Jan Zoethout Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 In het draadje "Weer zes scheerkwasthandvatjes" staat hoe de handvatjes "voorbewerkt" zijn. Handvat voor dit kwastje (of zeg maar kwast) is de rechtse op dit plaatje: Een kloek handvat model "Roland" van appel hout. Eerste plan met dit handvat was: een syntheet, daarna: een silvertip, en daarna ... Mijn oog viel op de Muehle varkens borstelkop die ik nog had liggen: Een beest van een borstelkop, de manchet was 25 mm in diameter, 15 mm hoog - totale hoogte 82 mm ! Om het geheel tot wat "normalere" proporties terug te brengen de volgende modificaties: Aan de onderkant 4 mm ingekort, "kraagje" verwijderd. Totale hoogte is nu geworden: 78 mm - het gat in het handvat was 20 mm diep. Daarna dus weer: lijmen - "tuigje" - 24 uur uitharden - klaar ! Resultaat: Afmetingen: Hoogte borstelkop 58 mm Taille 25 mm Het lijkt erop, dat Muehle z'n varkens borstelkoppen voorbewerkt: de punten van de varkensharen zijn al gespleten .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 De knot ziet er inderdaad al ingelopen uit. Dat zou Semogue ook eens moeten proberen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 22, 2016 Share Posted April 22, 2016 Flink kwastje Jan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 23, 2016 Share Posted April 23, 2016 Die ziet er goed uit Jan! Verkoopt Muhle deze knots nog steeds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Da's een flinke maar mooi resultaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 24, 2016 Author Share Posted April 24, 2016 Die ziet er goed uit Jan! Verkoopt Muhle deze knots nog steeds? Geen idee - deze kocht ik in 2014 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts