Shaving Silly Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Denken jullie eens mee. Ik loopt met het idee omdat ik toch wel een heel leuke scheerhoek in mijn kapsalon maar het scheren loopt bij mij wat minder. Plus omdat ik alleen sta ben ik gewoon druk met mijn dagelijkse kappersklanten. Nu denk ik er over om de scheerstoelen te verhuren voor een X bedrag aan een barbier die dus alleen scheert en dus niet mijn mannelijke klanten gaat knippen maar zijn eigen klanten inbrengt en eventueel ook mijn ruimte kan gebruiken voor demo's of workshops. Op deze manier snijdt het mes aan twee kanten, kan iemand in een bestaande kapsalon zijn scheerbedrijf opzetten en trek ik weer meer mensen in de zaak en verdien iets aan stoel huur. Het scheer gedeelte kan ook naar de serre verplaats worden dan heeft iemand zijn eigen deel. Wat denken jullie ????
Shaving Silly Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Goede gedachte. Enkel zou ik de huurder niet naar de serre laten gaan maar gewoon in zicht in de zaak. Ja dat denk ik ook daardoor breng je het scheren ook meer in het bedrijf. En de serre is wat klein vind ik.
merwtje Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 En er zijn genoeg barbiersopleidingen tegenwoordig.
Shaving Silly Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 en we kunnen de serre eventueel gebruiken als verkooppunt voor scheerspullen !!! Zo'n leuk klein winkeltje met hebbedingen.
Snuff Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Als je denkt dat daar een markt voor is in de omgeving waar je woont zou ik het zeker overwegen. Eenmaal een aantal mensen geproefd hebben van de scheerbeurt krijg je vast mond aan mond reclame en gaat het zaakje rollen en hopelijk ook de centjes voor jouw. Succes!
Shaving Silly Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Snuf ik merk dat in mijn buurt het scheren minder in trek is en dat mannen op een of andere manier niet zo snel door een vrouw geschoren willen worden. Maar als iemand freelance in mijn zaak werkt op stoelhuurbasis dan kan die gene zijn eigen klantenkring opbouwen en zitten we elkaar niet in de weg want ik scheer sowieso heel weinig. Voor mij is het gelijk een mooie reclame en wie weet laten de heren zich dan wel weer bij mij knippen. Ik ga het eens bespreken met mijn zus die het financiële gedeelte van mijn zaak doet en kijken in welk vat we dit kunnen gieten voordat ik een advertentie plaats. Maar alle tips zijn welkom. Vriendje zei ook al kan het niet in Uithoorn in je kleine zaakje dat staat afgezien van de vrijdag toch leeg maar daar heb ik geen scheerstoelen dus dat word moeilijk en Amstelveen heeft alle spullen om te scheren.
Wimmie Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Klinkt wellicht mooier en simpler dan het is. Aangezien jouw naam op de deur staat is het ook jouw reputatie die je al die jaren aan het opbouwen bent geweest en op het spel komt te staan. Naast de vele juridische haken en ogen waar ik je niet direct mee lastig zal vallen zijn er wel praktische! Hoe ver kun je in de praktijk gaan als een klant zich laat scheren door een onderhuurder en aangeeft ook door hem geknipt te willen worden? Hoe zou een invulling eruit zien bij ziekmelding, vrijaf en/of vakantie? Alsook waar klanten die voor jou komen waar je bezig ben met de klant dus moeten wachten maar zien dat je Collega' niets te doen heeft en vragen i.v.m. Noem maar op door hem behandeld te willen worden? Voor je het weet heb je je deur geopend voor een vreemde en ben je je autonomie kwijt! Aangezien concurrentie beding heel anders wordt gezien als vroeger, je collega gast om welke reden dan ook weg, neemt hij ook klanten van jouw mee, begint hij bij je om de hoek????? Mijn advies zou zijn begin met een dag in de week die voor jouw het rustigst is, promoot die op de juiste wijze en tast dit zelf een aantal weken zoniet maanden af. Biedt dit een bevredigend beeld en kies je voor voortzetting neem iemand in dienst. Baas in eigen toko voor en boven alles. Ben ik negatief, zeker niet. Spreek ik uit ervaring, ja, hele dure ervaring!!! Hgr, Wim
Shaving Silly Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Hoi Wim, Ik heb inmiddels wel ervaring met stoelverhuur dus daar heb ik een watervast contract voor. Als ik een scheerstoel zou verhuren dan is het alleen om te scheren en niet aan een kapper ook knipt dat die inderdaad mijn klanten dan gaat doen. Stoelhuur kan je per maand of per dag zelfs dagdeel regelen dus dat hoeft geen probleem te vormen en mensen staan als ambulante barbier / kapper ingeschreven bij de KvK en niet in mijn zaak. Ik scheer nu zelf bijna 4 jaar en ik heb en de tijd en klanten niet voor om er helemaal in te gaan en dan komt iets niet van de grond en zoals ik zei ik ben gelukkig heel druk over het algemeen met mijn eigen klanten. Ik zou het alleen leuk vinden om weer meer reuring in mijn zaak te hebben en nee ik neem nooit meer iemand in dienst die les heb ik geleerd. Dank je wel voor je tips, ik doe er zeker wat mee!!!!
Marcel Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Hoewel ik je vraag heel erg legitiem vind, hoort deze naar mijn mening niet in de markt thuis. Ik verplaats hem daarom naar algemeen scheren.
Barbiere di Figaro Posted April 20, 2016 Posted April 20, 2016 Stoelhuur per tijdseenheid ligt misschien voor de hand, maar als het voor een barbier aantrekkelijk moet zijn, dan wil die misschien niet vastzitten aan de huur als die geen inkomsten heeft. Dus misschien flexibel laten betalen per klant en jij levert de producten die daarnaast worden aangeboden?
Shaving Silly Posted April 21, 2016 Author Posted April 21, 2016 Ik denk dat het allemaal een heel gedoetje word wat voor niemand echt zoden aan de dijk zet. Was een leuk idee maar ik denk inderdaad behoorlijk wat haken en ogen en dan nog moeilijk van de grond te krijgen.
Loei Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Jammer dat het scheren niet zo loopt Silly. Ik denk zelf niet dat het probleem de animo is, maar vooral dat mensen niet weten dat klassiek scheren nog wel bestaat. Aan de andere kant vertelde ik eerder deze week een collega over mijn scheergerei. Hij kon er weinig interesse in tonen en voegde daar aan toe: "Mijn huidige Gillette scheert wel prima". Ik vind het best verbazingwekkend hoe mensen voor bepaalde zaken (TV, auto, telefoon etc) lang onderzoek doen naar de beste opties en mogelijkheden, maar dat het dagelijks scheren gedaan wordt met het gereedschap dat bij de meesten bekend is, en bijna niemand wat verder zoekt of het misschien beter/leuker kan. Klassiek scheren verdient meer aandacht/reclame/bekendheid.
twolde Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Ik ben gaan zoeken naar andere manieren om te scheren doordat ik irritatie had. Als iets bevalt waarom zou je het dan veranderen? Ik ben blij met me verandering heb nog steeds wel iets irritatie maar niet zo gek veel meer gelukkig. Laatste zal ook wel weg gaan naarmate mijn techniek wat verfijnder word.
Johan Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Aan de andere kant vertelde ik eerder deze week een collega over mijn scheergerei. Hij kon er weinig interesse in tonen en voegde daar aan toe: "Mijn huidige Gillette scheert wel prima". Tja, sommige mensen vinden een balpen ook goed genoeg schrijven. Of vinden een magnetron een prima ding om mee te koken. Syl, zou je misschien via je vrouwelijke clientèle hun (mannelijke) partners kunnen werven voor een probeerscheerbeurt? Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Loei Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Misschien dat een mooie aantrekkelijke poster die een "klassieke scheerbeurt" adverteert wat interesse opwekt bij mensen?
Nienke Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 jammer dat het niet zo loopt. Ik denk dat het ook aardig regio gebonden is/ te maken heeft of dat je in een stad of dorp zit. Hier in het dorp zelf vind men ons winkeltje ook niet zo interessant. In hun ogen moeilijk, duur en te veel poeha...? Uit de omliggende grotere plaatsen/steden is er genoeg aanvoer. Men vind het wel fijn om binnen te kunnen komen in plaats van maar af gaan wat er op internet staat. De barbiers in de steden hebben het druk zat, zeker nu de jongere garde het als een echt uitje ziet. De kapper/barbier hier in de buurt draait gewoon op zijn vaste klantjes die hij al 30 jr heeft en is pas een dag minder gaan werken in de week. Je kunt er een hoop PR tegen aan gaan gooien. Toen we net starte hebben ze het hier ook gehad over stukken in de krant, folders etc. etc., misschien moeten we dat toch nog eens doen om de buurt wakker te schudden. Persoonlijk weet ik niet of het veel gaat helpen. Maar een rondje posters of huis aan huis flyers kan misschien wel effect hebben.
