Loei Posted May 12, 2016 Posted May 12, 2016 Dag allemaal, Ik ben dol op Davidoff Cool Water, de geur is geweldig! Een scheerzeep met deze geur zou ik direct kopen, en ik heb een lijstje gevonden die mij dichter in de buurt brengt bij zo'n zeep. Wellicht staan er leuke dingen in voor andere, dus ik wou jullie de lijst niet onthouden: http://wiki.badgerandblade.com/Shave_Soap_Scent_Inspirations
Guest Gusto Posted May 12, 2016 Posted May 12, 2016 Le Père Lucien - Lavande & Vètiver. Maarja, gelimiteerde oplage, niet meer te koop
Loei Posted May 12, 2016 Author Posted May 12, 2016 Geen probleem. Het eerst volgende zeepje dat ik op krijg zal worden vervangen door een van de "Davidoff zeepjes".
Robert79 Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Lourens, probeer The Art of Shaving Ocean Kelp maar is.Deze is verkrijgbaar in creme en zeep.
Hanskoning Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Ik heb beiden in mijn bezit en eerlijk gezegd vind ik ze niet echt overeen komen zie hiervoor ook de omschrijving, de AOS heeft een ietwat frisse citrus geur terwijl de Cool water veel zwaarder van toon is. The Art of Shaving ® Ocean Kelp with Light Aromatic Essential Oils After-Shave Lotion, formulated with natural sea kelp extract, hydrates and refreshes the skin after shaving leaving it looking smooth. Davidoff Cool Water for Men is een mannelijk, fris en sportief parfum, al jaren een bestseller. Top: Lavendel, Koriander, Pepermunt, Oranje bloesem, Rozemarijn. Midden: Jasmijn, Eikenmos, Geranium, Sandelhout Basis: Amber, Muskus, Sandelhout, Cederhout.
Hanskoning Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Ik begrijp je advies nu beter, het is gebaseerd op de zepen en cremes die jij thans in je bezit hebt. Beter in lijn wat opbouw en zwaarte betreft vind ik dan de Meissner Salty Sea wat meer bij Davidoff passen, maar nogmaals geurbeleving is zo subjectief. Als je mij een PB met je adres stuur Loei doe ik je wel een sample toekomen. Dat is gek ik reageer op het antwoord van Robert79 is zijn reactie verdwenen forum foutje
Guest Gusto Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Ik begrijp je advies nu beter, het is gebaseerd op de zepen en cremes die jij thans in je bezit hebt.Beter in lijn wat opbouw en zwaarte betreft vind ik dan de Meissner Salty Sea wat meer bij Davidoff passen, maar nogmaals geurbeleving is zo subjectief. Als je mij een PB met je adres stuur Loei doe ik je wel een sample toekomen. Dat is gek ik reageer op het antwoord van Robert79 is zijn reactie verdwenen forum foutje Neuh, dat is het Apple-mysterie.
Hanskoning Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Dat lijkt sterk op Davidoff Cool Water? The Shave Den store daar kun je zeep krijgen met de geur die gebaseerd is op Davidoff Cool water. Ik heb daar ooit de Christmas crème van gehad en op zich was het absoluut geen slechte zeep alleen in de geur miste ik iets. Ook de Eucalyptus was in mijn bezit en die was Qua geur wel heerlijk. Geur was wel vrij sterk maar dat is Amerikaans. Je besteld hier een zeep en dan moet je vervolgens aangeven welke geur je wil en of je nee/ ja menthol erin wil hebben en hoeveel porties hiervan. Neem je direct twee potten blijf je onder de douanegrens en qua verzendkosten maakt het niets uit. http://www.theshavedenshop.com/scent-descriptions.html
Pillowlather Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 Loei, als je nog zoekt, heb ik denk ik het antwoord: Cool Water is zelf een 'goedkope' kopie van een hele dure geur van Creed, de Green Irish Tweed (GIT). Kost een paar honderd Euro voor een flesje (zelfs 395 $ op de Creed site voor 120ml, net even gekeken), maar de meeste mensen ruiken bijna geen verschil met Coolwater. !! In het lijstje van je link, zit Catie's Bubbles Celtic Knot en die is gebaseerd op GIT. Heb zelf Celtic Knot niet geroken, maar als je die neemt kom je misschien zelfs op de originele duurdere geur uit.
Pillowlather Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 Dank voor het posten van die link trouwens Loei, ook voor mij nuttig: Als iemand mij kan zeggen of Catie's Bubbles Royal Garden een geslaagde geur is op basis van Creeds Windsor/Royal Mayfair hoor ik het graag!
marco Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 In het geval van Irish Tweed zou ook Stirling - sharp dressed man voldoen.
marco Posted September 10, 2016 Posted September 10, 2016 Wanneer het gebaseerd is op Windsor, dan is het een zeer geslaagde geur!
Loei Posted September 11, 2016 Author Posted September 11, 2016 Geur is inderdaad persoonlijk. Ik vind Cool Water heerlijk, blijkbaar gebaseerd op git. Stirling Sharp dressed man ook op git, en die Stirling zeep vond ik best vies ruiken, niet lekker en het leek totaal niet op Cool Water wat mij betreft. Ik ga er gewoon 1 uit de gelinkte site proberen die gebaseerd is op Cool Water.
