Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jojobaolie,

Stirling Kong,

Arko,

Barbaros TR-1,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Een mooie gladde start voor deze lenteweek!

Posted

Seygus/aluminium handvatje

Rapira platinum lux

Razorock Plissoft

SuperMax Menthol

Aqua Velva

f2a6ead48c54947c9abe6f214a5274d8.jpg

Posted

Muhle silvertip fibre

Prorasso wit pre

Dusy

ATT R1 polsilver (5)

DVH ASB

He he eindelijk de munt/menthol uit mijn geïrriteerde huid: in drie keer glad en zonder rode puntjes. Dusy blijft me verrassen in verzorging en glij-eigenschappen

Posted

Gillette Flare Tip Rocket

Rapira Super Stainless (3)

Plisson L'Occitane

TFS Barba Gialla

aluin

Ginseng crème

Recent iets nieuws aangeschaft dat voor vanalles en nog wat kan gebruikt worden, ginseng crème. Ook als aftershave, en ik moet zeggen dat het zijn job wel goed doet. De geur ervan (het weinige dat er is) vindt mijn vriendin ook niet onprettig, dus da's ook een grote plus.

Het mesje was terug minder prettig in de hals, en het resultaat was ook niet naar behoren (maar dat probleem kan ook aan de persoon liggen die de krabber hanteert). Maar goed, we zijn toch geschoren. Volgende keer de Futur nemen en GEEN gang tegen de richting doen in de hals.

Posted

Prettige probleemloze scheerbeurt die deze hobby zo mooi maakt.

De TOBS Grapefruit opgeschuimd met de Tulip Super Badger in de kom en het blijft een feest om dit frisse schuim op te brengen.

Vooraf de Proraso wit pre-shave opgebracht voor het licht verkoelend effect.

De iKon B1 slant voorzien van een nieuw Voskhod mesje gleed soepeltjes door de stoppels en de aluin gaf geen enkel prikje.

Old Spice whitewater mocht het geheel afsluiten.

Image1462178572.364371.thumb.jpg.c42cde0efdfa1d16b7049c8ec73f9ac4.jpg

Posted
Muhle silvertip fibre

Prorasso wit pre

Dusy

ATT R1 polsilver (5)

DVH ASB

He he eindelijk de munt/menthol uit mijn geïrriteerde huid: in drie keer glad en zonder rode puntjes. Dusy blijft me verrassen in verzorging en glij-eigenschappen

In Proraso wit zit ook nog een beetje menthol toch?

Posted

Heljestrand MK 6

Semogue SOC 2 band

J. Mika scuttle

Proraso rood

Denim Original AS

Vanochtend erg vroeg comfortabel glad geschoren in 3 gangen; een fijn begin van de dag.

Guest Gusto
Posted

Merkur 37C

Rapira - Platinum Lux (3)

Semogue SOC Varken

Proraso Groen

Proraso Groen ASB

VLS :D

Posted

Semogue SOC Badger cherrywood,

Proraso_Groen XS ©Harkos,

Ikon_Shavecraft 101,

Gillette_Blue Super stainless 3e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

Semogue SOC Badger cherrywood en Proraso_Groen XS ©Harkos:

Badger en frisse crème staat voor mooi fris opwekkend room. Dat was ook wel nodig als voorbereiding op de opoffering voor de wetenschap.

Mesje en krabber:

De Gillette_Blue Super stainless voor de 3e x gebruikt. Zoals gezegd opoffering voor de wetenschap met dit mesje. Had me schrap gezet voor een beurt, die ongeveer op ontharen met was overeenkomt. Dat viel echter weer mee. Deze 3e x was de beste van dit mesje. Inmiddels wist ik van de scheerhoek en dat ik gewoon door moet scheren. In de Ikon #101 dat dan ook maar gedaan. Blijkt het mesje zich opeens te gedragen. Blijft een schoffie, maar had wel een beter gedrag in de Ikon en zowaar in 3 rondes een acceptabele scheerbeurt. Nog steeds niet om op te pochen, maar het kan. Blijft een mesje om uit te delen aan mensen, die zwaar gestraft moeten worden, of zwaar masochistisch zijn. Bij mij gaan ze in de bak curiosa en als er ooit iemand deze wil proberen, kan hij 94 tegen verzendkosten van mij ontvangen:-) 3 gaan in het archief dus. Resultaat FS.

Zo de huid weer wat in fatsoen gebracht met de eigen AS en ASB. Die laatste maakt er altijd weer een soepel geheel van.

Gelukkig ontspant de situatie aan het thuisfront wat en is de grote druk weg om op redelijke afstand van huis te komen. Het is hier lekker zonnig en plakken we er nog maar een warm dagje aan in het Rijndal.

Guest Gusto
Posted
Muhle silvertip fibre

Prorasso wit pre

Dusy

ATT R1 polsilver (5)

DVH ASB

In Proraso wit zit ook nog een beetje menthol toch?

In Proraso Wit zit ook een beetje menthol. ;)

Guest Gusto
Posted

In de Budget-reeks, een van mijn favoriete zepen. :)

Posted

DVH scheerzeep

Rimei krabber

Rapira platinum Lux voor de 2e keer

Tabac AS

Tabac EDT

Tabac deo

Nou, scheerzeep van Tabac of DVH maakt mij weinig uit. Beide doen het goed. Ik snap soms dat gehakketak op DVH niet.

Posted

sPdo7bc.jpg

Nu al spijt dat ik maar drie geuren van de St. James besteld heb, in plaats van alle vijf... :cry:

Posted

Merkur 39C

Astra sp (2)

Merkur daskwast

Arko stick

Pinaud Citrus Musk

Lekker glad!

Posted
Goed spul.. Of niet dan.:lol:

Zeker weten, wat 'n goede geuren!!! :o

Ik zit hier te schudden van opwinding want de geur is mooi zegt hij, maar waar blijft de nu omschrijving hoe mooi de odeur is en waarmee (als het mogelijk is) en/of het ergens mee te vergelijken is :?::idea:

Heren, heren waar blijft toch nu de benodigde informatie om uw mede behoeftige forum leden juist en volledig te informeren :o

Posted
Ik zit hier te schudden van opwinding want de geur is mooi zegt hij, maar waar blijft de nu omschrijving hoe mooi de odeur is en waarmee (als het mogelijk is) en/of het ergens mee te vergelijken is :?::idea:

Heren, heren waar blijft toch nu de benodigde informatie om uw mede behoeftige forum leden juist en volledig te informeren :o

In één woord: geurorgasme... :lol:

Posted

Posted

Eeh betreft dit hetzelfde potje, of hebben we ons twee keer geschoren omdat de zeep zo lekker is :mrgreen:

Posted

Gillette Thermo Preshave

Feather Artist Club SS

Feather Pro

Razorock Plissoft

TOBS Avocado

DVH Aluin

Hema Shea Butter ASB

Axe Africa

De preshave op het gezicht laten zitten tijdens het kloppen van het schuim, dat maakte een aardig verschil!

Fijne scheerbeurt met nog steeds het eerste van de Pro mesjes, gaat tot nu toe nog prima mee. :)

DFS!

sotd.thumb.jpeg.aa44943214ea077f770fbed5dc356671.jpeg

Posted

Fatip Retro krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Whipped Dog synthetische kwast

TFS Sotto La Mole zeep

Sanex Sensitive ASB

Cella Classica cologne

Citruspower!! :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk