Jump to content

Recommended Posts

Posted

P_M_lord-super-stainless-blades-10-pcs.jpg.da30c89c41016a9105275d993769250e.jpg

De reputatie van de Lords is redelijk goed hier binnen het forum. Wel, ik kan dit weer bevestigen. Deze Lord Super Stainless laat zien hoe slijtvast en constant deze mesjes zijn. Niet 1x mee gesneden en niet 1x door verrast.

1- Een nieuwe Lord in de krabber vandaag. Kan je zeggen, na een rondje Croma en Timor is dit echt heren werk. Is te hopen dat dit mesje even zo volhoudt.

De combi gaf een strakke snit zonder tegenstand en andere gedoe, zoals hoekgevoeligheid. In de Ikon was de Lord helemaal happy. Met gevolg, dat ik ook weer een prettig gevoel had. Beter dan de afgelopen 9 scheerbeurten.

2- De Lord gedroeg zich weer als een heer. Doen waar ze goed voor zijn. Lekker snijden.

Stop de heer in een vette jongen, klik deze op 7 en prima glad in 3 rondes. Scheren, zoals scheren met een krabber moet zijn.

3- De Lord was de volgende opsteker. Vlot en scherp mesje, deze 3e x is net zo goed als de 1e. Zonder wat voor beperkingen doet het zijn werk.

In de Merkur een beetje gepield met de stand van het mesje. Het grote verschil tussen deze verstelbare en de Gillettes is, dat in de Progress het mesje dezelfde kromming houdt onder de bovenplaat, maar in zijn geheel van de onderplaat naar boven wordt weggedraaid, terwijl bij de Gillettes de kromming van het mesje wordt vergroot, waar door de ""blade gap"" verandert en de hoek van het mesje t.o.v. de onderplaat wijzigt. Essentieel verschil. Tja waar ben je allemaal zo mee bezig voor die spiegel. In elk geval zijn het 2 verschillende benaderingen, die ook 2 verschillende scheerervaringen levert. Vind ze overigens allebij prima. Dat was het resultaat van vandaag dan ook weer.

4- De Lord blijft gaan. Had even het gevoel dat hij het iets minder deed, maar denk dat dat niet echt zo was.

In de S2 liep het wat stroef, maar achteraf denk ik, dat de schuim de kop wat te veel op het vel trok, of te wel te droog schuim. Uiteidelijk een mooi glad resultaat.

5- Deze Lord heeft op zijn slofjes mijn 5 norm gehaald en gaat nu op om het uithoudingsvermogen te tonen.

In de R41 was het een prima beurt. Vlot scheren zonder ook maar enig schade. Fijne combi. Had de kop op een lichte steel geschroefd en dat beinvloed echt wel het resultaat. Voor mij begint het er op te lijken, dat des te effectiever de krabber is, des te meer lichter ik de steel prefereer.

6- De Lord alleen de 2e en 3e ronde gebruikt. De 1e met een open mes merk onbekend gedaan.

Deze 6e x in de Lord L6 was weer een prima ervaring. Probleemloos mesje en krabbertje uit dezelfde sport.

7- De Lord is bovengemiddeld goed. Mag morgen weer en mijn gemiddelde ligt nu op 7,8 per mesje. Gevoelsmatig kan dit mesje met de Voshkod en betere Rapira's wedijveren.

In de Pearl een moeiteloze scheerbeurt met een prima glad resultaat. Heerlijk.

8- De Lord gaat hoge ogen scoren. Scheert nog steeds goed, wel iets minder dan de 1e paar keren, maar hapt niet, doet geen onverwachte dingen en heeft vandaag nog zo'n goede indruk achtergelaten, dat ik voor morgen al de Fatip Grande heb klaar gelegd.

Vandaag in de 39c zo'n moeiteloos lekkere beurt. Gewoon scheren, zoals ik vind, dat het moet zijn. Daar gaat het uiteindelijk om. Een noodzakelijk kwaad zo plesant te maken, dat het weer leuk wordt en ik het graag doe. Goed de keus voor de Fatip morgen zal het tonen.

9- Ook deze keer doet de Lord zijn werk goed. De 1e ronde met het open mes gedaan, maar de 2e en 3e ronde waren voor de Lord.

In de Fatip is dit reeds 8x gebruikte mesje nog prima inzetbaar. Is wel te merken, dat hij al vaker tot inzet is gekomen, maar moeiteloos maak ik deze scheerbeurt af na gebruik van het open mes.

10- De Lord, een oneindig mesje?? Vanmorgen weer een prima scheerbeurt. Er zijn nieuwe mesjes, die uit de verpakking veel slechter scheren, dan dit mesje na 10x. Dus Morgen nog eens.

Nou kan ik met de S1 met bijna elk, tot nu toe er in gebruikt, mesje goed overweg. Morgen maar eens zien of het in een waaibomenhout krabber voor de 11e x ook nog functioneert.

11- De Lord is vandaag in de spaarpot beland. Niet dat hij nu slecht was, maar het uur van de waarheid naderde en vind ik het prima zo.

Om te zien hoe het mesje in een simpele krabber reageert na 10x, hem in een L6 kloon gestopt, die het redelijk goed doet, maar niet zo overtuigend als de originele L6. In 3 rondes aardig glad en met nog wat bijwerken de keel ook mooi glad.

Moest wel echt moeite doen om er wat van te maken, maar over het geheel was het toch een goede beurt. Zo blijkt maar weer, dat wanneer je een redelijke techniek hebt, met een simpele krabber best een aardig resultaat valt te halen, al je mesje maar goed is. En dat zijn die Lords.

Naar index Harkos

• Thanks! 2
Posted

Tot ik de (red) Captains ontdekte is dit mesje jaren mijn favoriet geweest in diverse krabbers. Probleemloos en prettig mesje en bovendien destijds het eerste mesje waar ik me tijdens de tweede gang al comfortabel tegendraads (ATG) kon scheren. Normaal haal ik er 3 tot 4 beurten mee maar eens heb ik er ééntje gehad die het 16(!) beurten uithield. Nog steeds een van mijn meest gebruikte mesjes.

• I like it 1
Guest Gusto
Posted

Ik heb erg goede ervaringen met het Lord - Super Chrome mesje. :)

Posted
Ik heb erg goede ervaringen met het Lord - Super Chrome mesje. :)

De Super Chrome is wat mij betreft kwalitatief vergelijkbaar. De laatste die ik daarvan gebruikte deed het 10x goed bij mij.

• I like it 1
Posted

Grappig maar ik vind de Super Chrome, binnen de lord-stal, juist het verste weg staan van deze SS Supers. Waar ik met dit mesje een bijzonder comfortabele ATG doe is dat bij de Chromes beslist niet zo. Sterker, hoewel de Chrome met de vleug mee werkelijk uitstekend presteert is-ie tegendraads voor mij een kleine ramp. De Super Chrome is het enige mesje van Lord waar ik werkelijk niets mee kan.

• I like it 1
Posted

Net als de groene Classic vind ik de SS supers ook heel goed scheren maar kan ik met de Classic er meer beurten uithalen.

• I like it 1
Posted
Net als de groene Classic vind ik de SS supers ook heel goed scheren maar kan ik met de Classic er meer beurten uithalen.

Hier ook; voor mijn gevoel zijn de 'Supers' net wat scherper en schonender maar de 'Classics' zijn net wat vergevingsgezinder en gaan ook langer mee maar het kost net iets meer moeite om het net zo glad te krijgen.

• I like it 1
Posted
Grappig maar ik vind de Super Chrome, binnen de lord-stal, juist het verste weg staan van deze SS Supers. Waar ik met dit mesje een bijzonder comfortabele ATG doe is dat bij de Chromes beslist niet zo. Sterker, hoewel de Chrome met de vleug mee werkelijk uitstekend presteert is-ie tegendraads voor mij een kleine ramp. De Super Chrome is het enige mesje van Lord waar ik werkelijk niets mee kan.

Binnenkort maar weer een super chrome proberen om te herijken. In mijn beschrijving destijds komt die er behoorlijk goed af.

• I like it 1
  • 7 years later...
Posted

Vandaag voor het eerst dit mesje gebruik, in mijn milde RR GC 68. Zelfs in deze krabber was het mesje hoorbaar aanwezig, het leek mij zelfs wat trekkerig. Morgen nog eens in de herkansing, maar op basis van deze ene beurt ben ik zeker niet overtuigd.

Ik kan me de Lord Classic wel herinneren, die vond ik lekkerder als ik het me goed herinner.

• I like it 3
Posted
1 uur geleden, bartje-p zei:

Vandaag ...... herinner.

Zelfde ervaring hier met de RR GC .76 

Absoluut geen ideale combinatie. 

De Lord super chrome vind ik al iets beter. 

Voor mij komt in de RR GC .68 de Rapira Platinum Lux het beste uit de bus.

Misschien zelfs beter dan met de .76

• I like it 2
  • 1 month later...
Posted
2 minuten geleden, -Danny- zei:

Dus met Lord mesjes kan men niet fout gaan? 

eh.... juist wel dus, in ieder geval voor sommigen van ons.

• Thanks! 1
  • 4 months later...
Posted

Ik vind  die Lord mesjes prima scheren in de Lord L6 of RR GC .84. Samen met het Lord Extra en Lord Classic mijn favoriete mesjes.

• I like it 1