Jump to content

Minder wondjes na 3dagen baard?

Robin

Recommended Posts

Ik ervaar dat de haren na 3 dagen doordat ze langer zijn wat makkelijker te 'scheppen" zijn door het mes. Bij een eendaagse baard of 2 heb ik nog steeds het gevoel dat ik over schuurpapier sta te scheren en dan sneller wondjes heb dan bij iemand met een 3 daagse baard. Veel langer word het weer zo'n haren woestenij om door heen te komen.

Ik scheer me absoluut dagelijks.

Heb alleen wondjes, als ik zelf iets fout doe door mijn duffe kop, of nieuw gereedschap gebruik, waar ik nog aan moet wennen. Een enkele keer tref ik een mesje, waar ik voor moet oppassen, maar in principe is mijn baard nooit de oorzaak.

Elke dag scheren is wel elke dag een soort peeling en met de juiste scheertechniek ( geen druk zetten) hoe vriendelijker men voor de huid is en met gebruik van goede materialen valt de oppervlakte beschadiging mee zodat de huid weer hersteld is bij de volgende dagelijkse scheerbeurt.

Heb je echter wondjes opgelopen door b.v een onjuiste techniek haal je deze waarschijnlijk weer open bij elke dag scheren waardoor het herstel zoal al wat trager zal gaan en daarnaast misschien weer enkele nieuwe wondjes waardoor er steeds meer wondjes lijken te ontstaan.

Bij het scheren om de drie dagen heeft de opperhuid natuurlijk alle tijd om te herstellen en zijn de oppervlakkige wondjes geheel hersteld en zie dan weer de eerste regel.

En vooral bij het verwijderen van langere baardharen is een scherp mesje zeker aanbeveelswaardig.

Het is precies of ik minder of geen wondjes heb als ik me maar om de drie dagen scheer . Is er een uitleg voor of maak ik me maar wat wijs?

Als ik me dagelijks scheer heb ik niet direct wondjes maar voelt mijn huid ook net wat minder lekker dan bij eenmaal in twee dagen scheren. Bovendien scheer ik me gladder als ik een dag oversla. Zoiets als Silly zegt dus. Je huid heeft wellicht wat herstel nodig. In ieder geval, zeker niet drukken op je krabber.

Wondjes lijkt me inderdaad een kwestie van techniek (druk, scheerhoek). Dat b.v. om de dag scheren beter kan zijn voor een gevoelige huid lijkt me wel logisch.

Ik scheer me al jaren lang dagelijks "nat", en mijn theorie is dat je huid daar op den duur aan went. Ik heb in ieder geval nooit last van irritatie, en ik doe toch niet bijzonder voorzichtig.

Het kan dus ook gewoon een kwestie van gewenning zijn.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

8GewxCY.jpg?1

In alle ernst zou ik gewoon om de drie dagen scheren dan en dit langzaam opvoeren naarmate je de techniek meer en meer onder de duim hebt. Er zijn geen vaste regels, gewoon doen wat je best ligt, ik scheer me al 40 jaar twee keer per dag zonder last te hebben, ieder is anders.

Bij mij lukt het ook nog niet om me elke dag te scheren zonder branderig, trekkerig gevoel in de halsstreek er aan over te houden...

Om de dag gaat prima, maar wanneer je gehaast bent komt dit bij mij sowieso niet ten goede, gewoon een moment voor jezelf nemen zou mijn tip zijn !