Pillowlather Posted November 24, 2016 Posted November 24, 2016 Loei, je eigen neus heeft natuurlijk gelijk. Mischien is het trouwens een mythe van GIT en Coolwater, ik las erover op Basenotes en Fragrantica. Ik ruik zelf de gelijkenissen, maar met de tijd ook steeds meer verschillen. Ik ben zeker geen Creed promotor: ik had allerlei staaltjes ervan besteld en de meeste van hun geuren bleef ik dagenlang ergerlijk proeven in mijn mond en keel, dat heb ik niet met Coolwater. Het is toeval dat ik eraan dacht toen ik je draad zag, omdat ik zelf op zoek was naar een zeepgeur die lijkt op Creed Windsor/Royal Mayfair. Marco, ik weet niet welke Windsor jij bedoelt, maar het gaat hier om een rozengeur die vroeger Windsor heette en nu Royal Mayfair. Hoe dan ook, ik heb Catie's Bubbles Royal Garden (CBRG) nu in huis, die in de originele link van deze draad werd voorgesteld als "gebaseerd op" Royal Mayfair, zie mijn volgende post.
Pillowlather Posted November 24, 2016 Posted November 24, 2016 Catie's Bubbles Royal Garden (CBRG) geurvergelijking met Creed Royal Mayfair (RM): Ik zit in een rozenperiode en met de gedachte "als het niet lijkt op Royal Mayfair, dan vult het allicht toch mijn andere rozenstaaltjes aan" heb ik deze besteld, en dat is ook hoe het is gelopen: Op papier zitten in beide geuren precies dezelfde noten: centraal rozen, met daarrond eucalyptus, appelsien, limoen, pijnboom, ceder en gin (jeneverbes). Ik geloof het helemaal, maar het resultaat is beduidend anders. Ze gebruiken duidelijk niet dezelfde oliën en verhoudingen in de top, hart en basis, of anders ligt het aan de interactie met de zeep. Voor wie het niet kent: Royal Mayfair is een parfum, geen zeep. Mijn heel persoonlijke ervaring is ongeveer zo: Met RM lijk ik met mijn halve gezicht in een bedauwd boeket donkere rozen te zitten, waartussen eucalyptusdampen hangen (vicks vaporub wordt wel eens genoemd). De andere elementen kan ik moeilijker uit elkaar halen tenzij uren later. RM vind ik zwaar, bedwelmend en dampvochtig in vergelijking met de CBRG: Van CBRG krijg ik een vers boeket rozen met een glas appelsiensap ernaast, terwijl de gin, dennen en eucalyptus juist een feldroge 'gin'-kick geven aan de lucht (en hier is de eucalyptus moeilijk herkenbaar). Voor de duidelijkheid: ik herken hier geen RM in, dit is heel anders, eerder opwekkend. Wat zeggen andere reviewers? Ik zag nog nergens een zij-aan-zij vergelijking met de RM, maar ik vond wel enkele heel positieve reviews die zeggen dat de CBRG zeep hen verplaatst naar een wandeling in een rozentuin in volle bloei op een zonnige dag. Ik vermoed dat dat overeenkomt met wat ik dan een 'feldroge rozenlucht' zou noemen. Er is oa een video review op youtube te vinden. De geur wordt voller bij het warm opschuimen, hij blijft niet hangen als ik gewoon meteen afspoel. Scheerkwaliteiten: Ook al was ik enkel geïnteresseerd in de geur, toch maar toevoegen dat de CBRG meteen een van mijn mooist glanzende en ondoorzichtige schuimpjes gaf tot nog toe, met goede bescherming (mits laden met weinig water) en zonder nood aan aftershave. Ik scheer 's avonds na het eten en sta de dag nadien op met een opvallend stevig vel, zonder trekkerigheid, kwetsbaarheid, droogte of vet, zo'n vel waar ik licht verbaasd aan blijf voelen. Bij de top. Mogelijk doordat deze CBRG jojoba-olie zou bevatten, wat ze ook wel de 'french+' formule noemen; niet alle Catie's Bubbles vallen daaronder. Conclusie: Ik heb er geen Royal Mayfair-scheerzeep mee gevonden, wel een andere rozengeur gebaseerd op dezelfde elementen, die zijn eigen plaats heeft en voor mij in de zomer en dan vooral 's ochtends tot zijn recht zal komen omdat hij eerder opwekkend is. Ik ben positief verrast door de scheerkwaliteit en vooral het langdurige postscheergevoel. PS 1) Ik héb een experimentje gedaan door de echte RM parfum te mengen in een bijna neutraal ruikende scheercrème met aloe vera, en dat was een heel informatieve tegenvaller: a) De crème at de geur op; ik moest veel meer parfum gebruiken dan verwacht in een vingerhoed crème (een half geurstaaltje). b) Mijn vel brandde en voelde nadien als karton. c) Ik merkte dat ik de echte RM niet eens zo'n geschikte geur om mee te scheren vond hebben! Graag als occasionele parfum, maar daarmee is het gezegd voor mij, en mijn zoektocht ernaar ineens afgerond! PS 2) Ter vergelijking enkele rozengeuren voor wie deze kent, helpt misschien om mijn beschrijving beter te plaatsen want het is zooo subjectief allemaal: Klar Kabinett Dusy noem ik een eenvoudige frisse vrolijke roos, Trumpers' Rose noem ik een relatief warme, maar (iets te) zoetzure volle roos. C&S 88 (parfum, ik heb de zeep niet geroken) is weer heel wat anders, voor mij meer een complexe wierookroos die ik herken van alternatieve boekenwinkels in de jaren '80.
Snuff Posted November 24, 2016 Posted November 24, 2016 Dat is een mooie beschrijving, jij hebt een goeie neus in ieder geval!
Recommended Posts