Jump to content

Recommended Posts

Posted

Al een tijdje in het bezit van goede scheerkwast en zeep maar nooit echt tevreden over de Gillette Fusion mesjes.

Al een paar keer als gast dit forum bekeken voor tips e.d. maar sinds kort dan toch maar een 2e hands houder van M00 gekocht;

de Edwin Jagger Barley DE89BA11

Samen met wat proefmesjes van M00 begonnen aan de 1e Double Edge shave ever, voorheen altijd met Gillette Mach en voorgangers geschoren.

Mijn probleem was altijd een zeer bloederig scheerresultaat, daardoor gaan scheren onder de douche, met uitstekend resultaat.

Ik weet niet welk mesje er nu in zit, maar ik was zeer positief verbaasd over het gemak en vooral hoe glad het resultaat was!!

Heb ook al vast bij de Hema wat gehaald en an bepaal ik wat mijn vaste mesje wordt.

Natuurlijk even wennen, net te snel scheren dus wat bloed, maar na de 3e keer scheren geen enkel schaafplekje!

Ik ben om...

Heb nu Taylor of Old Bond Street in gebruik, maar had ook Proraso waar ik zeer slechte ervaring mee heb, het wordt geen crème.

Binnenkort naar Duitsland kijken wat daar te koop is, heb de tips uit een ander topic al overgenomen.

Bedankt dus voor alle tips uit de fora over mesjes, crème en houders :D

Posted

De Barley is een uitstekende krabber. Alleen nog even het mesje dat je het beste bevalt bepalen en dan ga je geld overhouden. Mits je je niet te buiten gaat aan kwasten, zeep, creme, nog meer krabbers, meer mesjes dan je ooit gebruiken kan... :-)