Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van een kennis op facebook een aantal NOS scheermesjes overgenomen:

hu4QcXq.jpg

ikHso9p.jpg

Zestiger jaren mesjes uit Solingen, 0,08 mm dik en van een donkeblauwe (verf- ?) laag voorzien.

Uitgeprobeerd in m'n SSSeygus (uiteraard :mrgreen: ):

MDka7IZ.jpg

Zonder schade geschoren, goed glad resultaat ook, maar het mesje voelt nogal "trekkerig" aan.

Ben bang dat dit mesje en ik geen dikke vriendjes gaan worden ... :roll:

Heeft iemand nadere informatie (Harrie - talibeard) ?

Zal ik er een paar opsturen, andere Harrie (Harkos), om uit te proberen ?

Posted

Jan blijf toch eens weg van koolstofstalen mesjes! Je moet toch voort weten dat die niks voor jou zijn.

Ik ken ze niet, er zijn ongelooflijk veel scheermesjesfabrikanten geweest, maar dat trekkerige dat hoort een beetje bij koolstofstaal. Het kan wel heel veel uitmaken in welke krabber je ze stopt, of je experimenteert met de scheerhoeken hoe (on)rustig je scheert. Overigens wil ik me ook best als vrijwilliger aanmelden om je te helpen ze op te maken hoor! ;)

Posted

Stel me natuurlijk weer graag beschikbaar om hier ervaring mee op te doen en iets zinnigs(?) over te zeggen. Ergo ze zijn welkom. Echter ik kom er pas in juli aan toe, omdat ik nu onderweg ben met de caravan naar Zuid Italië en ben denk ik eind juni weer thuis. Graag dus. Zal je mijn adres nog even PB'en

Posted

Stel me natuurlijk weer graag beschikbaar om hier ervaring mee op te doen en iets zinnigs(?) over te zeggen. Ergo ze zijn welkom. Echter ik kom er pas in juli aan toe, omdat ik nu onderweg ben met de caravan naar Zuid Italië en ben denk ik eind juni weer thuis. Graag dus. Zal je mijn adres nog even PB'en

Als je langs Firenze passeert, en je heb de tijd en mogelijkheid. Neem een bezoekje aan de apotheek Munstermann!!

Posted

Blondi (overl. op 30 april 1945) was de Duitse herder van Adolf Hitler, die haar in 1941 van Martin Bormann cadeau gekregen had.

Hitler was een uitgesproken hondenliefhebber. Al tijdens de Eerste Wereldoorlog had hij een hondje geadopteerd dat op een dag vanuit de vijandelijke loopgraven was komen aanlopen, Foxl. Toen het beestje op een dag verdween was hij buiten zichzelf van woede en verdriet. Later, in de jaren twintig, had Hitler een Duitse herdershond, Prinz. De hond werd door Hitler wegens geldproblemen bij een ander baasje ondergebracht, maar ontsnapte en keerde terug naar Hitler. Hitler was onder de indruk van deze loyaliteit en vanaf dat moment waren Duitse herders zijn favoriete honden.

Hitler was uitermate dol op Blondi en nam haar zelfs mee de bunker in. Daar mocht ze in zijn slaapkamer slapen. In april 1945 kreeg het dier vijf puppy's, waarvan Hitler er één Wolf noemde. Eva Braun had volgens Traudl Junge een hekel aan Blondi en zou de hond wel eens hebben geschopt wanneer Hitler het niet zag.

Alvorens zelfmoord te plegen vergiftigde Hitler eerst zijn herdershond Blondi, omdat hij niet wilde dat zij in de handen van de vijand mishandeld zou worden. Dr. Ludwig Stumpfegger brak met een tang een cyanidecapsule in de bek van de hond. De Russen hebben later het lijk van Blondi en een van haar puppy's teruggevonden. Wat er met de andere vier puppy's is gebeurd is niet bekend. Erna Flegel, Hitlers verpleegster, onthulde 60 jaar later, dat de mensen in de bunker meer ontdaan waren door de dood van Blondi dan van de dood van Eva Braun.

Bron:Wikipedia.

Posted

Als je langs Firenze passeert, en je heb de tijd en mogelijkheid. Neem een bezoekje aan de apotheek Munstermann!!

Bedankt voor de oplettendheid. Stond al als waypoint in mijn Garmin, net als een paar andere zaken waar ze lekkere zeep verkopen. o.a. vlak bij Munstermann om de hoek Santa Maria Novella.

Posted
Hij kon dus niet spellen.

:?::?::?:

Als je je hond Blondi noemt terwijl het overduidelijk Blondie moet zijn kan je niet spellen.

