DoubleB Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Nieuwe week, nieuwe kansen. Laat maar zien die SOTD's!
DoubleB Posted August 19, 2013 Author Posted August 19, 2013 Weber Three-Piece Polished Head with Wave Handle Astra Superior Platinum Simpson Tulip 3 Manchurian Castle Forbes Lime Oil Shaving Cream St. Johns West Indian Limes After Shave Geo. F. Trumper West Indian Limes Skin Food
Shave and More Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Duistere, beetje creepy, foto, maar het resultaat was top!
wii4all Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 Dit was de mijne deze keer met de gewonnen scheercreme, hij bevalt goed
Snuff Posted August 19, 2013 Posted August 19, 2013 vandaag niet geschoren ivm de mogelijke aankomst van m'n semogue Il Rasoio kwast, helaas het zal voor morgen zijn.
Marcel Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Semogue 830 TFS Bergamotto Neroli Merkur Progress Iridium Super TFS Bergamotto Neroli ASB De Bergamotto Neroli had ik al even niet meer gebruikt, maar wat is dat toch een heerlijke zeep! Het was mijn eerste "luxe" zeep nadat ik met DE scheren was begonnen.
DoubleB Posted August 20, 2013 Author Posted August 20, 2013 Weber Three-Piece Polished with Wave Handle Astra Superior Platinum TGN Finest XH two band Geo. F. Trumper Sandalwood Shaving Cream Pinaud Clubman Virgin Islands Bay Rum Geo. F. Trumper Sandalwood Skin Food
ShockWave_Omega Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Gold plated ball end Tech met Gillette Silver Blue en Proraso Groen. Afgewerkt met een beetje Nivea ASB. 4 passes lekker glad geschoren. Wel wat last van kleine bloedingen gehad rond mijn nek. Lijkt soms alsof het daar telkens fout gaat. Verder geen problemen gehad.
Froop Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Kyle's preshave-prep Proraso wit preshave TOBS Jermyn St. Cream 7 'O Clock open comb Astra SP mesje Proraso wit aftershave balm Ik heb er vandaag flink de tijd voor genomen, en de preshave-prep beviel zo goed dat ik zelfs een keer ATG ben gegaan, terwijl XTG voor mijn hals normaal gesproken al funest is. BBS op mijn gezicht, een DFS voor de rest. Verder totaal geen wondjes, terwijl ik amper met een open comb scheer. Helaas zal ik dit mes niet veel vaker gebruiken vanwege het lage gewicht, maar verder is het een fijne krabber.
Marcel Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Vond je die 7 'O Clock echt zo licht? Ik vond hem wel prettig, met een medium gewicht.
Froop Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Vond je die 7 'O Clock echt zo licht? Ik vond hem wel prettig, met een medium gewicht. Ik ben mijn Mühle R89 en Merkur Futur gewend, die zijn respectievelijk ~90 en ~120 gram, tegenover de 58 van de 7 'O Clock. Desalniettemin is het een prettig mes hoor.
Marcel Posted August 20, 2013 Posted August 20, 2013 Dat zijn inderdaad andere gewichten! De 7 'O Clock weegt ongeveer evenveel als een gemiddelde super speed.
Lampuhkap Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 http://i.imgur.com/jWnyPx2.jpg[/img] (excuses voor de slechte foto) Vandaag mn nieuwe Semogue SOC 2 band finest badger in kersenhout gebruikt die ik voor mn verjaardag in huis gehaald heb, met dank aan Barbiere Di Figaro! Setup: Gilette Black Handle Super Adjustable op stand 8 met Gilette Silver Platinum (nieuw) Semogue SOC 2 band finest badger Essence of Scotland Scottish Heather scheerzeep Ogallala Bay Rum aftershave. Zoals ik net al zei, mn nieuwe kwast vandaag voor het eerst gebruikt. Hij ruikt nog wel wat, maar dat trekt wel weg Kwast is lekker stevig, maar heeft wel de lekker zachte uiteinden die je graag op je gezicht wilt. Handvat voelt lekker aan, niet te licht. Mooi gevormd, ligt mooi in de hand. Behoorlijk volle bos haar wat heerlijk snel de zeep opgeklopt krijgt. Echt een topding! Schuimpje kloppen met de kwast ging lekker makkelijk, lekker dik. Vervolgens 3 passes geschoren, 2 kleine plekjes in mn nek open gehaald. Wel verder mooi BBS! Met Aluin even over de plekjes heen en daarna een dikke kwak Ogallala op het gezicht. Was even afzien, maar daarna....de geur en het heerlijke gevoel van de huid (y) Was echt weer een prima beurtje! Fijne dag mensen!
gyedema Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Nou nog zo'n leuke nieuwe spiegel erbij en het is weer helemaal af..!
Lampuhkap Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Zoveel ruimte heb ik niet in de badkamer hoor Gerben
gyedema Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Nou hij schijnt niet zo heel groot te zijn hoor, en kijk eens hoe toepasselijk:
Shave and More Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 @lampuhkap, hoe bevalt de Gillette Black Adjustable?? (Heb onlangs eindelijk(!) mijn geboortejaar Gillette gekocht en is dus een black adjustable. Nog een weekje voordat die binnen is.)
Lampuhkap Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Heerlijke shaver, iets milder dan mn Fatboy heb ik het idee en door de langere handle vind ik het allemaal net wat beter resultaat geven (maar dat is mijn mening)
Snuff Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Semogue Il Rasoio kwast (met dank aan Marcel, je maakte m'n dag goed, voor mij is het net de kleine broer van de Semogue LE 2012 qua aanvoelen op het gezicht, top!) Skipper Vintage shaving cream Weber Polished met Feather mesje Kai folding met Super Pro mesje Kruidvat aftershave cream
Buffel Posted August 21, 2013 Posted August 21, 2013 Vandaag mijn nieuwe Semogue soc geprobeerd .., hij moet duidelijk nog loskomen, het schuim was niet super. Gelukkig is de 830 wel al goed los, dus daarmee verder gegaan. Mes: au diamant Zeep: tfs Resultaat: glad niet super maar goed genoeg. After: tfs sandalo boise Heerlijk ouderwets geurtje.
Marcel Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Semogue TSN LE2012 TFS LE Fragranze Esotiche dure Gillette New Improved Big Fellow Iridium Super Vitos Aftershaving aftershave Wat een fijne zeep is dat toch van TFS, slick en erg verzorgend. De Gillette had ik ook al tijden niet meer gebruikt, een geweldige krabber!
DoubleB Posted August 22, 2013 Author Posted August 22, 2013 Sheffield 'Popular Orchid' 6/8 Simpson Tulip 3 Manchurian JabonMan Brisa de Oriente St. Johns Bay Rum St. Johns Bay Rum Balm Erg goede zeep hoor, die JabonMan!
Snuff Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Mitchel's Wool Fat zeep Semogue Il Rasoio Limited Edition Brush Tradere OC 2nd gen met Iridium mesje Feather DX folding met Kai Mild mesje Old Spice
talibeard Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Proraso pre sensitive Monsavon Simpson Special in best D.R.Harris krabber met R41 tandkamplaat Schick Platinum (NOS uit Amsterdam!) 1e gebruik Pitralon Classic De R41 tandkam blijft zo erg efficiënt maar bij de ATG gaat het mesje niet meer zo snel "vibreren" wat hem een stuk prettiger maakt.
Marcel Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Heb je nou de bodemplaat van de r41 met de topplaat van de Dr Harris krabber gecombineerd? Die Dr Harris kop is toch een Muhle/Edwin Jagger kop?
Recommended Posts