Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weet er iemand een zaak site Nederlands liefst waar ik een mercur digress kan kopen en waarom zie je die zo weinig wel de progrees en futur ik vind ze haast niet zijn toch goeie of mergress help .

Posted

De Merkur Digress is een gemodificeerde Merkur Progress; de plastic draaiknop is vervangen door een knop van metaal (verschillende mogelijkheden), zowel met het lange als korte handvat, alleen te verkrijgen bij thegentlemansgroomroom (in de UK). Je komt ze dus inderdaad niet tegen in Nederlandse webshops.

Ah, Snuff was me al voor :-)

Posted

Oke bedankt snuff ik ga daar eff kijken en voor de mergress geldt dat ook zeker is een upgrade versie van progress net as een Mercedes AMG

Posted

Geloof ik gelijk genezen ben 89 pond op aanvraag dan nog wat verzend kosten en Mischien nog invoer belasting denk en de mergress hoe zit het daar mee die heb die gentlemans niet

Posted

UK is lid van EU, dus hoef je geen invoerbelasting te betalen.

De mergress is ook een geupgrade progress, maar dan in Amerika, dus wel invoerrechten, btw enz.

Posted

En dan is er sinds een paar weken ook de Transgress. Ik begrijp dat er maar 14 gemaakt zijn/worden. Ziet er sjiek uit, maar ik vrees dat er niet aan te komen is.

Posted

Ja, ik had die Transgress ook al voorbij zien komen. Ieder zijn ding natuurlijk, maar deze vond ik er minder goed uitzien dan bijvoorbeeld de Digress.

Posted

Ja Duits kwaliteit met Chinees plastic is niet echt mooi maar om dubbele te betalen voor een knopje ik twijfel dan nog tussen futur progress of toch een ouwe dan de black beauty op

Posted
En wie wil er nou eigenlijk iets anders dan dat superlelijke, en daarom zo fraaie, gele plastic retro-knopje? ;)

de digress en mergress moet je alleen aanschaffen als je van zwaardere krabbers houd of van het uitzicht (want mooi zijn ze naar mijn bescheiden mening wel), verder zijn ze niet echt verschillend van zijn goedkopere broertje. Ik heb als ik me niet vergis beiden verkocht hier op het forum maar weet niet meer aan wie.

Posted

Ik ben nog steeds erg blij met mijn standaard Progress met retro plastic knop. Ooit ook van jou gekocht Ron, ruim voor het bestaan van dit forum.

Posted

O dat is veel te ver in het verleden, ben zelfs vergeten dat ik toen al leefde ;-) Maar ik ben op mijn beurt dan weer blij dat je er nog altijd van geniet!

• 4 weeks later...
Posted

hoe weet je nou of je een goed hebt als je een Progress koopt , omdat ik lees over afstel items

vraag me af waar je die dan het beste koopt ??

Posted

Als ik je bericht goed begrijp ben je bang dat een Progress niet goed afgesteld is? Maakt niks uit, is alleen voor het zicht en mensen die absoluut willen dat het nummertje precies overeenkomt met het streepje. In de praktijk vind je snel genoeg welke stand overeenkomt met je voorkeuren. Het is alleen cosmetisch voor de rest scheert het gelijk (behalve dat de balans wel anders ligt).

Posted

Ik dacht dat de mesjes mogelijk scheef zaten of zo. Dus als je een Progress koopt is hij gewoon goed. Ik meen ergens op dit forum gelezen te hebben dst sommigen na de 3e pas een goede hadden ?