Jump to content

Recommended Posts

Posted

141uqmt.jpg

Weber Three-Piece Polished Head with Wave Handle

Astra Superior Platinum

Simpson Tulip 3 Manchurian

Castle Forbes Lime Oil Shaving Cream

St. Johns West Indian Limes After Shave

Geo. F. Trumper West Indian Limes Skin Food

Posted

vandaag niet geschoren ivm de mogelijke aankomst van m'n semogue Il Rasoio kwast, helaas het zal voor morgen zijn.

Posted

Semogue 830

TFS Bergamotto Neroli

Merkur Progress

Iridium Super

TFS Bergamotto Neroli ASB

De Bergamotto Neroli had ik al even niet meer gebruikt, maar wat is dat toch een heerlijke zeep! Het was mijn eerste "luxe" zeep nadat ik met DE scheren was begonnen.

Posted

Weber Three-Piece Polished with Wave Handle

Astra Superior Platinum

TGN Finest XH two band

Geo. F. Trumper Sandalwood Shaving Cream

Pinaud Clubman Virgin Islands Bay Rum

Geo. F. Trumper Sandalwood Skin Food

Posted

Gold plated ball end Tech met Gillette Silver Blue en Proraso Groen. Afgewerkt met een beetje Nivea ASB. 4 passes lekker glad geschoren. Wel wat last van kleine bloedingen gehad rond mijn nek. Lijkt soms alsof het daar telkens fout gaat. Verder geen problemen gehad.

Posted

Kyle's preshave-prep

Proraso wit preshave

TOBS Jermyn St. Cream

7 'O Clock open comb

Astra SP mesje

Proraso wit aftershave balm

Ik heb er vandaag flink de tijd voor genomen, en de preshave-prep beviel zo goed dat ik zelfs een keer ATG ben gegaan, terwijl XTG voor mijn hals normaal gesproken al funest is. BBS op mijn gezicht, een DFS voor de rest. Verder totaal geen wondjes, terwijl ik amper met een open comb scheer. Helaas zal ik dit mes niet veel vaker gebruiken vanwege het lage gewicht, maar verder is het een fijne krabber.

Posted
Vond je die 7 'O Clock echt zo licht? Ik vond hem wel prettig, met een medium gewicht.

Ik ben mijn Mühle R89 en Merkur Futur gewend, die zijn respectievelijk ~90 en ~120 gram, tegenover de 58 van de 7 'O Clock. Desalniettemin is het een prettig mes hoor.

Posted

centerhttp://i.imgur.com/jWnyPx2.jpg[/img]

(excuses voor de slechte foto)

Vandaag mn nieuwe Semogue SOC 2 band finest badger in kersenhout gebruikt die ik voor mn verjaardag in huis gehaald heb, met dank aan Barbiere Di Figaro!

Setup:

Gilette Black Handle Super Adjustable op stand 8 met Gilette Silver Platinum (nieuw)

Semogue SOC 2 band finest badger

Essence of Scotland Scottish Heather scheerzeep

Ogallala Bay Rum aftershave.

Zoals ik net al zei, mn nieuwe kwast vandaag voor het eerst gebruikt. Hij ruikt nog wel wat, maar dat trekt wel weg :P Kwast is lekker stevig, maar heeft wel de lekker zachte uiteinden die je graag op je gezicht wilt. Handvat voelt lekker aan, niet te licht. Mooi gevormd, ligt mooi in de hand. Behoorlijk volle bos haar wat heerlijk snel de zeep opgeklopt krijgt. :D Echt een topding!

Schuimpje kloppen met de kwast ging lekker makkelijk, lekker dik. Vervolgens 3 passes geschoren, 2 kleine plekjes in mn nek open gehaald. Wel verder mooi BBS!

Met Aluin even over de plekjes heen en daarna een dikke kwak Ogallala op het gezicht.

Was even afzien, maar daarna....de geur en het heerlijke gevoel van de huid (y)

Was echt weer een prima beurtje!

Fijne dag mensen!

Posted

@lampuhkap, hoe bevalt de Gillette Black Adjustable??

(Heb onlangs eindelijk(!) mijn geboortejaar Gillette gekocht en is dus een black adjustable. Nog een weekje voordat die binnen is.)

Posted

Heerlijke shaver, iets milder dan mn Fatboy heb ik het idee en door de langere handle vind ik het allemaal net wat beter resultaat geven (maar dat is mijn mening)

Posted

Semogue Il Rasoio kwast (met dank aan Marcel, je maakte m'n dag goed, voor mij is het net de kleine broer van de Semogue LE 2012 qua aanvoelen op het gezicht, top!)

Skipper Vintage shaving cream

Weber Polished met Feather mesje

Kai folding met Super Pro mesje

Kruidvat aftershave cream

Posted

Vandaag mijn nieuwe Semogue soc geprobeerd .., hij moet duidelijk nog loskomen, het schuim was niet super.

Gelukkig is de 830 wel al goed los, dus daarmee verder gegaan.

Mes: au diamant

Zeep: tfs

Resultaat: glad :) niet super maar goed genoeg.

ybava3u2.jpg

After: tfs sandalo boise

Heerlijk ouderwets geurtje.

Posted

Semogue TSN LE2012

TFS LE Fragranze Esotiche dure

Gillette New Improved Big Fellow

Iridium Super

Vitos Aftershaving aftershave

Wat een fijne zeep is dat toch van TFS, slick en erg verzorgend. De Gillette had ik ook al tijden niet meer gebruikt, een geweldige krabber!

Posted

Sheffield 'Popular Orchid' 6/8

Simpson Tulip 3 Manchurian

JabonMan Brisa de Oriente

St. Johns Bay Rum

St. Johns Bay Rum Balm

Erg goede zeep hoor, die JabonMan!

Posted

Mitchel's Wool Fat zeep

Semogue Il Rasoio Limited Edition Brush

Tradere OC 2nd gen met Iridium mesje

Feather DX folding met Kai Mild mesje

Old Spice

Posted

Proraso pre sensitive

Monsavon

Simpson Special in best

D.R.Harris krabber met R41 tandkamplaat

Schick Platinum (NOS uit Amsterdam!) 1e gebruik

Pitralon Classic

De R41 tandkam blijft zo erg efficiënt maar bij de ATG gaat het mesje niet meer zo snel "vibreren" wat hem een stuk prettiger maakt.

Posted

Heb je nou de bodemplaat van de r41 met de topplaat van de Dr Harris krabber gecombineerd? Die Dr Harris kop is toch een Muhle/Edwin Jagger kop?