Edsel Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Ik heb echt hele goede ervaringen met deze mesjes in combinatie met mijn milde krabbers (Muhle r89, Gillette Tech, Merkur 34 C en de Lord L6) Scherpte is prima en de duurzaamheid ook gemiddeld 8 keer. Prijs - prestatie verhouding is voor mij heel hoog. Behoort tot mijn top5 van mesjes.
Robert79 Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Ik heb van deze mesjes 2 stuks gehad en ben er erg blij van geworden Het was een goede allrouder voor mij want het werkte goed in de L5,L6,Slim Adjustable,EJ DE89 en de Weber Classic Handle. Ik zal er zeker is een bulk van kopen, wanneer ik door mn andere 350 mesjes heen ben ,maar dat zal nog wel een jaartje of 6 duren.Al moet ik toegeven dat het wel verleidelijk is om een bulk van 100 st te kopen, want je weet maar nooit.
Edsel Posted May 14, 2016 Posted May 14, 2016 Ik heb van deze mesjes 2 stuks gehad en ben er erg blij van geworden Het was een goede allrouder voor mij want het werkte goed in de L5,L6,Slim Adjustable,EJ DE89 en de Weber Classic Handle. Ik zal er zeker is een bulk van kopen, wanneer ik door mn andere 350 mesjes heen ben ,maar dat zal nog wel een jaartje of 6 duren.Al moet ik toegeven dat het wel verleidelijk is om een bulk van 100 st te kopen, want je weet maar nooit. Voor de prijs hoef je het niet te laten
Harkos Posted October 13, 2016 Posted October 13, 2016 De Gillette-Wilkinson Sword is een goed bruikbaar mesje. Wimmie deed me een doosje met 10 mesjes om te testen. Welnu als je geen te hoge verwachting van de levensduur hebt, kan je je er zeker 4 tot 5 x goed mee scheren. Mij lukte dat 6 x. Het mesje ontstijgt ruimschoots mijn Derby norm. Gebruikt in een aantal effectieve krabbers. Dat raad ik beginners niet aan, want ik moest al opletten, dat ik niet te veel bloedpuntjes kreeg. Het mesje heeft weinig last van hoekgevoeligheid. Mijn Oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. 1- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 De Gillette-Wilkinson kwam gisteren al 1 rondje in actie en vandaag dan een volledige beurt. Gewoon goed. Glad geschoren en geen gevoeligheden. In de Ikon #101 strak scheerwerk met dit mesje. Voelt comfortabel en heeft vlotte snit. Geen hoekgevoeligheid binnen de normale grenzen. Als dit even volhoudt, is het een veelbelovend mesje. 2- Krabber: Ikon_X3 Jammer, dat er Gillette voorkomt in de naam, want dat betekent ter dode opgeschreven, want deze scheert best lekker. In de X3 moest ik weer even controleren, of ik het mesje er wel in had gedaan. Zo wat scheert dat zacht en soepel. Begin er langzaam aan te wennen, maar dit is wel erg een slant voor watjes. Hier kan je echt niets mee verkeerd doen en toch een gladde bakkes krijgen. Eigenlijk een beetje wezenloos. Vind het niet erg als zo'n krabber zijn karakter laat merken. Thuis maar eens een Feather erin stoppen. Daar heb ik toch meestal ruzie mee. 3- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable Het mesje deed weer moeiteloos zijn ding. In 3 rondes gladde bakkes. De Black Beauty kon op 8 met dit mesje en maakt in 3 rondes een mooi diep uitgeschoren baard mogelijk. Nu inmiddels begin van de avond, voelt het nog redelijk glad. Niet bijzonder stoppelig. Geen rare bijkomstigheden, gewoon mooi strak scheerwerk. 4- Krabber: Above The Tie_S1 De Gillette-Wilkinson scheert ook deze keer lekker glad uit. Moest wel een beetje op de hoek letten. Ook de oksels weer even meegenomen en als ik dan alles bij elkaar tel, heeft het mesje mijn 5 norm eigenlijk al ongeveer gehaald. In de S1 is de bruikbare hoek redelijk bepaald, maar denk meer door de krabber, dan door het mesje. Als combi gaat het prima. 5- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald. Vraag me wel af of deze veel verder komt. Had wat kleine bloedplekjes in de hals. Dat gebeurt echter wel vaker, als ik de 39c langer niet heb gebruikt en er weer even aan moet wennen. Kan dus zowel aan de krabber als aan het mesje liggen, maar dat weet ik dan morgen. 6- Krabber: Mühle R41 (2015) Het mesje is vandaag aan zijn eind. Heb me er nog redelijk glad mee kunnen scheren, maar dat leverde weer kleine bloedpuntjes, te rauw dus. In de spaarpot. In de R41, de milde, een effectieve scheerbeurt. Ofschoon het mesje dus wel op is toch nog glad kunnen scheren. 6x is mooi voor dit mesje en zeker in deze krabber. Naar index Harkos
Kwast73 Posted October 15, 2016 Posted October 15, 2016 Is de Ikon X3 echt iets voor watjes? En de Muhle r41 voor het " echte scheerwerk"? Ik zit namelijk te twijfelen om naast mijn 37c en Gillete Slim een andere krabber aan te schaffen.
efsk Posted October 15, 2016 Posted October 15, 2016 De X3 is een prima krabber maar naar mijn smaak wat te makjes. Wil je meer lol van je slant en wil je een moderne voor betaalbaar heb je denk ik meer aan de Maggard of de Phoenix.
Harkos Posted October 15, 2016 Posted October 15, 2016 Is de Ikon X3 echt iets voor watjes? En de Muhle r41 voor het " echte scheerwerk"? Ik zit namelijk te twijfelen om naast mijn 37c en Gillete Slim een andere krabber aan te schaffen. X3 of R41
korne1983 Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Ik gebruik dit mesje in combinatie met de muhle r89. Voor mij is dit de ideale combinatie. Zeer fijn mesje. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Recommended Posts