Wolf Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Sorry, het is in het Engels maar wilde het toch even delen: In 1986, Peter Davies was on holiday in Kenya after graduating from Louisiana State University . On a hike through the bush, he came across a young bull elephant standing with one leg raised in the air. The elephant seemed distressed, so Peter approached it very carefully. He got down on one knee, inspected the elephants foot, and found a large piece of wood deeply embedded in it. As carefully and as gently as he could, Peter worked the wood out with his knife, after which the elephant gingerly put down its foot. The elephant turned to face the man and with a rather curious look on its face, stared at him for several tense moments. Peter stood frozen, thinking of nothing else but being trampled. Eventually the elephant trumpeted loudly, turned and walked away. Peter never forgot that elephant or the events of that day. Twenty years later, Peter was walking through the Chicago Zoo with his teenaged son. As they approached the elephant enclosure, one of the creatures turned and walked over to near where Peter and his son Cameron were standing. The large bull elephant stared at Peter, lifted its front foot off the ground, then put it down. The elephant did that several times then trumpeted loudly, all the while staring at the man. Remembering the encounter in 1986, Peter could not help wondering if this was the same elephant. Peter summoned up his courage, climbed over the railing and made his way into the enclosure. He walked right up to the elephant and stared back in wonder. The elephant trumpeted again, wrapped its trunk around one of Peter legs and slammed him against the railing, killing him instantly. Probably wasn't the same fucking elephant. This is for everyone who sends me those heart-warming bullshit stories.
Hanskoning Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Dat is een heel naar einde van een zo mooi begonnen verhaal, maar gelet op de afsluitende zin mis ik waarschijnlijk het cruciale punt door mijn gebrek aan Engelse taalkennis en de dufheid door enige preparaten ter verlichting van de rugpijn. Ik ben wel heel benieuwd naar de clou hierachter
KugelFanger Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Hahaha Dat is een heel naar einde van een zo mooi begonnen verhaal, maar gelet op de afsluitende zin mis ik waarschijnlijk het cruciale punt door mijn gebrek aan Engelse taalkennis en de dufheid door enige preparaten ter verlichting van de rugpijn. Ik ben wel heel benieuwd naar de clou hierachter Dat zijn die zogenoemde "hartverwarmende" waargebeurde verhalen die op facebook staan. De clou van dit verhaal is niet alles wat op internet stat geloven
Hanskoning Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Dank je Teun voor de uitleg. Zogenaaamde hartverwarmende waargebeurde verhalen dus uit de duim gezogen en doordrenkt van emotie oproepende omstandigheden. Weet je er zijn mensen die in het echte leven elke dag weer moeten omgaan met hun ziekte en handicaps en zich daar telkens weer doorheen weten te slaan en daarbij ook nog plezier in het leven weten te behouden hoe moeilijk dat soms ook is. Die verdienen geen kits en klater verhalen maar juist diep respect voor de kracht die ze hebben om hun uitdaging elke dag weer tegemoet te treden. Eigenlijk zouden de mensen die dit soort troep schrijven verplicht een paar dagen bij zieke mensen moeten doorbrengen, waarschijnlijk zijn ze dan zelf van dit ranzige schrijven genezen.
Johan Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Dat is waar Hans. Een goede kennis van ons is net een paar weken geleden opgenomen in een verpleegtehuis. Eindstation ... met 53 jaar! Dat is slikken. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Hanskoning Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Dan wens ik jou en iedereen om hem heen veel sterkte in de aankomende periode.
Johan Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Nee, wij ook niet ... en door Hans zijn bericht werd ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Snuff Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Er zijn zoveel dingen waar we aan voorbijgaan tot we ermee geconfronteerd worden. Een collega bij de special forces had een dochter van 16 met terminale beenkanker, als je die ging bezoeken zag je daar een hele afdeling met kinderen waarvan de meesten het niet zouden halen, dat doet je wel even slikken. Dat was keihard voor die man, zijn huwelijk is er ook op gestrand en zijn leven voor altijd veranderd.
Wolf Posted May 11, 2016 Author Posted May 11, 2016 Het is niet helemaal de richting die ik verwacht en of bedoeld had met mijn draadje. Het ging me inderdaad om bepaalde (verzonnen) verhalen die de ronde doen die om wat voor reden (soms met minder wenselijke bijbedoelingen) op onze emoties spelen. Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen voor hun hoofd te stoten die het om wat voor reden niet zo makkelijk hebben of zelf waarde hechten aan dit soort artikelen. Het was zoals de titel aangeeft een lulverhaal, niet meer, niet minder.
Snuff Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Het ging me inderdaad om bepaalde (verzonnen) verhalen die de ronde doen die om wat voor reden (soms met minder wenselijke bijbedoelingen) op onze emoties spelen. Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen voor hun hoofd te stoten die het om wat voor reden niet zo makkelijk hebben of zelf waarde hechten aan dit soort artikelen. We zijn gewoon afgedwaald en je hebt helemaal niemand voor het hoofd gestoten hoor, we dwalen nu eenmaal makkelijk af, de leeftijd vooral denk ik
Wolf Posted May 11, 2016 Author Posted May 11, 2016 Als afdwalen leeftijdsgebonden is, zal ik wel de uitzondering zijn die de regel bevestigt. (ter verduidelijking voordat dat misschien weer door de Tasmaans-Nederlandse spraakverwarring weer verkeerd begrepen wordt: ik voel me niet zo oud, maar ik dwaal af als de beste)
Carloz Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Zoals mijn maatje altijd zegt (Boeddha): er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. Ik denk dat we allemaal, in eerste instantie, onbedoeld allemaal weer met beide benen op de grond zijn gezet door te vergelijken met situaties in onze privesfeer. Alles is zo relatief, ik twijfel niet langer maar ga lekker een scheerzeep bestellen. Zonder olifantenlogo.
Snuff Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 “Since death is certain, but the time of death is uncertain, what is the most important thing?”
Carloz Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 If you don't like frikandel special, don't eat it. Carloz 2016
Recommended Posts