Simson Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 L.S., Ik scheer mij heerlijk met een Yuma krabber in combinatie met een van de Rapira mesjes (Platina Lux en Voskhod zijn favoriet). De korte steel heb ik vervangen door de langere steel van een Gilette tech. De Yuma ken ik als een agressieve krabber. Zijn er misschien meer van? Als zeep gebruik ik Tabac. Over een tijdje moet ik een los zeepje kopen ben ik bang, het gaat hard. Het ruikt overigens heerlijk.
Snuff Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Bij de R41 moet je dan wel naar de oude versie (2011) kijken, de nieuwe is niet agressief naar mijn bescheiden mening. Roedter Above the Tie (ATT) H open of gesloten kam Tradere OC Gillette single ring Gillette Old Wolfman met aangepaste opening, kan je zelf bepalen en het wordt gemaakt (ik heb de meest agressieve mogen testen en jongens jongens die scheert ontzettend diep uit en raar maar waar toch comfortabel maar ondanks dat ik me al 40 jaar twee keer per dag scheer zou dit met deze niet meer opgaan, net te voor de huid vrees ik. of maar misschien interesseert die richting je niet kan je kijken bij de single edge krabbers, daar heb je heel wat lieverdjes tussen agressiviteit hangt van meer als één ding af: opening tussen de kop de hoek van het mesje als het in de kop geplaatst is gewicht van de krabber evenwicht van de krabber (bijvoorbeeld zwaardere kop) de hoek die je zelf gebruikt als je scheert En dan de persoonlijke voorkeur, de meesten spreken over de R41 als enorm agressief, ik vond het een middelmatig agressieve krabber die echter oncomfortabel scheerde. De Yuma vond ik trouwens ook niet echt agressief en qua bouwkwaliteit belabberd maar hij kost dan ook haast niks, de scheerbeurt was echter niks mis mee.
Hanskoning Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 De R41 2013 mogen bezitten en vond hem toch echt redelijk agressief maar bovenal een wat rauwe krabber die verre van prettig was om me dagelijks mee te scheren. Een goede tussenstap zou natuurlijk de Fatip OC kunnen zijn. Ooit een Yuma krabber mogen testen van Paul Kox maar net zoals Snuff al terecht vermeld hield de kwaliteit niet over en degene die ik had was zeker niet agressief.
Simson Posted April 28, 2016 Author Posted April 28, 2016 Als de Yuma niet agressief is (zou zomaar kunnen), dan is de betere vraag misschien: Ik scheer mij prettig met de Yuma krabber. Zijn er soortgelijke krabbers , die ook net zo prettig scheren en het ontdekken waard zijn?
Hanskoning Posted April 28, 2016 Posted April 28, 2016 Pfffff daar vraag je wat zeg, zie alle topics hier en SOTD' s en je krijgt waarschijnlijk evenzoveel aanbevelingen. Uekaz gaat voor krabbers zo maar op. Misschien verstandig om eerst de topics eens door te nemen om zo de praktijkervaring van leden door te nemen en dan eventueel die krabber uit te gaan proberen die het meest bij jouw voorkeur ligt. Ook eventueel leden vragen om tijdelijk een krabber van ze te lenen is een optie zo kan je snel en zonder kosten krabbers testen. En voor de rest gaat het waarschijnlijk de kant op die velen je al voorgegaan zijn, kopen en als het niet bevalt weer verkopen via de markt. Als je trouwens een Merkur 37C slant wil uitproberen wil ik hem wel aan je toesturen graag dan je adres via een PB
Simson Posted April 29, 2016 Author Posted April 29, 2016 Hans, ik waardeer dit sympathieke gebaar, jij krijgt zo mijn adres en ik zal hier vertellen over mijn ervaringen met deze slanted Merkur.
