HiFuMi Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 hoi ik ben Hans , begonnen in mijn jeugd met een elektrisch scheerpapparaat van Philips met drie van de draaiende schijven. Toen scheerde ik op vakantie wel eens nat , met de toenmalige safety-razors zeg maar. die dingen waren volgens mij toen veel onnauwkeuriger als tegenwoordig. Overgestapt op de gilette contour en later de Mach3 Recentelijk een Muhle R89 safety-razor aangeschaft. Daardoor geinteresseerd geraakt in scheren, ook door het fijnere gladde gevoel dat die Muhle geeft , en me meteen maar verdiept in het open scheermes , hoewel ik bij de safety-razor ook nog wel eens gehavend uit de strijd kom gisteren bij de Messenwinkel in Antwerpen maar meteen een compleet beginnerspakket gekocht en vanmorgen heeft de eerste slachting plaatsgevonden. Ik had het gevoel dat het mes nog erg stropt , dus mogelijk toch nog wat scherpen, hoewel de man in de winkel zei dat ie scherp genoeg is. een leuke nieuwe uitdaging als het zo niet lukt gaan we maar een cursus aan , maar voorlopig ga ik ervoor gr Hans
Harkos Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom en veel scheerplezier. En eh zet'm op met dat mes.
peto Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom Hans, in deze scheergemeenschap zijn genoeg ervaringsdeskundige op gebied van het open scheermes. Doe er je voordeel mee. Veel lees en scheer plezier. Peter.
Snuff Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Ik had je al welkom geheten in een ander draadje. Wie weet is er in je buurt wel iemand die eens kan kijken of je het goed doet?
mhharsta Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom Hans. Leuk dat je ook met een open mes bent begonnen. Als de Messenwinkel garandeert dat het mes scheerklaar is geslepen, dan zit je gevoel voor gebrek aan scherpte waarschijnlijk in gebrek aan ervaring. Als je toch echt twijfelt is het misschien goed dat iemand met ervaring bij jou uit de buurt er eens naar kijkt. In elk geval, veel plezier gewenst hier op het forum.
Frog Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom! Robert van de messenwinkel weet over het algemeen wel waar hij over spreekt, maar hun messen zijn niet echt scheerklaar vind ik. Heb destijds ook 1 gekocht bij hun en ben er terug vanaf gestapt omdat het mij niet scherp genoeg was. Overlaatst eentje overgenomen van Carlo op dit forum en dat scheert enorm lekker.
mhharsta Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Als de messenwinkel een mes niet echt scheerklaar levert is het misschien handig dat Hans het eerst door iemand met ervaring laat slijpen, anders levert het alleen maar frustratie op.
Gepstra Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom! Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Hanskoning Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom Hans en veel scheerplezier gewenst door???? Hans
PI56 Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Welkom Hans. En veel plezier met het scheren met open mes. Waarschijnlijk voelt je mes niet scherp omdat je vaardigheden nog niet optimaal zijn. Aan de andere kant kan het natuurlijk best zijn dat het mes nog een gang over de slijpsteen behoeft. Ik weet niet waar je woont, maar informeer eens of er in jouw buurt iemand resideert die dat voor je wil doen.
Recommended Posts