Jump to content

Blackland blackbird

DannyVG

Recommended Posts

MEIA - aartslelijk in mijn ogen, scheert ook niet zo bijzonder maar UEKAZ :-)

Wel ik heb er 1 en ik bestelde ook versie 2

(Afgeronde hoeken)

Volgens mij is dit een heel effectieve krabber en die krijgt ook positieve reviews op dit ogenblik hoor Ron. Deze maal bestelde ik 1 met 70 mm handle. Wel spijtig dat ik de handle erbij moest bestellen. Eigenlijk wou ik alleen de baseplate.

Mijn beide versies zijn polished.

Op dit ogenblik wordt deze krabber al vergeleken met de Att s1 s2 en de la bbs1

Ik heb er één van de eerste versie gehad, hem juist erg mooi om te zien, en effectieve krabber, maar vond de hoeken inderdaad te scherp en oncomfortabel. De nieuwe gepolijste versie zal me beter liggen maar ik ga me er niet meer aan wagen denk ik. De verzameling word sowieso al groter dan de bedoeling was (geen onbekend verschijnsel op dit forum begrijp ik)

Volgens mij is dit een heel effectieve krabber en die krijgt ook positieve reviews op dit ogenblik hoor Ron. Deze maal bestelde ik 1 met 70 mm handle. Wel spijtig dat ik de handle erbij moest bestellen.

Kijk schoonheid is afhankelijk van de persoon die het aanschouwt en omdat ik het niks vind is het best mogelijk dat 99% van de anderen er helemaal weg van zijn, zelfde aangaande de effectiviteit van de krabber, we zijn allemaal verschillend.

Ik zou zelfs zeggen wees heel blij dat hij jullie zo goed bevalt 8-)

Mmmm, het zal wel aan mij liggen maar de BBS-1 vind ik zelf toch van een heel ander kaliber qua scheren.

Ik vind de kop van de blackbird nog tot daar aan toe maar die handvaatjes :shock:

Geniet van jullie aanwinsten heren, dat is het belangrijkste!

Wel ik heb er 1 en ik bestelde ook versie 2

(Afgeronde hoeken)

Volgens mij is dit een heel effectieve krabber en die krijgt ook positieve reviews op dit ogenblik hoor Ron. Deze maal bestelde ik 1 met 70 mm handle. Wel spijtig dat ik de handle erbij moest bestellen. Eigenlijk wou ik alleen de baseplate.

Mijn beide versies zijn polished.

Waarom vergelijken ze deze met een ATT slant Danny de Blackland is toch een rechte krabber?

Enige minpunt kwam terug in de scherpe hoeken en bodemplaat dus als de hoeken iets afgeronder zijn zal hij ook op zeker comfortabeler scheren dus ben wel benieuwd naar deze 2e versie hoe dat dan scheert.

Greep vind ik ook mooi apart alleen de bovenplaat doet me teveel denken aan die van een Merkur slant.

Wel jammer dat je dan nog geen los scheerhoofd of bodemplaat kan bestellen.

Misschien dat de Blackbird qua bouw kwaliteit in de buurt van ATT komt, maar qua scheer prestatie vind ik zeker niet. In vergelijking met de Bbs-1 komt hij op beide fronten niet in de buurt in mijn mening. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste versie erg mooi vond om te zien en de nieuwe gepolijste nog meer.

scheert ook niet zo bijzonder maar UEKAZ :-)

Misschien dat de Blackbird qua bouw kwaliteit in de buurt van ATT komt, maar qua scheer prestatie vind ik zeker niet. In vergelijking met de Bbs-1 komt hij op beide fronten niet in de buurt in mijn mening.

Duidelijk deze krabber komt niet op de wenslijst. Dit mede ingegeven door het feit dat hopelijk mijn zo vurig gewenste droom van een Wolfje voorzien van een slant gebitje ooit eens uit zal komen en dat moet het spaarpotje wel gevuld zijn natuurlijk ;)

Tja die wolfman zal wel super zijn en die wil ik ook. Ik had de tweede lichting Blackbird gepreordend maar afgaande op jullie reacties en luisterend naar de experten hier (mijn koppigheid opzij zettende) heb ik deze dan ook geannuleerd hoewel ik wel denk dat de tweede versie beter zal zijn. De eerste versie zal ik waarschijnlijk ook niet houden.(ik heb de gepolijste versie)

Dan rijst weer de vraag : welk de Razor voor iemand met een middelmatige baardgroei met gemiddelde hardheid maar wel snelgroeiend. De s1 r1 atlassteeltje is voor mij net ietsjes te agressief. De eerste 2 dagen lukt het wel maar krijg ik de indruk dat er teveel wordt weggeschoren. Wel zijn het goede scheerders en kan ik die inzetten indien ik me 2 dagen niet heb geschoren. De g&f cc en oc zijn 's avonds wel inzetbaar maar vragen 's morgens bijwerking onder de kaak van de m1 welke een zeer milde scheerder is. Uiteraard blijven deze att's deel uitmaken van het arsenaal. Hopelijk biedt de wolfman sb dan een uitkomst.

