Jump to content

SOTD 9 mei - 15 mei 2016

Recommended Posts

- ERN Ator 6/8

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Biodermal aftershave gel

De ERN na de vorige (tegenvallende) scheerbeurt gestropt op Crox en Feox, en het resultaat is er naar. Moeiteloos gleed ze weer door de baard en reduceerde deze in drie gangen tot nul. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Biodermal aftershave gel.

Fatip Grande krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Whipped Dog synthetische kwast 24mm

TFS Linea Tradizionale Barba Gialla zeep

HEMA Sensitive ASB

Cella Classica cologne

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

Proraso_Groen XS ©Harkos,

Above the Tie_S2,

Astra_Superior stainless 7e x,

Floïd_Mentolado Suave,

Hema_Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Bristle Cherrywood en Proraso_Groen XS ©Harkos:

Vandaag mocht het varken zich in de menthol wentelen. Werd mooi fris van de opgevoerde Proraso. Lekker verkoelend schuim in de kom en de kwast natuurlijk. Ik weet niet of het aan mijn techniek ligt, maar ervaar meestal dat mijn schuim bij de 2e ronde nog beter is, dan direct uit de kom bij de 1e ronde. Misschien moet ik wat langer door kloppen, maar nadat de kwast een keer op mijn bakkes is geweest, is het schuim altijd wat meer "crèmeux". Hoe dan ook het is een kwestie van goed, beter, best.

Mesje en krabber:

De Astra_Superior stainless voor de 7e x gebruikt. Het mesje gedraagt zich weer prima. Geen verschil met gisteren waar ik dacht wat vermindering te bespeuren. Gaat morgen nog een keer op voor de volgende ronde en gaat dan boven mijn gemiddelde. Voor mij gaat de blauwe Astra met de eer strijken t.o.v. de groene. In de S2 een effectieve beurt, die toch prettig en comfortabel voelt. De tandjes van de kam waren het meest voelbaar deze beurt en daar ontstaat geen schade van. Resultaat BBS.

Fris afgewerkt met de Floïd en de Hema ASB ter verzorging en weer klaar voor een luie dag op de camping.

Morgen kan het weer verder en gaan we naar de Morvan om van daaruit langs de Loire richting Oceaan te reizen.

Vandaag enigzins nerveus en trillend opgestaan want de scheerbeurt zou vandaag mijn ontmaagding worden met de zeep van Le Pere Lucien waarvan ik een Sample van Robert79 had ontvangen, hiervoor nog zeer bedankt. Het was de traditionele uitvoering met de Lavender en eucalyptus geur.

Daar menig forumlid mij al eens had gewezen op een dramatische lacune als je je als scheerder nog nooit de LPL had toegepast kon ik pas na het nuttigen van vele bakken koffie deze zware taak aanvangen.

Met de Tulip T2 Super Badger ontstond er vrijwel direct een mooi, vettig schuim wat zich goed op de huid liet aanbrengen. Ook tijdens de scheerbeurt qua scheereigenschappen niets te klagen maar, ..... En u weet een maar is de beleefde vorm om nee te zeggen of iets aan te roeren wat minder bevalt, waar was de zo mooi voorgestelde geur van deze zeep? Heel ergens op de achtergrond rook ik wel iets maar voor mij als een liefhebber van sterkere geuren was deze nauwelijks waarneembaar. In oplossingen gedacht, dus zelf maar een druppeltje Lavender olie aan het schuim toegevoegd.

Dus op zeker qua eigenschappen een goede zeep maar de geur had iets meer aanwezig mogen zijn.

De Fatip met het MEM mesje ruimde de overtollige beharing weer soepeltjes weg en de Floid is altijd heerlijk.

Image1462788854.433433.thumb.jpg.b479a4b09ab86af1aa310c5f6eac3288.jpg

Guest Gusto

Timor 1352

Gillette - 7 O'Clock Super Platinum (3)

Semogue SOC Varken

Proraso Groen

Proraso Groen ASB

VLS :D

Gillette Thermo preshave

Feather Artist Club SS

Feather Pro

Proraso/Omega varken

Proraso groen

Cien Balm

Proraso groen AS

DFS! Heerlijke zeep met dit weer 8-)

IMG_20160509_170237067.png

Whipped Dog 24mm syntheet

Stirling Glacial Wintergreen

KROPP "Thursday" 8/8

Tunney aluin

Een schepje van deze zeep bekomen van een scheervriend van Gut-Rasiert die ik zaterdag bezocht heb. Fijne koude spearmint-geur met een kruidige noot, iets van kaneel maar dan wat harsiger, ik kom effe niet op de naam. De zeep was wat lastig te schuimen te krijgen maar toch een prima glijdend beschermend schuim weten te produceren wat rustig begint maar al snel serieus koud wordt.

De KROPP paar slagen over de CrOx vandaag, en dat zal er niet mee te maken hebben gehad maar zoals het hoort met het open mes gewoon weer een verlengstuk van de vingertjes. Gelukkig maar, want dat scheert toch wel serieus fijn hoor.

DFBBS in 3, overbodige aluin, w00t.

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

De Colibri had weer geen enkele moeite met de baard. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Iets prik van de aluin, de Pinaud gaf wat meer prik. Afgemaakt met de aftershave gel.

Whipped Dog 24mm syntheet

Stirling Glacial Wintergreen

KROPP "Thursday" 8/8

Tunney aluin

Een schepje van deze zeep bekomen van een scheervriend van Gut-Rasiert die ik zaterdag bezocht heb. Fijne koude spearmint-geur met een kruidige noot, iets van kaneel maar dan wat harsiger, ik kom effe niet op de naam. De zeep was wat lastig te schuimen te krijgen maar toch een prima glijdend beschermend schuim weten te produceren wat rustig begint maar al snel serieus koud wordt.

De KROPP paar slagen over de CrOx vandaag, en dat zal er niet mee te maken hebben gehad maar zoals het hoort met het open mes gewoon weer een verlengstuk van de vingertjes. Gelukkig maar, want dat scheert toch wel serieus fijn hoor.

DFBBS in 3, overbodige aluin, w00t.

Het hek is nu echt van de dam, met een 'Donderdag' mes scheren op een Dinsdag!

Mulle zilvertip fibre

proraso wit pre

ATT R1 met voskhod (2)

Saponificio Verissima

Aluin

proraso wit ASL

Heerlijk geschoren en helemaal glad; wat een fijne zeep, jammer dat ik die spelling nooit goed krijg... :oops:

Zo'n scheerbeurt waar ik de andere scheerbeurten aan toets en dan een beetje tegenvalt.

Het hek is nu echt van de dam, met een 'Donderdag' mes scheren op een Dinsdag!

Sterker, op zaterdag ook al.

Het gekke is, het is net of het aantal "Donderdag" messen hoger ligt dan die voor andere dagen van de week. Toen ik naar messen met dagaanduiding zocht kwam ik die erg vaak tegen. Maandag, vrijdag en zondag daarentegen een stuk minder. Ik vraag me af wat daar de achterliggende reden van zou kunnen zijn.