Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben een tijdje aan het denken om de overstap naar straight razors te wagen . Wat me tot nu toe tegenhoudt is dat ik waar ik woon ik niemand kan vinden met enige ervaring. Nu wil het dat ik over een week of 6/7 een paar weken naar Nederland kom. Het zou een goede gelegenheid zijn om misschien wat hulp te krijgen van iemand op dit forum. Ik hoop om sowieso 1 of 2 messen te kopen (1 om het te leren/verprutsen misschien en misschien een wat betere om te houden) 1 strop te kopen, leren stroppen en misschien wat te doen als stroppen niet meer helpt, dus eventueel hoe ik hem kan refreshen met pasta of steen bv. In de drie weken dat ik ongeveer in Nederland ben verblijf ik in de buurt van Amersfoort dus iemand in die omgeving zou ideaal zijn. Ik denk je kunt weken lang youtube kijken maar ik leer waarschijnlijk meer door het onder supervisie zelf te doen. Ik sta voor alle suggesties welkom en alle hulp word zeker gewaardeerd en ben zeker bereid om er wat tegenover te stellen.

Posted
Mag ook juffrouw zijn overigens :D

Als je dat wil zul je toch moeten een foto van voor en achterzijde plaatsen vrees ik :lol:

Hopelijk vind je iemand die je een en ander kan bijbrengen. Langs de andere kant hoef je echt geen universiteit gedaan te hebben om het te leren. Aller aller belangrijkste is een kundig geslepen mes om te starten en oefenen, het duurt enkele maanden voor je echt ervaart hoe goed een open scheermes je kan vertroetelen. Alle goeie dingen kosten moeite anders zouden we ze niet eens op waarde weten te schatten. Succes!

Posted

Bij de Scheersalon heb ik zelf ooit een deze cursus gevolg. Leuk en omdat de eigenaar zelf met open mes scheert (zowel zichzelf als klanten), kun je op elk niveau instappen en je krijgt leuke tips mee (ook in een boekje). Zelfs met ervaring leer je nog over optimaler snijden van het mes en dus effectiever scheren en het mes langer scherp houden. Ook een leuke zaak om te zien. Goede tip van Snuf!

Posted
Wellicht is onderstaande een optie ?

https://www.scheersalon.nl/scheercursus.html

Zou inderdaad een goede optie zijn, ze vallen alleen niet in de tijd dat ik op vakantie ben. Het heeft me wel op een idee gebracht en zie dat meerdere zaken cursussen aanbiedingen dus ik ga me daar ook in verdiepen mocht ik hier niemand binden.

En ik ben dus in de markt voor een kundig geslepen mes en een strop.

Posted

PB maar effe door waar en wanneer je in nederland bent. Wellicht lukt een treffen en dan kan ik je in ieder geval wel wat laten zien en vertellen over hoe het werkt.

Posted
Kijk op de markt. Zou ik zeggen daar staan wel een paar messen waaronder 1 van mij. Denk dat daar ook wel een strop te vinden is.. .

Ik zag je mes inderdaad staan maar ik wilde het misschien eerst met een smaller mes proberen.

PB maar effe door waar en wanneer je in nederland bent. Wellicht lukt een treffen en dan kan ik je in ieder geval wel wat laten zien en vertellen over hoe het werkt.

Ik zit in Amersfoort van 28 Juni tot 14 Juli. Ik wil het ook niet te ver zoeken want heb een hekel aan auto rijden aan de verkeerde kant van de weg dus het zal wel treinen worden voornamelijk.

Posted

Ik zit in Amersfoort van 28 Juni tot 14 Juli. Ik wil het ook niet te ver zoeken want heb een hekel aan auto rijden aan de verkeerde kant van de weg dus het zal wel treinen worden voornamelijk.

Met een uur ben je van Amersfoort in Den Haag (zonder overstap) met de trein. Misschien kan ik erbij zijn, mijn open scheermes ervaringen kunnen ook wel een tip gebruiken.

Posted

Amersfoort is een mooie omgeving dus ik wil die kant ook wel opkomen. Ik ben de goeie kant van de weg nu eenmaal gewend.

Posted
Fuck daar wil ik ook nog steeds een keer naar toe als ik in Tilburg ben. Maar klopt dat deze zaak in het weekeinde maar tot 13.00 open is of is dat enkel de verkoop?

Voor de topic starter lijkt me een goeie zaak om daar een scheercursus mee te doen. Dus een optie.

Zaterdags is de Scheersalon alleen open op afspraak geloof ik.

De scheercursus open mes die daar gegeven wordt staat bij mij nog steeds in de planning.

Mooie zaak en Jeroen is een goeie gozer en kundig barbier................

http://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/23413856/__Mannen_onder_het_mes__.html

Posted

Ik ben voorzien inmiddels met dank aan Richard en adviezen en aanboden die ik van menige anderen heb ontvangen.