Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tsja. De zeer poëtische naam is wat blijven hangen vanuit de enorme reeks aan fora waar ik allemaal lid ben/lid ben geweest. Zo achterlijk veel dat ik al die verschillende usernamen maar ging vereenvoudigen naar iets wat ik nog een beetje kon onthouden: mijn eigen naam. Gerben dus, en de achternaam kun je wel raden. Inderdaad, uit Friesland.

Jaaaaaren elektriek geschoren, begonnen met een Braun maar op enig moment (je wil wat mee met de tijd) snoerloos willen scheren, en een Philishave gekocht. Fout. Mijn oudste zoon heeft em nu en is er blij mee, maar ik na meer dan 4 maanden en nog steeds een rooie bakkes niet zo. Weg met dat ding. Daarna weer een snoerloze gekocht, weer een Braun, en dat ging beter, maar ik had telkens het idee dat het niet zo superglad was iedere keer.

Dus, hup, aan de Gillette/Wilkinson/weetikwat ik te pakken kon krijgen. Veel verschil in kwaliteit trouwens, ook wel van die wegwerpkrabbertjes bij de Kruidvat gehaald maar dat was drama. De cassette's voldeden op zich prima, maar inderdaad: duur, en niet echt charme.

Bij toeval kwam ik op Tweakers het scheerforum tegen, en daar wat door aangestoken ben ik eens gaan proberen. Van mijn moeder de ouwe Gillette Tech (ball handle) uit de badkamer gekregen; mesje zat er nog in. En voor zover ik weet had mijn vader gewoon altijd een baard, dus het is niet een erg recent ding (bovendien al 15 jaar overleden. Dus.)

Maar ja. Dan nog mesjes. En zeep en zo. Van Lampuhkap een mooi potje Proraso mogen kopen, en met een Kruidvat Omega (wat ik een prima kwastje vind overigens) aan de slag. Mooi man! Wel wat verbaasde blikken van nog in huis wonende zoon en dochters, maar goed: je wilt ook wat MAN lijken toch. Dus doorzetten.

Daarna het virus echt wel wat te pakken gekregen, voor de probeer nog een Weishi gekocht (niet onaardig) en daarna mijn birthyear Fatboy (E4) op Ebay weten te scoren. Had een E3 moeten zijn, maar dat gaat goed komen: hij ligt nu bij Dave Glynn (restoredrazors.com) voor nieuwe plating, en die ruilt em om naar een E3.. HAPPY ME!

Inmiddels ook nog 2 Gillette adjustable Black Beauty's gescored, en die doen zeker niet voor de Fatboy onder: fijne krabbers. "Maar je gaat toch niet verzamelen hè...??" kreeg ik al te horen, na het zien van die inmiddels 5 krabbers, zeepjes, creme's enzovoorts... Eh... nee hoor schat... ;-)

Posted

Welkom Gerben! :)

Kruidvat kwast heeft mij inderdaad ook positief verrast, en al helemaal voor die prijs (3,50 geloof ik)

Heb je toevallig een fotoootje van je collectie? Klinkt als een mooie verzameling!

Posted

Ja zal binnenkort even een posten. Maar eerst even die FB terug uit de UK; dan is ie pic-worthy natuurlijk..!!!

Posted

Hallo Gerben,

Leuk verhaal om te lezen...(bevat een boel herkenbare elementen..haha) Ja, het is zeker in het begin een zoektocht.

Zo kocht ik 14 jaar geleden een Silverspits kwast in Duitsland, met het voornemen deze intensief te gaan gebruiken.

Hij is in de kast geland en een paar maanden geleden echt in gebruik genomen. Zo te zien aan wat je al hebt, ben je

al aardig op weg om een verzamelaar te worden! Heel veel plezier op dit forum.

Groet,

Frans