onno Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Op Internet (Gifts&Care) tref ik de volgende geuromschrijving (Engels) en ingrediënten (Latijns) aan. Ik heb geen kennis van de toxicologische waarde van ingrediënten. Via Barberia Aquae Shaving Cream Aquae Aroma: Fresh and refined classic fragrance complete with aquatic citrusy notes combined with orange and bergamot. Not one citric fruit dominates creating an elegantly balanced aroma. INGREDIENTS: Aqua (Water), Stearic Acid, Cocos Nucifera (Coco Nut) Oil, Glycerin, Potassium Hydroxide, Myristic Acid, Sodium Silicate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Parfum (Fragrance), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Allantoin, Maltodextrin, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Boric Acid, Benzyl Alcohol, BHT, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Limonene, Linalool. Aroma Fructi: Rich fruity notes. Lime, mandarine, and sweet orange perfectly combined to allow for a natural, clean, vibrant aroma. Pure simplicity. Energy and nature. INGREDIENTS: Aqua (Water), Stearic Acid, Cocos Nucifera (Coco Nut) Oil, Glycerin, Potassium Hydroxide, Myristic Acid, Sodium Silicate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Parfum (Fragrance), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Allantoin, Maltodextrin, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Boric Acid, Benzyl Alcohol, BHT, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Limonene Herbae Aroma: Aromatic fragrance on a base of Mediterranean herbs. Elaborated using Mediterranean herbs from the undergrowth, Thyme, Rosemary and Lavender. Fresh, light aroma. Discreet and relaxing. INGREDIENTS: Aqua (Water), Stearic Acid, Cocos Nucifera (Coco Nut) Oil, Glycerin, Potassium Hydroxide, Myristic Acid, Sodium Silicate, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Parfum (Fragrance), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Eucalyptus Globulus Leaf Oil, Allantoin, Maltodextrin, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Boric Acid, Benzyl Alcohol, BHT, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Linalool, Limonene, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde
Wolf Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Hoi Onno, Ik ken de producten niet maar wat er wel uitsprong voor mij is Eucalyptus globulus, wat hier bekend staat als Tasmanian blue gum, heeele hoge bomen tot bijna 100 mtr waar bijna al het hardhout wat hier gebruikt word vandaan komt. Hij groeit ook nog hard. Eucalyptus olie is voor een hoop dingen goed, zoals kauwgom uit kleren halen of lijm- en plakbandresten of bij verkoudheid. In een scheerzeep ken ik het niet maar ik vermoed dat het gauw overheersend is en niet direct prettig. (je voorhoofdholtes blijven er wel lekker schoon van)
Marcel Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Dat is het een na laatste ingrediënt, heel veel zal het dan sowieso niet zijn. [Edit] tapatalk gaf me de indruk dat de regel over eucalyptus de laatste was. De tekst loopt daarna nog verder, het is dus niet het een na laatste ingrediënt...
onno Posted May 13, 2016 Author Posted May 13, 2016 Hoi Onno, Ik ken de producten niet maar wat er wel uitsprong voor mij is Eucalyptus globulus, wat hier bekend staat als Tasmanian blue gum, heeele hoge bomen tot bijna 100 mtr waar bijna al het hardhout wat hier gebruikt word vandaan komt. Hij groeit ook nog hard. Eucalyptus olie is voor een hoop dingen goed, zoals kauwgom uit kleren halen of lijm- en plakbandresten of bij verkoudheid. In een scheerzeep ken ik het niet maar ik vermoed dat het gauw overheersend is en niet direct prettig. (je voorhoofdholtes blijven er wel lekker schoon van) Nu begrijp ik dat Tasmanie een beetje gebukt gaan onder de houtkapbedrijven die alle natuur neerhalen. Wellicht een extra ingredient dat we naast palmolie dienen te mijden in scheerzeep. Overigens plaatsen ze Eucalyptus bomen overal in de wereld onder het mom van natuurontwikkeling of voor papierindustrie. Groeien lekker snel. In Bolivia leverde dat een erg 'doods' bos op. Afin weer terug naar de topic. Mijn huid vindt eucalyptus niet zo prettig daarom op zoek naar de ingredientenlijst. In min of meerdere mate zit eucalyptus wel in meerdere scheerzepen als proraso groen en Le Pere Lucien Traditionele. Via Barberia is een nieuwe luxe lijn van Omega en BdF is ons aan het ophitsen om het te kopen.
Nienke Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 De bio zeep die ik gebruik om de vogelkooi hier schoon te maken bevat ook veel Eucalyptus. Ontvet als de mallemoer. Misschien dat je huid er daarom niet zo blij mee is. In een van de keukens waar ik gewerkt heb hadden ze ook schoonmaakmiddel op natuurlijke basis en bio afbreekbaar. Zou dan wat minder erg zijn als er wat achterbleef in of bij het eten zeg maar. Dat onttrok zoveel vet, dat je na gebruik de vellen van je vingers kon trekken. Al durf ik net met 100% zekerheid de Eucalyptus de schuld er van te geven.
Barbiere di Figaro Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Denk dat het niet zo opzienbarend is die eucalyptus, dit zijn de ingrediënten van Proraso scheerzeep: Het lijkt wel, alsof de eucalyptus juist in de witte Proraso variant (voor de gevoelige huid) ontbreekt.
Johan Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Mijn huid is een prima eucalyptus-detector Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Nienke Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Bovengenoemde gaat ook om een hoge concentratie en in producten voor een ander doel. Niemand hoeft bang te zijn voor loshangende vellen na gebruik van een scheerzeep met een beetje eucalyptus. Citrus ontvet ook, maar is in scheerzepen ook erg fijn voor de frisse toon . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
talibeard Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Mijn huid is een prima eucalyptus-detector Voor mijn huid valt het nog wel mee maar het irriteert onmiddellijk mijn slijmvliezen; lopende neus, tranende ogen en bij voldoende concentratie instant koppijn. In echt kleine concentraties is het overigens nog wel te doen, hoogstens onprettig. De witte Proraso (pre) bevat wel menthol maar geen eucalyptus in tegenstelling tot de groene; ik begon ooit met de groene maar dat potje snel weggegeven en al jaren tevreden over de sensitive.
onno Posted May 13, 2016 Author Posted May 13, 2016 Mijn huid is een prima eucalyptus-detector Voor mijn huid valt het nog wel mee maar het irriteert onmiddellijk mijn slijmvliezen; lopende neus, tranende ogen en bij voldoende concentratie instant koppijn. In echt kleine concentraties is het overigens nog wel te doen, hoogstens onprettig. De witte Proraso (pre) bevat wel menthol maar geen eucalyptus in tegenstelling tot de groene; ik begon ooit met de groene maar dat potje snel weggegeven en al jaren tevreden over de sensitive. +1
Recommended Posts