Jan Zoethout Posted May 1, 2016 Posted May 1, 2016 Dit keer een klein projectje. Besloten om 3 paardenharen kwastjes te maken. De handvatjes: Van de "Zes scheerkwasthandvatjes" 3 stuks: Nummer 2, 3 en 4 van links. Deze, dus: Van links naar rechts: Pink ivory (Berchemia zeyheri) Appel (Common apple - Malus domestica) Amerikaans noten (Black walnut - Juglans nigra) De borstelkopjes: Er is heel moeilijk om aan goede paardenharen borstelkopjes te komen. Vie-Long maakt wel prima complete paardenharen kwasten, maar losse borstelkopjes (nog ?) niet. Daarom maar 3 kwasten aangeschaft - Vie-Long 12705B. Deze kwast heeft een "bulb shaped" borstelkopje van 50% manen en 50% staart. Die kwasten worden dan van hun handvat ontdaan. Hier begint 't mee ... En dan met de Dremel: De 3 borstelkopjes: En hier samen met de handvatjes: Daarna met 2-componenten epoxy lijmen, "traditioneel" met een "tuigje" om de zaak goed op z'n plaats te houden tijdens het uitharden van de epoxy: Het pink ivory kwastje. En de kwastjes van appelhout en notenhout. Na het uitharden van de epoxy mogen de "tuigjes" er af, en na een keer schuim opkloppen en drogen het volgende resultaat: Afmetingen: Taille van alle 3: 23 mm Hoogte borstelkop vlnr 49 mm, 52 mm, 50 mm En nog een plaatje vanaf de onderkant:
Jan Zoethout Posted May 1, 2016 Author Posted May 1, 2016 Olijfhout is best mooi, maar ik dacht zelf in de richting van: Bocote ... of: Cocobolo ....
KugelFanger Posted May 1, 2016 Posted May 1, 2016 Weer 3 mooie kwasten . @Gusto, mocht je echt serieus zijn over z'n handvaatje dan kan dat gewoon .
Guest Gusto Posted May 1, 2016 Posted May 1, 2016 Weer 3 mooie kwasten . @Gusto, mocht je echt serieus zijn over z'n handvaatje dan kan dat gewoon . Teun, heb je olijfhout?
Snowmiss Posted May 1, 2016 Posted May 1, 2016 Ik heb nu een das, een varkentje en een syntheet. De volgende zou zo maar eens een paardje kunnen worden
KugelFanger Posted May 2, 2016 Posted May 2, 2016 @gusto ik heb het op dit moment niet, mijn volgende bestelling wou ik 3 soorten hout bestellen waaronder olijf. Mocht je interesse hebben en een idee van wat je wilt bestel ik gewoon wat, ik was het binnenkort toch al van plan
Recommended Posts