Snuff Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 qua kapsters zitten we hier boven de middelmaat, je moet al ver zoeken om een straat te vinden in het centrum waar niet één of meerdere kapsalons zijn, ik schat zo'n vijftig over de hele stad. (er is trouwens een heus kapsalon museum hier in de stad). Barbiers zitten aan het station en zijn allemaal buitenlanders en ze hebben het ontzettend druk, daar wordt met de shavette geschoren.
Nienke Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Hier ook genoeg kappers voor heel brabant, maar 50 is wel heeeeel veel haha. Ondernemen blijft een kunst, maar je moet je zelf ook weer niet in al te rare bochten moeten wringen. Iig veel succes Syl.
Shaving Silly Posted April 22, 2016 Author Posted April 22, 2016 Lief alle reactie maar [ en niet om negatief over te komen ] ik zit hier nu 15 jaar voor mijzelf te werken [ en sta 34 jaar in het vak ] en zit met 6 andere kappers in een straal van 700 meter minder zelfs. Alle vormen van reclame , folders, spaarkaarten , kortingsbonnen, woensdag voor een tientje kinderen knippen doe ik trouwens nog steeds, de 65+paskorting heb ik allemaal gedaan en doe ik regelmatig maar mensen zijn overvoerd met bonnen en reclame en het kost al snel een boel geld en dan loop ik savonds na mijn werk en paarden nog 700 flyers in brievenbussen te stoppen om er 2 bestaande klanten of meestal geen klanten op te krijgen. Om de hoek zit een Turk die ook scheert voor 7,50 en Amsterdam ligt op 2x vallen afstand waar inderdaad zoals al aangegeven werd de mensen eerder naar toe gaan om in de typische trendy barbershops geschoren te worden. Ik hoor niemand van jongere garde die zich laat scheren, mijn oudere publiek hun mannen zijn al jaren dood LOL en Jan modaal kijkt mij aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben als ik zeg dat ik ook voor een tientje scheer dat doe je toch gewoon thuis. Ik heb ook niet [ meer ] de ambitie om zelf een hele scheersalon uit de grond te stampen. Ik heb het scheren geprobeerd, de keratine behandelingen , het Blackhair en beperk mij voorlopig tot mijn eigen publiek maar dacht dat mijn salon zich er wel voor leent om die in gebruik te geven voor een barbier die zijn eigen klanten kring wil opbouwen en zelf reclame maken en zelf aan de weg timmeren in een wat salon betreft opgemaakt bedje. Ik dacht kom maar op zo'n gezellige relnicht met styleerde baard en tattoos die ff gezellig gaat staan scheren bij mij hahhahaha
Snowmiss Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Ik dacht kom maar op zo'n gezellige relnicht met styleerde baard en tattoos die ff gezellig gaat staan scheren bij mij hahhahaha Een gast van Schorem die stiekem in Noord-Holland woont ipv Rotterdam?!
Nienke Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Ik dacht kom maar op zo'n gezellige relnicht met styleerde baard en tattoos die ff gezellig gaat staan scheren bij mij hahhahaha wel een mooie gezocht opening voor op jobbird, nationale vacature site, werk.nl etc. etc.
