Harkos Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Zoals uit de afgelopen Sotd's blijkt heb ik me zeer opofferingsgezind opgesteld, door me met deze Gillette te scheren. Aan de kwaliteit van de krabbers kan het niet hebben gelegen, maar wat een slecht mesje, dit. Zwaar onder mijn norm 5x Derby. Als het geen noodzaak is om je te scheren en je hebt alleen dit mesje, laat dan een baard staan. 1- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable Voor de beschrijving had ik dit mesje mee genomen. In principe niet een al te best Chinees mesje. Welnu dat bleek. Direct wat rauw, maar tot mijn verbazing wel scherend. Lichte trek. In de Fat Boy op 6 was te veel van het goede. Terug naar 4 en na de eerste ronde leek het wel of het mesje beter werd. De trekkerigheid werd minder en het scheergevoel, ofschoon niet van hoge genotswaarde, toch aanvaardbaar. Uiteindelijk na 3 rondes en wat nabewerking toch een acceptabele beurt. Ik zeg verder even niets. Morgen in een andere krabber en dan maar eens zien. We zijn geen echte vrienden, meer een vage kennis. Ofwel ik geef er nog niet veel om. Maar ja daar het hier om een wetenschappelijk onderzoek gaat zal ik me inhouden. 2- Krabber: Above the Tie_S1 Tja voor de wetenschap moet je soms een opoffering getroosten. Beurt 2 dus voor deze Chinees. Eerste haal jakkes. Toen eens even goed op de hoek gelet en ja er valt mee te scheren, als het mesje met de snee vlak op het gezicht komt. Zelfs in de S1 moet ik mijn uiterste best doen, om ook maar enig acceptabel scheerresultaat te halen. Uiteindelijk lukte het, om de baard er redelijk goed af te krijgen, maar dit gaat eigenlijk nergens over. Volgens mij zijn deze mesjes alleen goed voor de bakker om een knip in te snijden. Zal het morgen nog een kans geven, maar dan moet het ook wel beter gaan, anders is het afscheid voor altijd van dit mesje. Tja ik heb er nog 97 en het schijnt, dat ik in december 2013 me er 4x mee heb geschoren. Toen was het oordeel ook al niet best. 3- Krabber: Ikon_Shavecraft 101 Zoals gezegd opoffering voor de wetenschap met dit mesje. Had me schrap gezet voor een beurt, die ongeveer op ontharen met was overeenkomt. Dat viel echter weer mee. Deze 3e x was de beste van dit mesje. Inmiddels wist ik van de scheerhoek en dat ik gewoon door moet scheren. In de Ikon #101 dat dan ook maar gedaan. Blijkt het mesje zich opeens te gedragen. Blijft een schoffie, maar had wel een beter gedrag in de Ikon en zowaar in 3 rondes een acceptabele scheerbeurt. Nog steeds niet om op te pochen, maar het kan. Blijft een mesje om uit te delen aan mensen, die zwaar gestraft moeten worden, of zwaar masochistisch zijn. Bij mij gaan ze in de bak curiosa en als er ooit iemand deze wil proberen, kan hij 90 tegen verzendkosten van mij ontvangen:-) de rest gaan in het archief dus. Naar index Harkos
Hanskoning Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 Deze zijn wel echt slecht dan Harrie als zelfs jij je er maar drie keer mee scheert Met een mesje doe je vaak zoveel scheerbeurten, waar ik in vergelijk drie mesjes voor zou gebruiken, dat bij deze dus zelfs de verzendkosten een zware verliespost voor mij zou opleveren Maar ik ben blij dat je als mesjes wetenschapper deze opoffering voor ons doet, verzorg de huid vanavond maar met een extra likje balsem dat heeft hij wel verdient.
Harkos Posted May 2, 2016 Author Posted May 2, 2016 Deze zijn wel echt slecht dan Harrie als zelfs jij je er maar drie keer mee scheert Met een mesje doe je vaak zoveel scheerbeurten, waar ik in vergelijk drie mesjes voor zou gebruiken, dat bij deze dus zelfs de verzendkosten een zware verliespost voor mij zou opleveren Maar ik ben blij dat je als mesjes wetenschapper deze opoffering voor ons doet, verzorg de huid vanavond maar met een extra likje balsem dat heeft hij wel verdient. Zeker na deze zonnige dag hier aan de rand van de Elzas.
Robert79 Posted May 6, 2016 Posted May 6, 2016 Deze mesjes vind ik ook niet best. Ik had hier ook al is wat over geschreven maar weet niet meer waar Ik vond ze zelf rouw scheren, en liep er overal 'nicks' mee op. Persoonlijk vind ik alleen die 'super Thins' goed uit die Shanghai fabriek.
Recommended Posts