Posted

Volgens Neil, van the young ones, had hij maar éen bal. Dat kwam omdat hij niet met eendjes speelde in bad, maar met u-bootjes met echte torpedootjes.

Posted

Gecheckt bij mijn Uschi, die moet het weten, immers Duitsers maken geen grapjes, is met e.

Laat je gaan, als je de verleiding niet kunt weerstaan.....

Posted

Als "Blondie" de enige juiste spelling is, vind ik het des te kwalijker dat een idioot zijn scheermesjes vernoemd naar het knuffeldier van een dictator die de wereld in brand heeft gezet.

Ik ken de lievelingskat van Mao TseTung niet, of de favoriete cavia van Pol Pot , maar ik adviseer ieder Chinees of Cambodjaans merk daar van af te zien.

Overigens zijn deze mesjes van rondom 1962. Veel te kort na de 2e wereldoorlog uiteraard.

Posted

Toch weer meer analfabeten dan je zou denken. Er staat echter duidelijk een vrouw afgebeeld op de verpakking, en geen hond.

Posted

Even terug naar het mesje:

Iemand suggereerde dat dat "trekkerige" door de gebruikte krabber zou komen.

Toen ik het mesje (2 keer gebruikt) uit de SSSeygus haalde, bleek 'ie in 2 stukken gebroken .... :o

Heb maar een nieuwe Blondi in m'n 7 O'Clock NEW gestopt.

Wat ik van dit voorval moet denken, weet ik niet - 't is wel curieus ... :?

Posted
Als "Blondie" de enige juiste spelling is, vind ik het des te kwalijker dat een idioot zijn scheermesjes vernoemd naar het knuffeldier van een dictator die de wereld in brand heeft gezet.

Ik ken de lievelingskat van Mao TseTung niet, of de favoriete cavia van Pol Pot , maar ik adviseer ieder Chinees of Cambodjaans merk daar van af te zien.

Overigens zijn deze mesjes van rondom 1962. Veel te kort na de 2e wereldoorlog uiteraard.

Terecht dat doe je gewoon niet een naam aannemen die besmet is. Om dit in de toekomst te kunnen vermijden zou ik graag een opgave verkrijgen van alle foute personen met daarbij de naam van hun knuffel of huisdier, koosnaam van de geliefde enz.

Teruggaand tot laten we zeggen de Romeinse tijd want je kan natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn :lol:

Posted

Doe voor de zekerheid ook variaties op spelwijzen. Of je nu Mao Tse Toeng of Mao Zhe Dong schrijft, hij had Chinese Zweren. En laten we wel wezen, je tikt snel Blondie als je Blondi bedoelt dus ieder van ons die ooit verlekkerd naar dat Denis-zingende wijffie in dr korte jurkje heeft zitten staren is ook fout.

Posted

Terecht dat doe je gewoon niet een naam aannemen die besmet is. Om dit in de toekomst te kunnen vermijden zou ik graag een opgave verkrijgen van alle foute personen met daarbij de naam van hun knuffel of huisdier, koosnaam van de geliefde enz.

Teruggaand tot laten we zeggen de Romeinse tijd want je kan natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn :lol:

Er zit ergens een grens aan, dat snap ik ook wel. Ik kan me niet druk maken om de negerzoen. Net zoals de Jodenkoeken, maar ik denk dat deze koek nog wel eens van naam gaan veranderen.

Het kiezen van een merknaam is een terrein vol voetangels en klemmen. De Franse frisdrank pshitt kan je zo niet in Engeland verkopen. Dick Advocaat en het SP Kamerlid Tiny Kox doen menig Engelsman huilen van het lachen. Vlak voor de Nederlandse bijdrage Ding-a-dong aan het Euro songfestival was er een hit in Engeland met "and for those who cannot sing, they must be playing with their tingeling". De Katholieke Universiteit Tilburg heeft haar naam verandert om afkortingsredenen. Auto's die nova heetten moesten in Spaanstalige landen een andere naam krijgen. (No-va=rijdt niet).

Beter te voorzichtig met je merknaam dan iets dubieus.

Posted

Ik denk dat de wereld een stuk aangenamer zou wezen als niet iedereen overal zo godvergeten overgevoelig voor zou zijn. Zo is het aantal Engelsen wat Dick heet serieus groot: het is in het Engels namelijk de afkorting van Richard. Meneer Advocaat hoeft zich daar dus geen moment ongemakkelijk te voelen om zijn naam. Le Coq Sportif heeft twaalf Engelse voetbalclubs gesponsord, en het nationale team van de VS en een Engelse Boxer. De Rabobank doet gewoon zaken in Spaanstalige landen. Blondi is anno nu een zaak in gezichtsreiniging in New York.