Simson Posted May 11, 2016 Posted May 11, 2016 Beste Silly, Ik lees tussen de regels door dat jij de acties en promoties al behoorlijk hebt aangepakt. Prima! Ik zie er geen brood in dat jij je zaak ten dele als scheersalon gaat verhuren. Tenslotte raad ik je aan om de mogelijkheid van een ijssalon te overwegen. Ik zal nu op de diverse punten ingaan: -Waarom zou een nicht iets wel lukken wat jou niet lukt? Hij is ook maar een mens. -Jij moet concurreren met allochtone kapsalons. Als de allochtoon met een karig Nederlands inkomen genoegen neemt, omdat zijn euro in Allochtonie een daalder waard is, en hij daar dus koning is, neemt hij met minder genoegen en berekent dat door in lage prijzen. -De hipster laat zich scheren in een hippe plek. Amstelveen is eerder kakkineus dan hip. -Jij hebt er gewoon last van dat er de laatste jaren heel veel kapsalons bij zijn gekomen. Mijn vriendin heeft daar ook last van. Zie http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/02/explosieve-groei-van-aantal-kapperszaken Allemaal waar. Maar....waarom is Schorem dan succesvol? -De hipster voelt zich er thuis. -Schorem is een veilige mannenhaven, er komen geen vrouwen naar binnen. Dat klinkt raar wat ik nu zeg, maar toch belangrijk. Nou zal jij als vrouw denken "waarom moeten mannen zich veilig voelen?' Ik zal dat proberen uit te leggen, hoewel het erg moeilijk is. Het was vandaag een gewone dag. Toevallig was ik geduid op 2 documentaires over mijn buurt, te weten "50 cent" en "de rekening van Catalijne". Heel kort verteld: vrouw neemt 5 kinderen en stoot aldus met haar muts het brood van tafel. Haar leven wordt een grote klaagzang. Continue geldgebrek, werken was er niet bij. Vervolgens zie ik in een tv programma waarin een man een relatie begint met een Moslima. Na de scheiding krijgt zij uiteraard de voogdij over de kids, die ze ontvoert naar Syrië, want daar ligt het (moslim-)paradijs. Als man zeg ik: als ik de geestelijke vermogens niet bezit, mag ik niet autorijden, een vuurwapen bezitten of chirurg worden. Dat vinden wij allemaal normaal. Maar ik zeg ook: als je als vrouw niet de geestelijke vermogens bezit, of niet het geld hebt, of hele enge ideeën hebt, mag je niet aan kinderen beginnen. En dan vormen de dames een woedend front. Als ik zulke verstandige zaken zou zeggen in een gemengde salon, willen bepaalde dames mij wel de strot afsnijden met het open mes (vandaar waarschijnlijk throat cutter). Het is maar een voorbeeld, maar ik ben er van overtuigd dat de sfeer van mannen onder elkaar van levensbelang is voor Schorem. Daar kunnen mannen dingen zeggen waar in de, van politieke correctheid doortrokken samenleving, bijna de doodstraf op staat. Of lekkere tieten kijken in de Playboy, wat ik ook niet erg vind. En die "mannen onder elkaar" sfeer bereik je niet met in een gemengde salon van een vrouw met een relnicht als assistent...tenzij er een grote dikke leernicht met veel borsthaar op een Harley op je winkel afkomt, dan zou het misschien weer wel kunnen werken met dat "mannen onder elkaar." Maar dan raak je misschien weer de dames clientèle kwijt. Ik denk dat je beter een ijssalon in je zaak kan beginnen. Zoek die leuke relnicht die naast knippen en scheren ook ijs wil scheppen. Jij komt met je kleding (pettycoat achtig) over op iemand die van de jaren 50/rock and roll houdt. Voor een kapsalon annex ijssalon uitstekend geschikt.
Shaving Silly Posted May 12, 2016 Author Posted May 12, 2016 Ja daar zitten we nou echt op te wachten een IJssalon extra in een kapsalon lekker die haren in je ijsje hahhahha. Ik heb mijn hele scheerhoekje al naar de serre van mijn kapsalon verplaats en daar nu een soort scheermuseum en dat is ook erg leuk. Gelukkig heb ik een heel goedlopende damessalon met zo af en toe heren dus het is niet zo dat ik uit financieel oogpunt de boel moet verhuren maar ik wilde wat meer reuring in mijn zaak zonder dat we elkaar in de weg zitten op klanten gebied. Het had ook zo kunnen zijn dat iemand met een herensalon uit zijn zaak moet en een doorstart wil maken in een andere zaak zonder zijn zelfstandigheid te verliezen en dan was het verhuren van mijn heren gedeelte een optie en omdat ik vanaf 1 juni op vrijdag naar mijn 2e kleine kapsalon moet is de zaak in Amstelveen een dagje dicht en dat is ook zonde maar dat is een luxe probleem omdat ik 2 zaken heb en ik neem geen personeel meer aan. Ik heb gelukkig in beide zaken veel wekelijks publiek dus een hele stabiele basis groep. Ik zie wel wat er op mijn pad komt, dat heeft geen haast. Ik zit hier al 15 jaar en dat moeten de meeste kapsalons om mij heen nog maar zien vol te houden.
Recommended Posts