Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Att M1 met gekregen rapira mesje van harkos

Semogue varkentje

Tfs sandalwood pre

Dr Harris sandalwood crème

Aluin

Dr harris sandalwood asl

Dr harris sandalwood asb

Goed scheerbeurt : BBs in 3 gangen + wat bijwerking. Dit mesje ligt me wel

Aluin gaf een klein prikte

Wel even onhandig geweest door mijn gehaastheid : neusvleugel juist boven de snorharen lichtjes beschadigd

Edited by Guest
Posted

Pehaligon Blenheim

Koraat 8/8

Edwin Jagger syntheet xl

Aluin

Pinauld blue spice lustrum

C&E nomad asb

Posted

Seygus/Aluminium handvatje

Rapira platinum lux

Razorock Plissoft

TOBS Peppermint

Alcolado Glacial 04c178b641e9bc24b403dc50584d08c3.jpg

Posted

Arran aromatics Driftwood

Semogue 830

ATT R1 met rapier platinum (1)

Trumpers limes Skinfood

Het ging grrr..... Te weinig schuim gemaakt en bleef maar achter de feiten aanlopen.

Posted

Uit de vitrinekast de Gillette HD Rocket gehaald en vergeleken met de andere antieke krabber de Rotbart, welke gisteren aan de slag mocht, geeft dit een heel ander scheergevoel. Geladen met een vers Super Iridium mesje was het bijna gedachtenloos scheren en in 3 gangen met hier en daar nog wat bijwerken zijn de stoppels weer geheel verdwenen.

De Razorock Plissoft had natuurlijk geen enkel probleem om samen met de Castle Forbes Cedar&Sandalwood een heerlijke schuimlaag voort te brengen.

De huid gaf geen enkele reactie op de aluin en de afronding met de Musk van Brut sloot een prettige scheerbeurt af.

Image1461580163.313287.thumb.jpg.3b73a9509e778f8c19078d0f0891a49a.jpg

Posted

SOTD 20160425

QPvGsnw.jpg

Kwast: custom silvertip

Opschuimbakje: Epsilon

Scheercreme: Arko Men Ice Mint

Krabber: 7 O'Clock NEW met custom greep

Mesje: NOS Blondi - Solingen (1)

After shave: Arko Men Ice Mint

Wederom maakte de kwast een lekker dik schuim.

Na de minder prettige ervaring met dit mesje in de SSSeygus het mesje maar

eens in de (7 O'Clock) NEW gestopt.

Het blijft voor m'n gevoel een hakerig mesje ....

Desondanks een VLS++ resultaat.

Fijne dag, allemaal ! :D

Posted

De Edwin Jagger 89 vandaag voor van een Lord classic mesje. Dr harris sandelwood opgeklopt met de simpson en wederom in no time een scuttle vol lekkere zeep. Weer genoeg om een Harem mee te scheren....

Nivea voor de verzorging en afgemaakt met een verjaardagscadeau dat mij moest realiseren dat ik niet meer tot de jongste behoor.....4711 aftershave. For the record; niks mis mee, maar ik moet er wel een bui voor hebben.

Eerst volgend op mijn lijstje is de cyril R. Salter zeep, weet iemand die hier in ons kikkerlandje te koop of moet ik daarvoor over de grens?

Een lekkere scheerbeurt, zeker. Maar beter dan met de Merkur Progress, voorlopig houdt ik het op Anders.

Middels deze nogmaals dank voor alle felicitatie die ik van u allen mocht ontvangen middels het forum, in Pb en mail.

Storing bij Imgur dus vandaag geen foto!

N.b

Harrie, je site gevonden. Complimenten ziet er strak uit. Ga je ook daar volgen, zijn we toch een beetje samen op vakantie!!! Ik bedoel, OOK op vakantie.

Guest Gusto
Posted

manandshaving. ;)

Guest Gusto
Posted

Fatip Grande

Triton R3 (3)

E.J. Best Badger XL Das

Proraso Groen

Proraso Groen ASB

VLS :D

Posted

Gillette Thermo preshave

Feather Artist Club SS

Feather Pro

Kruidvat varkentje

DVH

DVH Aluin

DVH ASB

Floïd Suave

Weer een fijne 2 gangs scheerbeurt.

