Jump to content

Zeep of crème?

Twitch

Recommended Posts

100% zeepgebruiker hier. Mijn laatste crème heb ik jaren geleden opgemaakt (Australische Palmolive). Crèmes schuimen sneller op maar niet makkelijker of beter; het schuim van een zeep vind ik over het algemeen beter van consistentie als dat van een crème. Bovendien vind ik schuim van een zeep makkelijker te 'repareren' als-ie te nat of juist te droog is.

Daarbij is de houdbaarheid van zepen vele malen beter en last but not least, ze zijn in gebruik een stuk goedkoper.

Voor mij creme. Schuimt lekker snel op en €1,49 voor een tube Palmolive Classic vind ik niet duur. Voor mij geen "luxe" cremes. Bij de dure cremes betaal je alleen voor de uitstraling, verpakking en geur dan voor de componenten van de creme. Afgezien van de geur zijn de verschillen n.l. niet zo groot als de fabrikanten ons willen doen geloven.

Ik was een voorstander van zeep, maar ik heb een hoop cremes van iemand overgenomen een tijdje geleden dus momenteel heb ik vooral cremes. En op zich hebben cremes ook wel wat, met facelatheren gaat het lekker snel.

• 1 month later...

Op dit moment de creme´s van TFS nou ja creme´s het voelt meer aan als een dikke stevige klei.

Dus meer richting de zepen. Had een harde zeep van Muhle, sandalwood, in het begin toen ik weer ben begonnen met DE scheren. Nu al weer bijna een jaar geleden maar had ook nog niet echt van opkloppen van je scheerschuim toen gehoord, weet nu wel beter. TFS, Calani, Klar kabinet hebben hele mooie zepen en tja daar ga ik tzt ook eens aan beginnen. Heb wel een tube Palmolive classic afgelopen september meegenomen uit zuid Frankrijk bij de Carrefour supermarkt. Ach voor 1.19 euro kan het je de kop niet kosten, hier bij sommige sites vragen ze er 4.50 euro voor oeps! maar bij het eerste gebruik vond ik het al helemaal niets, redelijk opschuimen in je handpalm maar verder ontbrak het aan sensatie, ik had en heb er geen klik mee.

Tja ik zou willen dat ik en indianen huidje had, zou ik niet zoveel geld uit hoeven geven aan scheergerei .. ;)

Johan ik heb hier een volle tube Palmolive liggen als je eens in de buurt bent mag je hem gratis komen halen.

Ik werk in Den Haag, dus wie weet ;)

Smaken verschillen inderdaad, ik vind de Palmolive creme heel makkelijk schuimen, en ik vind dat hij de haren goed inweekt. Net zoals met de zeep krijg ik met de creme een prima resultaat. En belangrijk, met naderhand een goed gevoel.

Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik gebruik dan ook beide. Gewoon stemmingsafhankelijk. De cremes maken wel wat sneller mooi schuim, maar so what. Scheren is toch een rust moment? Dus even iets langer bezig zijn met een zeeptablet maakt mij niet uit. En ik moet zeggen dat het verschil in scheerervaring voor mij minimaal is.

Ik heb een paar Portugese cremes, niets mis mee.

Maar toch niet voor de eeuwigheid uiteindelijk.

Te duur in het gebruik, te snel op en soms weet ik niet of er niet van allerlei chemicaliën in zitten waar ik niet op zit te wachten.

Nu heb ik veel van die halfharde zepen.

Daar is veel aanbod in, ook in de betere kwaliteiten en vaak mooie geuren.

Maar ook daar ben je soms rap doorheen.

Ik heb me dus voorgenomen om me op harde zepen te gaan focussen.

De zogenaamde triple milled zepen dus.

Volgens mij uiteindelijk toch het mooiste wat er is.

Mijn Trumpers gaat bijvoorbeeld al jaren mee, zit nauwelijks een deukje in.

Ik vind de Pelli Sensibli van TFS in de halfharde variant een top zeep, dus heb ik net de harde variant van Eric de Barbiere gekregen.

Eens kijken hoe dat bevalt!