Tony Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 (edited) Ik ben de laatste tijd helemaal verslingerd aan de Japanse straights, verzorgde messen van kwaliteitsstaal en het slijpt en scheert geweldig. Dit is voorlopig (hoop ik) de laatste anders moet ik er paar verkopen. Gisteren viel deze Kikuokan Frameback op de mat. De snede zag er goed uit en het had weinig gebruikssporen. Snelle schoonmaakbeurt en daarna geslepen, vanochtend een goede testshave. Daarna uit de pinnen en vanaf 400 grit de tang netjes gemaakt. En het regent nog steeds. Sent from my iPad using Tapatalk Edited April 7, 2016 by Guest
Tony Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 (edited) Vervolgens ringetjes ertussen en opnieuw pinnen. Hier na afloop samen met mijn andere Kikuokan Sent from my iPad using Tapatalk Edited April 7, 2016 by Guest
mhharsta Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Dat zijn mooie messen Tony, en zo te lezen scheren ze ook fantastisch. Ze worden populair die Japanners! Sent from my iPad using Tapatalk
Snuff Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 En met reden, als je ze betaalbaar kan vinden tenminste.
Buffel Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Jep, al scheert een Duitser ook prima De hoek is vaak net wat groter bij de Japanse messen, zo rond de 20 graden. Ik vind het ook fantastische messen!
Tony Posted April 8, 2016 Author Posted April 8, 2016 Bedankt voor de reacties heren. Sent from my iPad using Tapatalk
Tony Posted April 8, 2016 Author Posted April 8, 2016 (edited) Als je niet kan stoppen met het kopen van Razors heet het RAD. Mijn uitstapje naar de Japanse straights is een beetje uit de hand aan het lopen (JRAD) en zal binnenkort gecorrigeerd worden. Uiteindelijk wil ik er 7 overhouden om een Japanse scheerweek te kunnen doen. Hierbij een overzicht van mijn Japans bezit. Ze zijn allemaal al een paar keer langs geweest in de SHODD maar nu zie je de onderlinge verschillen. Van links naar rechts op de foto Kikuokan 376 Frameback Kikuokan 77 Tokiwa Iwasaki Kyoshyo Yasuki S2 staal Rifuto 2000 Swedish Hi Steel Kasahara Sheep Hitachi staal Toyo The Sheon Burg Star King Sankyo Hien kamisori stijl http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160408/cff0cb6718139d93b46a02302a428e8f.jpg[/ http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160408/8626247f530f5249e1adb88c30c58de4.jpg[/ Sent from my iPad using Tapatalk Edited October 18, 2016 by Guest
mhharsta Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Zulke plaatjes zijn wel een aanjager voor een gezonde RAD. Mooie verzameling Tony. Ben je er al over uit welke messen er in je Japanse week overblijven? Sent from my iPad using Tapatalk
Kingjack Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Daar zitten echt een paar hele deftige messen tussen zeg ! Mooi Tony.
Snuff Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 Daar zit aardig wat lekkers tussen, er zijn er vast al aan het speculeren wat er aangeboden zal worden in de markt en of hun varkentje genoeg bevat.
mhharsta Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 Daar zit aardig wat lekkers tussen, er zijn er vast al aan het speculeren wat er aangeboden zal worden in de markt en of hun varkentje genoeg bevat. Kijken kan geen kwaad toch
Recommended Posts