XTG gaat nu prima, behalve op de hals, daar blijft het rauw aanvoelen. Ik denk dat ik moeite heb met het inschatten van de hoek.

Ik heb de scales dan ook recht met het mes als ik op de hals XTG ga, voor mijn gevoel is dit handiger maar wellicht dat iemand hier tips over kan geven.

Verder een fijne scheerbeurt, afgemaakt met de heerlijke Floïd AS.

IMG_20160425_174634324.jpg.6fc0ae6e2251f17ebe77c2fbf0c4197c.jpg

Posted

Jeruzalem Harkos® _Fibre,

Proraso_Groen XS ©Harkos,

Ikon_Shavecraft 101,

Hema_Personna's? 5e x,

Floïd_Mentolado Suave,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

Jeruzalem Harkos® _Fibre en Proraso_Groen XS ©Harkos:

Frisse bergwind, heldere zonnige dag, ergo koele Proraso is prima deze ochtend. Mooi fris en lekker glijdend schuim. Geweldig toch dat we zo kunnen genieten van iets, dat door velen als een noodzakelijk kwaad wordt beschouwd. Was ik de laatste tijd wat afkerig van de fibre kwasten, moet ik bekennen, dat deze me toch ook wel erg bevalt, naast het varken en dasje, die ik bij me heb.

Mesje en krabber:

De Hema_Personna's? voor de 5e x gebruikt. De Hema is gewoon nog goed. Mijn 5 norm gehaald en nog in prima conditie. Op naar mijn gemiddelde. In de Ikon #101 zonder tegenstribbelen glad de baard weg. Resultaat BBS.

Floïd er op voor nog wat extra frisheid. Simpson's voor de afwerking en nog steeds een restje in die tube voor de volgende dag. Dat wordt weer met een glad bekkie Locarno en Ascona vandaag.

Posted

Kai Captain

Feather pro

Omega S10005

Chiseled Face Sherlock

Wilkinson Sword Classic

41c448bbf9df1dd981f76747842c0fbf.jpg

Posted
Ik heb de scales dan ook recht met het mes als ik op de hals XTG ga, voor mijn gevoel is dit handiger maar wellicht dat iemand hier tips over kan geven.

Het zal inderdaad de hoek zijn of de druk die je uitoefent want ik gebruik het handvat ook vaak in het verlengde van het mes.

Dat je Floid lekker kan vinden? ;)

Posted

Het zal inderdaad de hoek zijn of de druk die je uitoefent want ik gebruik het handvat ook vaak in het verlengde van het mes.

Bedankt voor de reactie Ron, gewoon letten op de hoek en de druk dus.

Tijdens deze gang heb ik denk ik vooral moeite met het visueel inschatten van de hoek, heb je daar misschien tips voor?

Jazeker, beetje ouderwets luchtje misschien maar ik vind hem lekker, de menthol is niet zo heel sterk in deze AS. ;)

Posted

Bedankt voor de reactie Ron, gewoon letten op de hoek en de druk dus.

Tijdens deze gang heb ik denk ik vooral moeite met het visueel inschatten van de hoek, heb je daar misschien tips voor?

Jazeker, beetje ouderwets luchtje misschien maar ik vind hem lekker, de menthol is niet zo heel sterk in deze AS. ;)

Posted

Goh niet echt tips, het is iets wat komt door ervaring denk ik. Op den duur ben je het zo gewoon dat je in één beweging tegen de draad in scheert beginnend onderaan de keel over de ronding van de kin naar helemaal boven waarbij je automatisch het mes over de rondingen laat meedraaien in de juiste hoek. Oefening maakt perfect?

Posted

Hmm dat denk ik dan, de scheerbeurten gaan al aanzienlijk sneller dan in het begin!

Zal met de tijd wel komen, die soepele XTG gang op de hals. :)

Posted

Merkus 38C met gekregen rapira mesje van harkos

Semogue 830

prorasso groen preshave

Tobs Almond creme

Aluin

Osage rub

Nivea sensitive cooling

Goed scheerbeurt : Dfs : onderkant kin is niet bbs

Aluin

Welke asl past er het best bij een Tobs Almond ?