Jump to content

Testscheren met de Jaguar JT1 M

Watergeus

Recommended Posts

Ik ben erg benieuwd hoe die Jaguar bevalt!

Aangezien ik deze shavette al ruim een week in mijn bezit heb werd het de hoogste tijd om hem eens aan een testje te onderwerpen. De Jaguar is bedoeld als "hair shaper" en is dus niet specifiek voor het scheren gemaakt.

Het is een redelijk solide shavette om vast te houden. Het handvat is van RVS, de rest van plastic. Hij voelt wat stoerder aan dan mijn DOVO plastic shavette.

Ik heb er een aantal originele mesjes bijgekregen dus flink aan het soppen geweest en daarna een nieuw mesje geladen.

Bij het vasthouden van het mes valt direct op dat de balans er eigenlijk niet is. Het RVS handvat ten opzichte van de veel lichtere meshouder maakt dat het mes wil kantelen en draaien en niet echt lekker in de hand ligt.

Toch begonnen met scheren, het mes voelt fijn, voor mij voelt het als tussen een Astra en Feather in. In ieder geval een mes waar ik wel mee uit de voeten kan. Eerste wang gereed, met wat balanceer oefeningen vanwege de onbalans.

Tweede wang het mes beweegt zoals ik het niet bedoeld had en ja hoor.... Een mooi rood streepje vormt zich. Het grootste streepje ooit (voor mij) een streepje waar zelf aluin niet tegen helpt. Bagger.. Zwaar gewond de scheerbeurt afgemaakt :lol: Overall niet de beste scheerbeurt maar ook niet de slechtste.

De Jaguar JT1M is wat mij betreft geen aanrader, zelfs als "hair shaper" niet geschikt in mijn ogen vanwege de enorm slechte gewichts verdeling. Aan de andere kant, hij was bijna gratis en is leuk voor de heb :D

Ik kan mij ook slecht voorstellen dat iemand het een prettig mes zal vinden. Misschien dat de JT1 (zonder M) een betere balans heeft. Deze heeft een kunststoffen handvat, het jeukt mij na deze ervaring echter niet bepaald om dat te gaan proberen.

De IBC ziet er inderdaad mooi uit, maar op mijn lijstje staat nu de Sanguine bovenaan. Verder heb ik de shavette van Bleubeards revenge en nog een Sedef liggen om te testen. En als het goed is komt van de week de DX binnen :lol: Ik denk dat ik nog even een weekje wacht met de IBC :D

Jarno heeft nu zijn Feather Artist Club SS te koop :roll:

Zeker een aanrader!

Ondanks dat ik op mijn DX zit te wachten toch nog even geken...

Wat een mooi mes is dat eigenlijk.....

Maar ik wacht op de post, eerst de DX :P en dan een Sanguine (denk ik) en dan.....