Simson Posted May 9, 2016 Author Posted May 9, 2016 Inmiddels heeft Hans wat opgestuurd, een mooi spectrum van diverse mesjes en de Slanted Merkur. De eerste keer (4 mei) scheren met een slanted Merkur met een Platinum Lux mesje was een soort huid peeling. Sneetjes, bobbeltjes in mijn huid waarvan ik niet wist dat ik die hand en een moedervlekje moesten er allemaal aan geloven. Volgens mijn vriendin zag ik nog roder dan normaal. Zij adviseerde mij niet te scheren de komende dagen maar ja, dat doe ik tegenwoordig graag dus maar even mijn toevlucht genomen tot het overigens uitstekende en betaalbare Matrix systeempje van Action. Vandaag ging het heel veel beter. Vrijwel geen druk uitoefenen is het geheim. Ik vind de Merkur nog ietwat onvergeeflijk en ook wel "lomp" (zeg maar Duits-degelijk stevig) dat ik nog geen held ben hem in allerlei kleine hoekjes te manoeuvreren. Maar...al met al geen slechte scheerbeurt.
fireshrimp Posted May 9, 2016 Posted May 9, 2016 Een andere mogelijkheid is een verstelbare krabber zoals de Merkur Progress. Hier kun je zelf de "blade gap" instellen, van relatief mild naar agressief. Ik heb zelf de Merkur 39C die mij prima bevalt, maar vind de Progress net een tandje beter en gladder scheren (UEKAZ). Ik varieer de instellingen tijdens de scheerbeurt, en ben hier nog mee aan het experimenteren. Geen druk zetten is bij elke krabber belangrijk, maar hoe agressiever de krabber hoe belangrijker dit wordt. Ik had hiervoor een EJ DE89, ik vond deze te mild, en die was stukken vergevingsgezinder met druk zetten.
Harkos Posted May 9, 2016 Posted May 9, 2016 Inderdaad Uekaz. Heb zowel de Progress als de 39c. Zijn beide effectief, maar totaal anders. Moet mijn best doen me er mee te snijden. Dan moet ik echt per ongeluk de krabber te veel opzij bewegen. Bij normale scheerbewegingen absoluut vergevingsgezinde apparaten. Denk inderdaad een samenloop van druk en hoek. De 39c heeft een minimale scheerhoek nodig, zet je het mesje te recht op je vel, werkt het meer als een verfkrabber. Die Progress is een poesje als je hem dichtdraait. Als je dat in de vingers hebt elke keer iets verder openzetten die spleet, tot je de juiste effectiviteit hebt gevonden.
koxdebarbier1904 Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 (edited) Hallo Scheerders en genieters,bedankt voor alle leuke reacties van de afgelopen tijd.Ik heb zo,n 12 jaar een internetshop,en het bevalt me nog steeds goed,m,n trouwe klanten zijn er nog steeds blij mee.In die tijd waren er nog maar 2 scheerwinkels in Nederland ,en was het onderwerp natscheren een vergeten onderwerp wat na 40 jaar weer terug was gellukig ,we hebben het flink gepromoot en dat heeft geholpen.Ik doe nog steeds m,n best om de scheerders het naar hun zin te maken.Ben nu meer begonnen aan de betere producten,ik kijk meer naar wat er achter op het blikje,potje of fles staat,vandaar dat er het een ander veranderd is wat merken betreft.Ik hoor sommige zeggen hij heeft niet zo veel,en site is te traag.Maar het is natuurlijk net wat je zoekt ,en even de tijd neemt om rond te kijken op de site.Het klopt inderdaad,ik heb minder Italiaanse producten als vroeger,maar anderzijds zijn er meer andere producten voor terug gekomen.Ik doe m,n best om mooie leuke producten te verkopen waar ik zelf achter sta,anders staat het hier niet.Concurenten heb ik niet ,alleen maar collega,s dat werkt wel zo lekker.Ik zit nu zo,n 50 jaar in het Barbiersvak en het vak verkopen van goede producten,ik heb wat betreft een hoop producten zien komen en gaan en weer terug zien komen,of het nu scheerzeep ,haarlotions,after shaves,cologne,s,pomades,Scheermessen of krabbers betreft,je raakt er niet over uitgepraat!! En voor ons als familiebedrijf is het een missie en een vak wat je niet zomaar doet,het is je levenswerk!! Ik weet niet of ik op het goede forum sta,maar ik moest het toch even kwijt!! Edited May 21, 2016 by Guest
Guest Gusto Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Paul, wel even je website updaten (de huidige ziet er niet uit) verder een prima aanbod!
efsk Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Leuk te lezen Paul. lij dat je dit nog met plezier doet.
Snuff Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Ik heb nog nooit wat anders als goeds over je gehoord dus ....
Hanskoning Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Zijn fysieke winkel heeft een nadeel de portomonnee wordt altijd tevoorschijn gehaald Zoals iedereen hier wel eens gelezen heb breng ik met regelmaat een bezoek aan zijn winkel en zo is de standaard humoristische begroeting door Paul ontstaan bij het betreden van zijn shop namelijk: zo mocht je weer een keer van het vrouwtje
KugelFanger Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Als ik ook in utrecht kom zal ik je wel appen Hans, dan neem ik je mee .
mhharsta Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Je bent mooi gezegend met zo' snoepwinkel om de hoek Hans
Snuff Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Zoals iedereen hier wel eens gelezen heb breng ik met regelmaat een bezoek aan zijn winkel en zo is de standaard humoristische begroeting door Paul ontstaan bij het betreden van zijn shop namelijk: zo mocht je weer een keer van het vrouwtje Een blik in de toekomst ..... 2020 een draadje op het Shaving Society forum .... foto's van Hans scheerkelder Goe bezig jongen!
Hanskoning Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Daarom ga ik ook, als ik me goed voel, op de elektrieken fiets bij Paul langs kan ik niet zo veel meenemen. En elke keer weer wil Paul me scheren met een open mes of shavette aanleren maar gelukkig ben ik puur rechts en op een of andere manier kan ik de draai met mijn pols niet maken dus dat scheelt veel geld
koxdebarbier1904 Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Bij de R41 moet je dan wel naar de oude versie (2011) kijken, de nieuwe is niet agressief naar mijn bescheiden mening. Roedter Above the Tie (ATT) H open of gesloten kam Tradere OC Gillette single ring Gillette Old Wolfman met aangepaste opening, kan je zelf bepalen en het wordt gemaakt (ik heb de meest agressieve mogen testen en jongens jongens die scheert ontzettend diep uit en raar maar waar toch comfortabel maar ondanks dat ik me al 40 jaar twee keer per dag scheer zou dit met deze niet meer opgaan, net te voor de huid vrees ik. of maar misschien interesseert die richting je niet kan je kijken bij de single edge krabbers, daar heb je heel wat lieverdjes tussen agressiviteit hangt van meer als één ding af: opening tussen de kop de hoek van het mesje als het in de kop geplaatst is gewicht van de krabber evenwicht van de krabber (bijvoorbeeld zwaardere kop) de hoek die je zelf gebruikt als je scheert En dan de persoonlijke voorkeur, de meesten spreken over de R41 als enorm agressief, ik vond het een middelmatig agressieve krabber die echter oncomfortabel scheerde. De Yuma vond ik trouwens ook niet echt agressief en qua bouwkwaliteit belabberd maar hij kost dan ook haast niks, de scheerbeurt was echter niks mis mee. Ik heb nog 2 Mühle R41 te koop met de echte tandkam van voor 2013!!
Snuff Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Plaats ze even in het marktgedeelte van het forum dan heb je meer kans. Zijn vast wel kandidaten voor.
Marcel Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Met echte open kam, is dat niet de uitvoering met Fatip kop? Of is dat weer een andere? De 2011 en 2013 uitvoeringen zijn uiterlijk niet echt van elkaar te onderscheiden begreep ik altijd. Zelf heb ik de 2011 variant.
Harkos Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Met echte open kam, is dat niet de uitvoering met Fatip kop? Of is dat weer een andere? De 2011 en 2013 uitvoeringen zijn uiterlijk niet echt van elkaar te onderscheiden begreep ik altijd. Zelf heb ik de 2011 variant. Als je de 2011 en 2013 naast elkaar houd is het verschil over duidelijk te zien. R41 koppen
Marcel Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Naast elkaar inderdaad wel, afzonderlijk kon ik het verschil nooit zien. De bodemplaat is wat dat betreft erg kenmerkend.
Recommended Posts