Jump to content

Recommended Posts

Posted

De zomer komt eraan en dat vraagt om frisheid. Graag wil ik de tubetjes met vettige after shave balsem achter in de kast leggen en een verfrissende splash (vreselijk woord overigens) gebruiken.

Maar....... het gebruik van alcohol en een grote hoeveelheid munt/menthol ed leidt tot irritaties van de huid :( . Proraso groen en LPL scheercreme is teveel voor de huid maar Proraso wit pre en ASB (met een beetje menthol) gaat nog wel goed.

Heeft iemand een advies voor een verfrissende splash die aan deze eisen voldoet?

Guest Gusto
Posted

Speick AS. :)

Posted

De TOBS Jermyn street is geheel zonder alcohol en heeft toch een frisse geur.

DR Harris heeft Pink aftershave met een zeer laag alcohol precentage en een lichte rozengeur.

Posted

TOBS Jermyn Street voelt wel heel olieachtig, dus dat moet je niet erg vinden. Het spul ruikt lekker, wat mij betreft, behalve direct na het opbrengen.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Speick AS is een alcohol gebaseerde splash waarin geloof ik ook wat menthol zit. Geen goed plan dus.

Ik heb zelf ooit een fles Lucky Tiger gekocht. Alcoholvrije aftershave zonder menthol, met een lichte citrusgeur die heel erg snel weer weg is maar heel verfrissend is en voor mij goed werkt. Je kunt hem ook als gezichtsreiniger gebruiken geloof ik.

Posted

Nivea sensitive cooling aftershave. Niet de balsem dus. Hier nog niet in de winkel gezien, maar in België schijnbaar makkelijk te krijgen.

• 3 weeks later...
Posted

Thayers Witch Hazel Toner werkt zeer goed als aftershave.

Thayers heeft verschillende geurvarianten, de toners zijn alcoholvrij, de astringents hebben ca 10% alcohol.

Posted
Thayers Witch Hazel Toner werkt zeer goed als aftershave.

Thayers heeft verschillende geurvarianten, de toners zijn alcoholvrij, de astringents hebben ca 10% alcohol.

Dank voor je/jullie informatie.Ik zal me ook eens gaan aanmelden bij iherb. Als ik de SOTD zo lees, wordt dan ook weer een balsem na de Toner gebruikt. Of is dat dan alleen het extra lekkere...

Posted

Met code EVO646 krijg je $5 korting op je eerste bestelling.

Ik hoef geen balsem te gebruiken met Thayers. Er zit al glycerine en aloë in.

Posted

Zowel de madre labs als thayers bestelt. Incl verzendkosten voor drie flessen €8,70. Even geduld en dan ga ik het ook ervaren. Dank. :P

Posted

Ik begrijp het niet. Als ik bij iHerb kijk heb ik in ieder geval bij een bestelling tot 18 euro al € 7.11 verzendkosten. Onno hoe kom jij dan op 8.70?

Posted
Ik begrijp het niet. Als ik bij iHerb kijk heb ik in ieder geval bij een bestelling tot 18 euro al € 7.11 verzendkosten. Onno hoe kom jij dan op 8.70?

Dat heb ik dus ook. Waarom is iedereen zo goedkoop uit.

Posted

Je kan hier een pakjesverzender kiezen. Tot -uit mijn hoofd- 1,8 kg, in elk max 3 flessen Toner mag je de goedkope verzender kiezen voor 4 dollar not traced airmail.Ik zie dat hij deze optie alleen geeft als aankoopbedrag voor kortingen hoger is dan 20 dollar.

Bij mij doet hij goedkope verzendkosten met 2 flessen madre en 1 fles thayers. Daar bovenop komt dan die korting van 5 dollar bij eerste bestelling. Veel succes