Twitch Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Iedereen heeft denk ik wel een voorkeur, maar wat en waarom? Ik ben nu van de crèmes vooral omdat ze voor een beginner wat makkelijker zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Zepen, meer keuze aan geuren, gaan langer mee en vereisen iets grotere skill om gelathered te worden (sommige zijn echt wel lastig op gang te krijgen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 100% zeepgebruiker hier. Mijn laatste crème heb ik jaren geleden opgemaakt (Australische Palmolive). Crèmes schuimen sneller op maar niet makkelijker of beter; het schuim van een zeep vind ik over het algemeen beter van consistentie als dat van een crème. Bovendien vind ik schuim van een zeep makkelijker te 'repareren' als-ie te nat of juist te droog is. Daarbij is de houdbaarheid van zepen vele malen beter en last but not least, ze zijn in gebruik een stuk goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 ook voornamelijk zeep, af en toe eens een crème maar ik heb meer zepen die me echt bevallen en ze zijn inderdaad goedkoper en je kan ze jaren bewaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Hier een crème liefhebber. Vindt het makkelijk werken. Zeep werkt ook prima, maar om de eoa reden heb ik voornamelijk crèmes. Misschien vanwege mijn keuze in geuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Wat is een goede zeep voor een beginner? Of maakt het vrij weinig uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 maakt niet veel uit de meeste zepen die je zo kan krijgen zijn basic in gebruik het is alleen een kwestie van kijken hoeveel water je wil gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Hoewel ik een paar cremes heb, ben ik eigenlijk een diehard zeep gebruiker. Waarom? Omdat ik zepen prettiger vind werken en ik het resultaat na wellicht iets meer werk, vaak beter vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Voor mij creme. Schuimt lekker snel op en €1,49 voor een tube Palmolive Classic vind ik niet duur. Voor mij geen "luxe" cremes. Bij de dure cremes betaal je alleen voor de uitstraling, verpakking en geur dan voor de componenten van de creme. Afgezien van de geur zijn de verschillen n.l. niet zo groot als de fabrikanten ons willen doen geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Bij mij is het pakweg 50-50. Het heeft allebei zijn voor- en nadelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ik heb twee tubes creme en gebruik dat af en toe, maar geef veruit de voorkeur aan zeep. Gewoon prettiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ik was een voorstander van zeep, maar ik heb een hoop cremes van iemand overgenomen een tijdje geleden dus momenteel heb ik vooral cremes. En op zich hebben cremes ook wel wat, met facelatheren gaat het lekker snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmmmz Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 crèmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 22, 2013 Share Posted August 22, 2013 Ik heb niet echt een voorkeur ... cremes uit een tube vind ik wel ideaal op reis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Zeep. Geen idee waarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Ongetwijfeld crème…Zeep is en blijft zeep, alhoewel ik mij in het begin heb laten verleiden om een nederlands merk te gebruiken, dat toch ook een aangenaam gevoel gaf…Maar ik gebruik sinds anderhalf jaar crème. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Op dit moment de creme´s van TFS nou ja creme´s het voelt meer aan als een dikke stevige klei. Dus meer richting de zepen. Had een harde zeep van Muhle, sandalwood, in het begin toen ik weer ben begonnen met DE scheren. Nu al weer bijna een jaar geleden maar had ook nog niet echt van opkloppen van je scheerschuim toen gehoord, weet nu wel beter. TFS, Calani, Klar kabinet hebben hele mooie zepen en tja daar ga ik tzt ook eens aan beginnen. Heb wel een tube Palmolive classic afgelopen september meegenomen uit zuid Frankrijk bij de Carrefour supermarkt. Ach voor 1.19 euro kan het je de kop niet kosten, hier bij sommige sites vragen ze er 4.50 euro voor oeps! maar bij het eerste gebruik vond ik het al helemaal niets, redelijk opschuimen in je handpalm maar verder ontbrak het aan sensatie, ik had en heb er geen klik mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Uekaz! Ik vind de Palmolive creme juist heel plezierig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Ach als je 3 baardharen heb om te scheren zal het er wel mee lukken haha! geintje!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Wie weet. Ik vind het in ieder geval prima spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Tja ik zou willen dat ik en indianen huidje had, zou ik niet zoveel geld uit hoeven geven aan scheergerei .. Johan ik heb hier een volle tube Palmolive liggen als je eens in de buurt bent mag je hem gratis komen halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Ik werk in Den Haag, dus wie weet Smaken verschillen inderdaad, ik vind de Palmolive creme heel makkelijk schuimen, en ik vind dat hij de haren goed inweekt. Net zoals met de zeep krijg ik met de creme een prima resultaat. En belangrijk, met naderhand een goed gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik gebruik dan ook beide. Gewoon stemmingsafhankelijk. De cremes maken wel wat sneller mooi schuim, maar so what. Scheren is toch een rust moment? Dus even iets langer bezig zijn met een zeeptablet maakt mij niet uit. En ik moet zeggen dat het verschil in scheerervaring voor mij minimaal is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Ik heb een paar Portugese cremes, niets mis mee. Maar toch niet voor de eeuwigheid uiteindelijk. Te duur in het gebruik, te snel op en soms weet ik niet of er niet van allerlei chemicaliën in zitten waar ik niet op zit te wachten. Nu heb ik veel van die halfharde zepen. Daar is veel aanbod in, ook in de betere kwaliteiten en vaak mooie geuren. Maar ook daar ben je soms rap doorheen. Ik heb me dus voorgenomen om me op harde zepen te gaan focussen. De zogenaamde triple milled zepen dus. Volgens mij uiteindelijk toch het mooiste wat er is. Mijn Trumpers gaat bijvoorbeeld al jaren mee, zit nauwelijks een deukje in. Ik vind de Pelli Sensibli van TFS in de halfharde variant een top zeep, dus heb ik net de harde variant van Eric de Barbiere gekregen. Eens kijken hoe dat bevalt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts