HiFuMi Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Ik kocht laatst een flesje scheerolie van Amman Prana , genaamd Razolie. Dit zou een product zijn wat je gebruikt i.p.v. scheerzeep / creme. Ik probeerde het uit , en inderdaad heerlijk zacht en glad , maar ik moest wel veel meer smeren dan wordt aangeraden. http://www.noble-house.tk/nl/producten/lichaamsverzorging/razoli-scheerolie/razoli-scheerolie-man Soortgelijke scheerolieeen worden ook bij Bever Zwerfsport voor op vakantie. Dan zou je met een paar druppels genoeg hebben om te scheren , een klein tubetje geeft dan genoeg voor een hele vakantie zogezegd. Die Razolie is echter schreeuwend duur , 35 euro voor een flesje. PLus het mes gaat olie vast houden. Of doe ik iets verkeerd hier ? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Hanskoning Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Alleen ervaring met diverse oliën die ingezet zijn als pre-shave. Wel eens met de American Crew en Etos olie alleen getracht te scheren maar op een of andere manier vind ik dit onprettiger scheren. Het zal wel psychologosch zijn maar het lijkt wel of het mes meer weerstand ondervind doordat de mooie witte glijlaag ontbreekt en het overzicht waar je reeds over de huid gegaan bent ontbreekt. Daarnaast zoals je al aangeeft bij meerdere passes wordt het door het opnieuw insmeren van de huid met olie nog al een vettig geheel.
HiFuMi Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Ja, ik kan het ook eens met olijfolie proberen. Gewoon voor de test. De huid voelde wel heel goed gevoed en glad na het scheren. Kennelijk wordt het hier niet veel gebruikt. Ik vind er tenminste weinig over op dit forum.
mezzin Posted September 26, 2016 Posted September 26, 2016 Zelf een tijd scheer olie gebruikt (verschillende soorten kruidvat wilkinson etc.) met mijn fusion dat ging wel onder de douche omdat je mes niet vol loopt maar met een wilkinson sword mesje was het helemaal geen doen. Verwacht dat het mijn DE mes ook zal verstoppen zeker omdat olie niet makkelijk wegspoelt onder de douche. Ik zou nu ik scheerzeep heb ontdekt niet snel terug gaan naar scheerolie gewoon niet prettig. Dan maar een vollere toilet tas op reis maar terug ga ik niet meer. Maar zelf mengen is geen slecht idee zeker met de lijst van ingrediënten kan je makkelijk iets na maken voor stukken minder. We gebruiken wel veel oliën van Aman Prana misschien een keer proberen met onze Cocus olie met wat olijf olie. Misschien een idee Elke olie is vrij duur van ze maar erg goed naar ons idee.
Snuff Posted September 26, 2016 Posted September 26, 2016 Ik vond er zelf niks aan maar als je het wil proberen dan zou ik Rolfs raad volgen ipv meteen duur te kopen.
Harkos Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Volgens mij kan je met die olie beter kruidkoek bakken en voor op reis, als het beperkt moet een 1/2 tube palmolive of zo meenemen met een kleine kwast. Scheren is toch alleen leuk, als het ritueel compleet is? Olie een paar keer geprobeerd, maar het kan mij niet bekoren.
Frank Posted September 28, 2016 Posted September 28, 2016 Ik heb die scheerolie van Bever en Kruidvat ook eens geprobeerd. Enkele druppels zouden volstaan. Nou zelfs met heel veel druppels kreeg ik nog geen goed resultaat. Het mes leek niet goed te glijden en de haren werden niet zacht. Ik gebruik het niet meer. Geef mij maar een goede scheerzeep, dan kun je ook nog eens veel beter zien welk deel je wel en niet geschoren hebt.
HiFuMi Posted September 28, 2016 Author Posted September 28, 2016 Ik moest ook veel meer gebruiken dan voorgeschreven
mezzin Posted September 29, 2016 Posted September 29, 2016 Het verbruik is ook veel hoger een paar druppels is niet helemaal waar. Maar goed het werkt wel een beetje toen met een Fusion gedaan. Ging wel onder de douche maar zo bij de wastafel was geen groot succes. Scheerzeep help je mesje schoon te houden en de olie verstopt het alleen maar. Maar het is handig voor vakantie als je niet zoveel zooi wilt meenemen. Ik zou gewoon mijn scheerset meenemen ga op vakantie echt niet anders scheren dan thuis. Ik vond zelf de geur van de kruidvat en Wilkinson niet echt lekker. Dat help ook niet.
RaymondV Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Ik gebruik nu ook scheerolie (ivm droge huid); het zijn allemaal natuurlijke ingrediënten en is vooral lekker praktisch. Grootste manco vind ik dat de olie het scheermes flink verstopt.
Recommended Posts