-ko- Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Open mes inmiddels in het bezit. Nu nog een strop! DoubleB wees me al op de Poor Man's Strop, maar die moet helemaal uit de US komen. Zijn er hier wellicht straight scheerders die weten hoe ik goedkoop aan een strop kan komen? Het is mijn eerste dus hij gaat waarschijnlijk stuk. Ook vind ik het intressant om te leren waar zo'n strop aan moet voldoen.
DoubleB Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Een strop hoeft niet aan zoveel dingen te voldoen. Een stuk leer en een touwtje door de bovenkant om hem op te hangen, that's it! Nu even wat serieuzer..een strop moet voor mij aan een aantal dingen voldoen. - Het de breedte van de strop moet minimaal 2,5 inch (7cm) zijn - Lengte minimaal 40 cm - Een makkelijk vast te houden object (bijvoorbeeld een D-ring aan de onderkant) Strops heb je in veel soorten en maten, van verschillende soorten leer tot verschillende 'tannings'. Veel over te leren, maar in het begin niet nodig. Je eerste strop zul je onvermijdelijk beschadigen. Mijn aanbeveling: ga niet voor een dure strop, dat is zonde om als eerste strop te gebruiken. Strops zijn in de USA over het algemeen goedkoper (denk bijvoorbeeld aan de Poor mans strop kit, Star Shaving, of de Illinois strop.) dus ik zou er daar eentje bestellen. Om de tijd te overbruggen (1 - 2 weken) kun je stroppen op krantpapier of een spijkerbroek, werkt beiden erg goed, zoek maar eens op. Ook mogelijk om je eigen strop (goedkoop) te maken. Koop een stuk kalfsleer bij de leerlooier, perforeer een gat aan de bovenkant, touwtje er doorheen en stroppen maar. Als je een fanatieke doe-het-zelver bent is dat dus een goede optie!
Marcel Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Vuursteen op marktplaats verkoopt oa ook een simpele strop voir een euro of 20 als ik me niet vergis. Ik weet niet of hij nu wat in de aanbieding heeft. De Poor man's strop is zeker een aanrader voor de prijs, verzenden gaat vrij vlot. Daar heb ik een sight unseen deal gekocht vorig jaar.
Frank Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Kijk eens op www.shavingworld.com ( zitten in London.) Daar staat een leren strop op voor euro 10,44 + euro 2,35 verzendkosten. Lijkt me niet duur.
Bernard De Cuenynck Posted August 28, 2013 Posted August 28, 2013 Koop er één van Dovo…Kost je 40 euro denk ik, maar dan heb je er een goeie. B. Oh ja, en als dit één van je eerste stroppen is, zal die niet lang meegaan...
ShockWave_Omega Posted August 28, 2013 Posted August 28, 2013 Eventueel zo een als eerste strop? Is cheap.. is waarschijnlijk ook niet echt beste van het beste maar denk dat het beter is dan een krant..
Bernard De Cuenynck Posted August 29, 2013 Posted August 29, 2013 Je moet het zo bekijken : je strop kan je mes beschadigen. Ik heb geen ervaring met andere stroppen dan die van Dovo.. je moet ook kunnen je strop "herstellen" voor zover het kan…Ongetwijfeld ga je die beschadigen met je mes, als je je mes slecht vasthoudt…en die beschadiging, kan achteraf jouw mes beschadigen. Ik weet niet of je een kostbaar mes hebt, een goede strop is even belangrijk…succes
-ko- Posted September 14, 2013 Author Posted September 14, 2013 Ik ben er nog niet helemaal uit. Whipped dog lijkt de voorkeur te hebben maar hij zit in de USA, dat staat me wat tegen. Ik ga geen Dovo strop van 40 euro kopen, want ik ga dat ding hoogstwaarschijnlijk aan flarden snijden met mijn onkunde. Tot die tijd strop ik op het lokale suffertje. (gemeente krantje) Ik heb het idee dat dit niet ideaal is.
Buffel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Ik ben er nog niet helemaal uit. Whipped dog lijkt de voorkeur te hebben maar hij zit in de USA, dat staat me wat tegen. Ik ga geen Dovo strop van 40 euro kopen, want ik ga dat ding hoogstwaarschijnlijk aan flarden snijden met mijn onkunde. Tot die tijd strop ik op het lokale suffertje. (gemeente krantje) Ik heb het idee dat dit niet ideaal is. Je zou ook een lokaal leer looier kunnen vragen ? Ik weet niet of er in buurt Iets is...
Buffel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Het aan flarden snijden valt mee hoor, uitschieters zeker weten. Ik heb nu na een aantal maanden geen enkele keer meer in de strop gesneden. Daarom nu een duurdere besteld . Het is niet dat hij gelijk onbruikbaar is met een paar sneetjes er in. Gewoon even opschuren en weer verder. Het blijft een gebruiksvoorwerp , en hobby's kosten nu een maal geld ..
creon Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 mag ik vragen wat je met de oude van plan bent ik ben eigenlijk ook opzoek naar een niet al te dure oefen strop
Buffel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 mag ik vragen wat je met de oude van plan bentik ben eigenlijk ook opzoek naar een niet al te dure oefen strop Die hou ik voorlopig nog wel even. Nieuwe messen gaan daar eerst op ,voordat ze naar de duurdere strop gaan.
Buffel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Ik zit even op ebay to loeren (doe ik wel vaker ) en zie deze: http://www.ebay.nl/itm/Leather-Strop-Sharpen-Cut-Throat-Razor-/320932328920?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item4ab90eb5d8 Op het oog lijkt het wel wat, ik kan natuurlijk er niet voor instaan! Niet duur in ieder geval.
Puerco Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Die strop van Dovo is compleet waardeloos, veel te klein zowel smal als kort en voor dezelfde strop met een ander merkje zoals herold betaal je ineens een stuk minder. Ik gebruik zelf een "big mama" strop van starshaving en die heeft een mooie maat maar moest toen de post het kwam afleveren ineens nog invoerrechten betalen, dat is minder van kopen in de US. Er is in de UK nog wel een hele goede stropmaker namelijk Neil Miller http://www.strop-shop.co.uk/ maar die is ook niet echt goedkoop, wel hele goede kwaliteit. Ik zou dan eerder voor zijn instapmodel gaan dan die van hierboven.
Bernard De Cuenynck Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Bedankt voor de tip, moet ik zeker eens proberen...
Marcel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Ik heb vorig jaar een paddle strop gekocht bij "Vuursteen" op marktplaats, daarnaast heb ik nog de Poor man's strop van Whipped Dog.
karaqz Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Ik heb vorig jaar een paddle strop gekocht bij "Vuursteen" op marktplaats, daarnaast heb ik nog de Poor man's strop van Whipped Dog. Die ga ik ook gewoon nemen denk ik. Met de dollarkoers is dat goed te doen.
Marcel Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Gewoon doen, die is ook zo goedkoop dat je niet hoeft te vrezen voor invoerheffingen etc.
Recommended Posts