Jan Zoethout Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Wordt 't weer tijd om een nieuw kwastje te maken, toch ? Handvatje weer 1 van het "Weer zes scheerkwasthandvatjes" draadje: De tweede van links deze keer - model "Chief", houtsoort Bahia rozenhout. Het borstelkopje: Silvertip van Ace Shaving, diameter plug 24 mm, totale hoogte 62 mm. Handvatje en borstelkopje samen: Voor het afstellen van de hoogte borstelkop een schijfje kurk ingelijmd: Hoogte borstelkop moet 48 mm worden (een niet al te slappe kwast). En daarna lijmen met 2-componenten epoxy, dan "de truc met het tuigje": De epoxy moet 24 uur uitharden - dus: wordt vervolgd ....
Snuff Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Word het geen tijd om internationaal te gaan met je handwerk? Ik neem mijn petje voor je af!
onno Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Sweatwood brushes Choose your own sweetness Ze zien er inderdaad prachtig uit. Doen wij de acquisitie op de buitenlandse fora
Jan Zoethout Posted April 23, 2016 Author Posted April 23, 2016 Nadat de epoxy uitgehard is, het kwastje bevrijd van z'n "tuigje": Ziet er nog wat stijfjes uit, maar na een schuimpje opkloppen: ... een tijdje in laten trekken, uitspoelen en laten drogen: ... staat 'ie toch netjes in bloei ... Afmetingen: Hoogte handvatje ca. 59 mm Taille 25 mm Hoogte borstelkop 48 mm
Jan Zoethout Posted April 23, 2016 Author Posted April 23, 2016 Is inderdaad persoonlijk - heb een silvertip met taille 24 mm en hoogte borstelkop 52 mm. Fijne kwast - maar eigenlijk te "floppy" ... Dus toch maar eens deze proberen ...
Hanskoning Posted April 24, 2016 Posted April 24, 2016 Ik druk maar op de herhaalknop, ziet er weer fantastisch uit. Voor wie maak je die borstels Jan is dit op bestelling?
Jan Zoethout Posted April 24, 2016 Author Posted April 24, 2016 Deze heb ik voor mezelf gemaakt. Maar ik maak er ook wel eens een op bestelling - kun je bij Teun (KugelFanger) terecht voor een handvatje naar wens, maak ik daar een kwast van.
Recommended Posts