullie zeggen, dat ik zelfs nog NOOIT iets van Omega heb gekocht ! Dus laat staan dat ik aandelen heb.

Wel, wordt ik nieusgierig van de bovenstaande recensie van de TS.

Het is dat ik nog een hoop samples heb liggen die ik nog moet opmaken, anders had ik zeker die Aqua of Fructi gekocht.....

Posted

Aandelen BdF dan Hans?

Niet dat Bram die heeft, maar als we ooit zouden willen uitbreiden, dan is dat misschien best een goed idee.

Heb er al wel eens over zitten denken hoor. Maar tot op heden eigenlijk nog nooit uitgewerkt. Maar je leest zo veel over crowdfunding, dat je het bijna zou gaan doen, ook al heb je het niet nodig.

Posted
Aandelen BdF dan Hans?

Niet dat Bram die heeft, maar als we ooit zouden willen uitbreiden, dan is dat misschien best een goed idee.

Heb er al wel eens over zitten denken hoor. Maar tot op heden eigenlijk nog nooit uitgewerkt. Maar je leest zo veel over crowdfunding, dat je het bijna zou gaan doen, ook al heb je het niet nodig.

Ook bij crowdfunding verdient de geldverstrekker het meest, zeker bij overbodige financiëring. 8-):lol:8-):lol:

Posted
Aandelen BdF dan Hans?

Begrijp me niet verkeerd ik bedoelde niet dat Bram aandelen bij jullie heeft of anderszins het was ludiek bedoeld, anders zou ik namelijk wel degene zijn die op dit forum het grootste pak boter op zijn hoofd heeft :roll:

Ik maak tenslotte gewag van het feit dat ik vaak bij Paul Kox op bezoek ga. En als je met iemand persoonlijk goede contacten hebt, bestaat de kans dat je onbewust, zo denk ik, altijd net (wat) positiever in je oordeel ben. En als je helemaal doorslaat bestaat de kans dat je totaal kritiekloos wordt en alles zowel persoonlijk als zakelijk ophemeld en je daarnaast ook nog af gaat zetten tegenover andere aanbieders.

Ben ik dus even blij dat ik me laatst ook over jullie zo positief uitgelaten heb anders was dit op deze druilige morgen toch een zielig verhaal geworden :lol::lol:

Trouwens je zet me wel aan het denken, ik koop af en toe nog wel eens wat scheergerei en de geldelijke middelen zijn volgens de strenge kasbeheerder mevrouw Koning op. Zou het voor mij zin hebben om een Crowdfunding bij scheershops aan te vragen :D

• 1 month later...
Posted

Ik weet niet of mensen bekend zijn met Davidoff Cool Water, maar lijkt de Aquae geur hier een beetje op?

Guest Gusto
Posted

De enige zeep die een beetje in de buurt komt van Davidoff Cool Water, is Le Père Lucien - Lavande & Vètiver (helaas slecht verkrijgbaar :( )

Posted

Ik ruik in de zeep van Stirling, Sharp Dressed Man, ook wel vergelijkingen met Cool Water.

Posted

De sandelwood versie van Truefitt & Hill heeft ook een aqua geur die er op lijkt.

Al zou je dat niet verwachten vanwege de naam 'sandelwood'