Wie kan er verder helpen ? Hopelijk is de wolfman de oplossing.

Edited by Guest

Als de ATT S1 je problemen geeft moet je ook niet de Wolfman kopen, de wolfman SB voelt heel erg mild aan maar is het in feite niet, scheert behoorlijk diep uit. Zeker dat je niet teveel druk zet op je krabbers?

Scheve krabbers heb ik helemaal niks mee, zal wel lekker scheren maar mijn OCD kan er niet aan wennen. Ik gebruik de R1 regelmatig en qua scheren voor mij gelijkwaardig met de standaard Wolfman zowel in agressiviteit (niet agressief) als in effectiviteit. (erg effectief) Ik ben net als Snuff ook bang dat als je de ATT niet bevalt, de Wolfman dan misschien ook niet, misschien inderdaad een kwestie van druk of techniek. Verder is het een kwestie van smaak denk ik. Ik vind zelf de Wolfman veel aantrekkelijker qua look dan de ATT.

Tja kan ook aan de techniek liggen natuurlijk. Zo heel ervaren ben ik nl niet. Wat me wel duidelijk opviel met die att's is dat het gewicht van het steeltje enorm van belang is althans toch voor mij. Met het atlas steeltje was dit nl al veel beter(ik alle steeltjes van Att). Misschien moet ik hier en daar de techniek wat bijschaven hoewel ik probeer totaal geen druk te zetten.

Tijd zal wel raad geven met de r1 s1 denk ik.

Wel maak ik soms wel de fout 2 maal over een zelfde scheerzone te gaan(onder de kaak dan) met als gevolg een stevige aluinprik.

En ja die wolfman is inderdaad uitzonderlijk mooi!!

Edited by Guest

Mogelijk moet je ook wat experimenteren met mesjes. Zit echt wezenlijk verschil in de ervaring en effectiviteit met verschillende soorten. Meerdere keren over dezelfde plek scheren als het eenmaal is ingezeept levert bij mij geen probleem op, maar zorg altijd wel dat er genoeg vocht aan de krabber zit. Dat activeert vaak het glijden van het laatste restje zeep dat nog op mijn huid zit.

Qua mesjes heb ik probeerde ik de gele Gillettes de polsilver super iridium voskod en feather.

Bij de feather had ik het idee dat het te was. Pas na een derde keer scheren gingen die mesjes goed bij mij. Het beste resultaat qua mesjes behaalde ik met de polsilvers. Ook hierin zou er wel eens een fout kunnen zitten bij mij door steeds bij het wisselen van de mesjes een ander merk te nemen. Misschien moet ik me meer naar eenzelfde mesje grijpen waardoor deze factor dan al is uitgeschakeld

Waar ik ook zit aan te denken is : wil ik niet teveel ? En hier komt dan de vraag : Wat is bbs : wel ja voor mij is dit bbs als alles perfect glad is als ik met mijn vingers na het scheren tegen de baardgroei in over mijn gezicht wrijf. Ik heb hier het vermoeden dat ik ook hier misschien te ver ga.

Edited by Guest

Waar ik ook zit aan te denken is : wil ik niet teveel ? En hier komt dan de vraag : Wat is bbs : wel ja voor mij is dit bbs als alles perfect glad is als ik met mijn vingers na het scheren tegen de baardgroei in over mijn gezicht wrijf. Ik heb hier het vermoeden dat ik ook hier misschien te ver ga.

Voor mij ook, maar als er dan nog een lichte rasp onder de kaaklijn zit, ben ik soms ook tevreden zijn. Dat ligt aan de combi zeep, krabber en mesje. Het is geen absolute mathematische wetenschap :P

Als je nog niet veel ervaring hebt met krabbers en mesjes kan je beter niet teveel gaan wisselen. Probeer eerst goed resultaat te halen met hetgeen je bezit, ik bedoel als de S1 en R1 (zelfde krabber qua kop trouwens) je problemen geven dan ga je een fortuin aan krabbers uitgeven die je waarschijnlijk niet veel beter zullen bevallen.

Je hebt wel gelijk qua handvaatjes, ik heb alle metalen handvaatjes ingewisseld tegen houten exemplaren van zo'n 40 gram en dat maakt een heel groot verschil (voor mij), het is niet meer het gewicht van het handvat die voor een groot deel de druk en snelheid bepaalt. Natuurlijk kan je ook met zwaardere handvaatjes die zelf aanpassen maar dat vergt meer aandacht.