Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het voordeel is van dit soort SE krabbers t.o.v. DE krabbers dus wie kan me dit uitleggen?

Se1 staat dit nu voor een slant zo op de foto's te zien is het een rechte krabber :?:

Bij een DE draai je het scheerhoofd na enkele halen door het schuim en ga je door met scheren en dan als deze zijde ook vol loopt haal je de krabber pas door het water ter reiniging van het scheerhoofd. Mesje wordt zo mooi gelijktijdig aan beide zijden gebruikt en je hebt een mooie balans want beide kanten van de scheerhoofd zijn gelijk.

Maar nogmaals ik zal wel de pluspunten over het hoofd zien :?

Posted

Het is een Single Edge, SE, krabber. De gebruikte mesjes zijn Feather Artist club type mesjes, deze hebben maar een snijkant, zijn dikker/stugger, scherper en gaan een stuk langer mee dan DE mesjes. Dit soort mesjes wordt gebruikt in Feather Artist club shavettes zoals de SS en de DX modellen. Maar ook roemruchte krabbers als de King Cobra of Mongoose.

Afgezien van de prijs zie ik wel pluspunten! Alleen is het uiterlijk van het handvat helemaal niet mijn kopje thee, wellicht dat er nog andere uitvoeringen komen.

Posted

Wat Marcel schrijft. Handvat is ook totaal niet mijn ding. Er komen steeds meer modellen die deze mesjes gebruiken, ik zit op één bepaald type te wachten en laat deze aan me voorbijgaan.

Posted

Afgezien van de prijs zie ik wel pluspunten! Alleen is het uiterlijk van het handvat helemaal niet mijn kopje thee, wellicht dat er nog andere uitvoeringen komen.

Marcel: Nou ben ik wel benieuwd naar die pluspunten. Is een SE vergevingsgezinder, gladder?

Zou er hetzelfde schroefdraad opzitten? Kortom steeltjes wisselen?

Posted
Wat Marcel schrijft. Handvat is ook totaal niet mijn ding. Er komen steeds meer modellen die deze mesjes gebruiken, ik zit op één bepaald type te wachten en laat deze aan me voorbijgaan.

Ik kan het in één keer raden denk ik. Ik ben ook niet kapot van dat handvat en ben ook niet zo kapot van zo'n hele brede (en lompe kop) Aangezien het van ATT is vermoed ik dat er goed over het ontwerp is nagedacht en dat hij waarschijnlijk erg goed/lekker scheert. Maar ja, het oog wil ook wel wat, dus ik laat het ook voor wat het is. Ik zou ook wel een Wolfman SE willen zien, maar ook liever niet met de brede AC stijl mesjes.

Posted

De wolfman injector is momenteel in ontwikkeling evenals de wolfman SE, maar geduld is een vereiste.

Posted

Ik denk daar meer gegadigden voor zijn en dat de productie veel lager zal liggen, huidige wachttijden in rekening nemende kon het inderdaad wel eens lastig worden om er op korte tijd één te bemachtigen tenzij je een erg volle portemonnee hebt.

Posted

ik dacht dat die wolfman meneer zich met een slant ging bezighouden? Dáar heb ik al mijn vakanties voor afgezegd namelijk.

Posted

Connecties, connecties. Ik heb ze in die richting helaas niet, maar ik hou me aanbevolen.

Guest Gusto
Posted

Hmmm, lelijk lomp ding. :?

Posted
ik dacht dat die wolfman meneer zich met een slant ging bezighouden? Dáar heb ik al mijn vakanties voor afgezegd namelijk.

Geen paniek, de slant komt voor de rest.

• 5 months later...
Posted

Moet dat dan nog beter scheren? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Wat ik me van de Wolfman herinner, haalt mijn SE1, die ik van jou overnam moeiteloos een vergelijkbaar resultaat. En dan noch OC??

Posted

Tja er moet geld in het laadje komen en als je kan bouwen op het succes van de eerste versie ....

Posted

Toch zou ik die OC variant juist wel willen proberen.

De Mongoose was geen succes voor mij en heb daarom de kans om een keer de gesloten ATT SE te proberen maar laten waaien.

• 4 weeks later...
Posted

Bijna vergeten te vermelden. Paar dagen geleden wilde ik een Dorco in mijn SE1 van ATT doen. Dat past dus niet. Zit vast op een fractie van 0,0001 mm of zo, maar de ovale openingen, die op de nokken in de kop moeten passen zitten bij de Dorco net iets dichter bij elkaar, dan bij de Feathers en Kai.

Posted
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat het voordeel is van dit soort SE krabbers t.o.v. DE krabbers dus wie kan me dit uitleggen?

Se1 staat dit nu voor een slant zo op de foto's te zien is het een rechte krabber :?:

Bij een DE draai je het scheerhoofd na enkele halen door het schuim en ga je door met scheren en dan als deze zijde ook vol loopt haal je de krabber pas door het water ter reiniging van het scheerhoofd. Mesje wordt zo mooi gelijktijdig aan beide zijden gebruikt en je hebt een mooie balans want beide kanten van de scheerhoofd zijn gelijk.

Maar nogmaals ik zal wel de pluspunten over het hoofd zien :?

Zie dit nu pas. Waarschijnlijk op reis en geen Wifi :roll: . De SE1 is een rechte. Hier passen geen DE mesjes in, ook niet doorgebroken.

Speciaal gemaakt voor de Feather Professional en Kai SE mesjes. De Dorco mesjes net niet in mijn exemplaar.