Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ergens op een buitenlands forum zag ik geloof ik een soortgelijk draadje. Wat zou je nog willen hebben wat nog niet op de markt is of waarvan je denkt dat nog niet op de markt is. Het zou tenslotte zomaar kunnen dat je denkt dat het nog niet bestaat terwijl in meer dan 100 jaar safety razors iemand het zomaar eens verzonnen kan hebben en iemand op het forum het weet of zelfs heeft.

En je hoeft het niet direct te moeten hebben, erover dromen is genoeg. Hoewel mijn vrouw suggereerde alles op een lijstje te zetten wat ik wilde hebben op scheergebied, en kwam toch redelijk snel in huis ......

Om zelf maar eens te beginnen:

1 een spiegel in de badkamer die niet beslaat en ik bedoel zonder elektrische verwarming

2 een adjustible slant. Zeker voor de nieuwsgierigheid: hoe zou je een slant kunnen construeren om hoek en torsie te kunnen variëren.

3 wolfman open/closed razor in mat rvs

Waar liggen jullie schier onvervulbare scheerwensen?

Posted

Oeiiiii dit is een mooi topic al je dromen de vrije loop geven en je oneindige wensenlijst met iedereen delen.

Wel allereerst ik weet niet of dat op de markt te verlrijgen is maar een porteleuille die zich niet laat legen zou een redelijke start zijn om de uitdaging aan te gaan om de wensenlijst te concretiseren ;)

Ik ben meer een man van de software dus voor mij is een Wolf met scheef mondje en misschien zo' n Feather DX, SS of welk type nummer ze ook mogen hebben op dit moment de enige harde waren die ik graag zou willen hebben.

Op zeepgebied komt elke creme/zeepmerk die ik nog nooit gebruikt heb in aanmerking, dit is voor mij het meest plezierige van deze hobby om zoveel mogelijk diverse fabrikanten toegepast te hebben.

Dus ik kan nog even vooruit :lol:

Posted

Puntje 1. En wel een spiegel die niet beslaat kan heel makkelijk, in de motor sport zijn flesjes en stiften te krijgen voor het niet laten beslaan van je vizier, dit spul op je spiegel en hij beslaat niet meer, wel eens per maand herhalen.

Posted
Puntje 1. En wel een spiegel die niet beslaat kan heel makkelijk, in de motor sport zijn flesjes en stiften te krijgen voor het niet laten beslaan van je vizier, dit spul op je spiegel en hij beslaat niet meer, wel eens per maand herhalen.

Of gewoon even wat scheerschuim er over heen en er weer af halen met een papiertje werkt ontzettend goed op de camping.

Kom je ook iets sneller van die zeep die je niet meer kan luchten of zien :lol:

Posted (edited)
Oeiiiii dit is een mooi topic al je dromen de vrije loop geven en je oneindige wensenlijst met iedereen delen.

Wel allereerst ik weet niet of dat op de markt te verlrijgen is maar een porteleuille die zich niet laat legen zou een redelijke start zijn om de uitdaging aan te gaan om de wensenlijst te concretiseren ;)

Ik ben meer een man van de software dus voor mij is een Wolf met scheef mondje en misschien zo' n Feather DX, SS of welk type nummer ze ook mogen hebben op dit moment de enige harde waren die ik graag zou willen hebben.

Op zeepgebied komt elke creme/zeepmerk die ik nog nooit gebruikt heb in aanmerking, dit is voor mij het meest plezierige van deze hobby om zoveel mogelijk diverse fabrikanten toegepast te hebben.

Dus ik kan nog even vooruit :lol:

Mijn idee van de topic is vooral wat niet te koop is, niet wat de portemonnaie niet toelaat. Wensen voor vreemde scheerzeepjes met passievrucht geur, geur van vers gezaagd vurenhout -edit of nog lekkerder grenen-. Een scheerkwast van grizzlybeer haar.c

Edited by Guest
Posted

Die bedoel ik: Ik ga op jacht bij de lokale brommerhandelaar :lol:

Posted

Een paar druppeltjes afwasmiddel met een schone droge doek uitwrijven op de spiegel en de boel beslaat ook niet meer.

Werkt ook prima aan de binnenkant van het helmvizier.

Posted

1 een spiegel in de badkamer die niet beslaat en ik bedoel zonder elektrische verwarming

Geen probleem, doe als ik en zet de venster open in de badkamer :lol:

2 een adjustible slant. Zeker voor de nieuwsgierigheid: hoe zou je een slant kunnen construeren om hoek en torsie te kunnen variëren.

Zoals je al gelezen hebt bestaat deze.

3 wolfman open/closed razor in mat rvs

En ook deze is verkrijgbaar als je geduld hebt :twisted:

Waar liggen jullie schier onvervulbare scheerwensen?

Oh maar mijn wensen zullen zeker vervuld worden 8-)

En die zijn:

Wolfman Slant

Wolfman SE

Wolfman injector

Posted

Wat bestaat is/zijn verstelbare scheve krabbers. Éen ervan heeft instelbare agressie, dat is de (door mij gezochte) op de Merkur Progress gebaseerde Walbusch B5. Alle andere hebben een verstelbare hoek (hiervan heb ik er al twee getoond en er komen er nog wat). Wat niet bestaat is de combinatie van de twee.

Wat ook niet bestaat is de verstelbare kromme krabber. Niet met instelbare agressie en niet met instelbare torsie. In beiden ben ik geinteresseerd.

Posted

Ik dacht, nou komen ze hoor met de wilde ideeën. Krabber met zoeklicht voor als het iets te donker is en ingebouwde achteruitkijkspiegel...., verwarmde roterende scheerkwast met wifi en radio ontvangst :P maar jullie blijven zo braaf ;)

Posted
Eau de toilette, deo en douchegel van Aqua Velva :D

Geen Aqua Velva tandpasta, Marco? :P

Posted
Eau de toilette, deo en douchegel van Aqua Velva :D

Geen Aqua Velva tandpasta, Marco? :P

Nu je het zegt....

Trouwens ook nog de Aqua Velva scheerzeep vergeten. En dan niet de neppe van Crown King, maar het echte werk. Want als Crown King hetzelfde is als PAA/PPF/HTGAM, dan krijg ik er een branderige murf van.

Posted

Ik heb wel een lijstje: een krabber met mesjes die mee mogen in de cabinebagage, en een Schick Krona met een messing handvat. Een TFS Bergamotto Neroli scheerstaaf, en natuurlijk een modulaire scheerkwast waarbij de kwast in lengte verstelbaar is, en je zelf een combinatie van kwast en handvat in elkaar kunt klikken.

Oh, en een kunststof klarinetriet dat net zo goed is als een natuurlijk exemplaar. Maar dat heeft dan weer niks met scheren te maken.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Posted

Hoi Johan,

Een tijd terug, toen TFS het minder druk had, was er wel even sprake van scheersticks en dan dus ook in de bekende geuren van de intenso forte lijn, maar recent is dat niet meer aan de orde geweest. Dus een scheerstaaf BN lijkt me idd goed in dit draadje passen.

Posted

Vanochtend keek ik met andere ogen naar de wastafel. Wat is zo'n gebogen draadje wat Muhle een razor en brush stand noemt toch ongelooflijk lullig ontworpen. Kan een industrieel ontwerper als Philippe starcke en consorten daar niet iets beters voor ontwerpen. Met als variant een mooie scheerkwasten karoesel ( hoe schrijf ik dat?).

Kan ook mooi in combinatie met die modulair opgebouwde scheerkwast.