Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur 34C HD

Rapira Platinum Lux (9)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Rituals Samurai Magic shaving Cream (als ASB)

Posted

Feather Artist Club SS

Feather Pro

Omega S10005

SuperMax menthol

Arko Ice Mint

32e57cd510649e1bf0bf7e60a2a8e6ef.jpg

Posted

Amandelolie,

Stirling Kong,

Speick scheerzeep,

Bunny vs 3 - NOTSO kam,

Schick Platinum (4),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Ja, de NOTSO kam is voor mij het prettigst scheren.

Posted

Omega Beun Zwart,

Wickham Soap_Spice Trade,

Fatip Grande Rutinia,

Ladas_Super stainless 5e x,

Old Spice_Original,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

Omega Beun Zwart en Wickham Soap_Spice Trade:

De laatste rest van de Spice Trade sample was vandaag aan de beurt. Wel jammer, dat de producent gestopt is met deze heerlijke zeep. Scheert prima, ruikt prima en is redelijk betaalbaar. Tja daar heb je niets aan als het er niet meer is. Vandaag in elk geval nog een mooie bak schuim gehad, die een prima basis was voor de rest.

Mesje en krabber:

De Ladas_Super stainless voor de 5e x gebruikt. De Ladas deed het nog prima na de rustperiode, tijdens de Tiger carbon sessie. Toch een groot verschil tussen deze stainless mesjes en de carbon, die de afgelopen dagen in gebruik was. Als ik dat nu zo vergelijk, ben ik met de Ladas prima geschoren, maar leverde de 5e x met de carbon, zie voorgaande Sotd's, een zachter gevoel op na het scheren dan dit mesje na 5x. Toch lijkt de Ladas nog goed mee te kunnen. In de Fatip een moeiteloze en gladde beurt. Moest wel even op de hoek letten. Als deze te groot werd, meldde het mesje zich op een irritante wijze. Echter met het kopje erbij, was de beurt zeer effectief en goed. Dus mag de Ladas na het behalen van mijn 5 norm nog door naar mijn gemiddelde van 7,9 inmiddels. Resultaat BBS.

De Old Spice kruide de boel weer aardig af en nog steeds komt er ASB uit dat tubetje Simpson's. Wil die per se mee op reis woensdag?

Posted
De laatste rest van de Spice Trade sample was vandaag aan de beurt. Wel jammer, dat de producent gestopt is met deze heerlijke zeep. Scheert prima, ruikt prima en is redelijk betaalbaar. Tja daar heb je niets aan als het er niet meer is.

Deze zeep is terug verkrijgbaar hoor Harrie. :)

http://w-soap.co.uk/?product=spice-trade-super-smooth

Posted

Heerlijke zeep maar ook gevoelig voor de zomerwarmte dat verdient zeker enige aandacht, vorig jaar de Southsea zeep meegenomen naar de camping en deze weggegooid nadat hij door de hitte helemaal ranzig was geworden.

De Spice Trade die thuis was gebleven en waar het koeler was heeft de zomer overleefd.

Posted

Otto Busch Weltmeister

Muhle Liscio das kwast

DVH extra fris scheerzeep

Pitralon Zedern AS

Vlotte degelijke scheerbeurt.

Posted

Het moest weer een keer gebeuren, vorige week maandag voor het laatst geschoren, maar de gebruikelijke animo ontbrak nog steeds door de rugpijn die niet echt wil wijken. Dus afwisselend zittend en staand geschoren en sneller dan ik ooit geweest ben.

En als gevolg lekker hakken en trekken dus best wel prik van de aluin na de scheerbeurt maar wel weer een heerlijk gladde huid.

De Dimitri's Bergamot is een heerlijke fris geurende zeep die niet te sterk ruikt maar wel ruim Image1460984875.678741.thumb.jpg.a1754e298b444967934117be6e1a20c0.jpgvoldoende. De scheereigenschappen zijn voortreffelijk maar een definitief oordeel volgt pas na meerdere keren gebruik en dan hoort u nader.

Het Wolfje had een vers Souplex mesje en vooral de eerste gang had wat voeten in de aarde om 7 dagen wilde groei te reduceren.

De Witch Hazel, Speick en Lea deden hun verzachtende werk maar hier en daar zelfs een rood plekje en dat is toch wel lang geleden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Posted

Semogue Barbear Classico Texugo

TFS LE Ambassador

Fatip Testina

Feather

Myrsol Agua Balsamica en 444 balsem

Guest Gusto
Posted

Timor 1352

Feather - New Hi-Stainless (2)

Semogue SOC Varken

Proraso Wit

Proraso Wit ASB

VLS :D

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De Colibri had er weer geen enkele moeite mee. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Ietsje prik van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Gibbs Refnr. 15

Wilkinson Gillette stainless (9)

Vintage Omega

TFS Bergamotto Neroli

Rituals Samurai Magic shave Cream

Posted

Feather Artist Club DX

Feather Pro

Cadman Orange Earth 22mm

Mondial Tabacco Verde

Wilkinson Sword Classic

8434ecc2ed684340edb21dbff22aa728.jpg

Posted

Amandelolie,

Stirling Kong,

BdF Esclusivo,

Bunny vs 3 - NOTSO kam,

Schick Platinum (1),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Er zaten dubbele mesjes bij en die wilde ik ook wel eens proberen, hekaas kreeg ik die niet ingeladen... Dus een nieuw mesje geladen.

De Bunny is niet mijn mes, ik vond het leuk dat ik hem heb mogen testen, maar binnenkort gaat ie naar de volgende.

Bijzonder vind ik het zeker, dat iemand zo'n krabber zelf gaat maken.

Posted

Plisson_Fibre,

Bath House_Spanish Fig & Nutmeg,

Mühle_R41 (2015),

Ladas_Super stainless 6e x,

Pitralon_Novi,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

Plisson_Fibre en Bath House_Spanish Fig & Nutmeg:

Deze zeep met het kwastje is een goede combi, de zeep is niet te zacht en niet te hard, om de Plisson goed te kunnen laden. Dat maakt, dat ik er een mooi schuim van kan kloppen zonder al te veel moeite. Voor mij is de Plisson echt een crème kwastje. Als de zeep te hard is, laadt hij slecht. Wil deze kwast niet missen vanwege zijn zachtheid, maar vind hem tegelijk te zacht in vergelijking met een mooi varken.

Mesje en krabber:

De Ladas_Super stainless voor de 6e x gebruikt. Het mesje is wat minder vanmorgen. Niet slecht, maar wel over het hoogtepunt. Misschien ligt dat ook wel wat aan de krabber, immers de R41 is geen doetje en dan ook nog de tamme uitvoering vanmorgen. Ben prima glad geschoren, maar voelt wel licht geïrriteerd. Morgen nog even in een soepele krabber proberen, maar meer als 7 wordt het zeker niet voor deze Ladas. Resultaat BBS.

Afwerking met de Pitralon Novi, want daar zit een geurtje aan, die het lekker doet met die Bath House zepen. Simpson's er op voor de verzorging, die tube wil maar niet leeg, en ben ik weer prima geschoren deze zonnige dag.

Posted
Het Wolfje had een vers Souplex mesje en vooral de eerste gang had wat voeten in de aarde om 7 dagen wilde groei te reduceren.

Daarom moet je dringend aan het open mes of de Feather Shavette :twisted: