Loei Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Dag allemaal, Dit is een vraag over 3 puntjes op mijn huid die ik heb sinds het DE scheren, kan misschien goor zijn voor sommigen, ik hoop dat de foto niet aanstootgevend is. Ik heb 3 van deze vage bultjes/puntjes, gisteren eentje opengeschoren, stopte redelijk snel met bloeden. Nu net tijdens het afdrogen na het douchen is hij weer open gegaan, en dit bloedde best. Veel harder dan een normaal wondje, ook lastiger om te laten stollen, het lijkt wel alsof er een ader achter zit. Ik heb eerder een uitstulpsel van de huid op mijn neusvleugel gehad, die zat ook vol met aders en heb ik wel laten halen. Maar dit ziet er wel iets anders uit. Weet iemand hier wat het kan zijn? De onderste cirkel is het puntje dat ik open geschoren heb. Alvast bedankt!
Snuff Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Je hebt wat ingegroeide haartjes zo te zien, eens een tijdje alleen met de draad meescheren.
Loei Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Hey Ron, had dit na verloop van tijd dan niet erger moeten worden? Deze puntjes zitten er nu al maanden en zijn niet gegroeid of verergerd of iets dergelijks. Ik ga je tip in ieder geval wel opvolgen, voor hoe lang zou ik dit ongeveer moeten doen?
efsk Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Het lijken mij twee pukkeltjes. Kunnen blijven kunnen weggaan. Worden ze groter of meer effe langs de arts.
Nienke Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Het zouden idd goed wat ingegroeide haartjes kunnen zijn. Omdat je het over maanden hebt zou ik stom weg ook gewoon even de huisarts er een blik op laten werpen. Denk dat je dan sneller van het gissen af bent.
Loei Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Bedankt voor de tips! Ik ga nog een tijdje met de groei mee scheren op dat stukje om te kijken of het nog anders wordt. Ben toch aan het oefenen met mijn shavette. Ik heb me een tijdje terug ook ongeveer een week niet geschoren om te kijken of er verandering zou zijn maar die was er net. Als ik zo rondvoel op mijn gezicht heb ik op de plek van het bovenste puntje geen baardgroei, ook aan de andere kant van mijn gezicht op die plek niet. Misschien toch maar een keer naar de huisarts inderdaad. Bedankt voor het meedenken!
marco Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Niet elke ingegroeide haar komt er vanzelf weer uit. Misschien ff kijken of het je lukt met een pincet.
Shaving Silly Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Oh ik zie het al dat is de builenpest !!! Dat begint altijd op die manier en voor je het weet zit je helemaal onder. Goed je rug in de gaten houden daar komt het ook snel als je eenmaal het virus in je lichaam hebt.
Loei Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Silly! Je bent terug! Ik begon me al af te vragen waar je was! En bedankt voor de niet zo rooskleurige diagnose
Big Jean Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 A ik zie het al, mij oudste broer had dat ook , nu ben ik de oudste.... hahaha
PI56 Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Mijn eerste reactie was ongeveer dezelfde als die van Syl. Die was me dus voor met een grappig antwoord, vandaar mijn serieuze reactie. Volgens mij zouden ingegroeide haartjes veel meer ontstekingsreactie moeten geven. Dit lijkt mij een een verhevenheid van de huid van andere, waarschijnlijk onschuldige oorsprong welke bij het ouder worden hoort. Wel lastig hoor, en het is waarschijnlijk stom toeval dat je ze hebt gekregen na het scheren met een DE. Zal wel niets met elkaar te maken hebben. Maar als je je ongerust maakt moet zeker even langs de huisarts gaan.
Loei Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Net weer open gesneden tijdens het scheren. Elke keer als ik er in knijp, knijp ik er bloed uit. Dit lijkt na verloop van tijd ook niet te minderen. Ik vind het wel dermate irritant dat ik het nog wel laat bekijken denk ik.
Shaving Silly Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Als er bloed in zit dan is het in ieder geval geen ontsteking want dan zou er pus uitkomen. Ik zou er iig niet in gaan zitten knijpen als ik jou was en gewoon schoonhouden en laten genezen. Doordat je het iedere keer van buitenaf het korstje er af scheert zal het langzamer genezen. Normaal geneest een wondje van buiten korstje naar binnen en nu van binnen onder je huid naar buiten en dat duurt langer.
efsk Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Elke keer als ik er in knijp, knijp ik er bloed uit. Dat lijkt me vrij eenvoudig op te lossen.
Loei Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Je bedoeld niet in knijpen? Even extra voorzichtig zijn met het scheren op dat punt de komende tijd. Maar het bloedt dus niet als een normaal wondje, het is wel "iets". Even laten genezen en dan weer verder kijken denk ik.
Frog Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Maar het bloedt dus niet als een normaal wondje, het is wel "iets". Komt er misschien wat wondvocht mee, of heeft het echt wittere kleur?
Loei Posted April 8, 2016 Author Posted April 8, 2016 Nee gewoon echt bloed. Net alsof je een diepe snee in je vinger hebt, als je daar dan in knijpt komt er ook altijd opnieuw bloed uit. Wanneer ik dat puntje open snij is het net zo. Het is ook schoon rood bloed zal ik maar zeggen, zou dat een ingegroeide haar uit kunnen sluiten?
PI56 Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Het bloedt wat meer door omdat je niet alleen een sneetje maakt, maar een stukje weefsel wegsnijdt. Er komen dus over een grotere oppervlak wat meer onthoofde haarvaatjes bloot te liggen.
Harkos Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Zie dit draadje net pas. Het onderste is een wondje / ingegroeid haartje. Open maken desinfecteren en even laten genezen. De bovenste lijkt me een wratje, gewoon goed diep uitscheren. Had ook wel eens wratjes in mijn hals, maar dat is ook overgegaan, door gewoon goed door te scheren
Loei Posted April 8, 2016 Author Posted April 8, 2016 Voordat ik die onderste open had gesneden tijdens het scheren zagen ze er exact hetzelfde uit. Dat diep uitscheren, hoe ik dat precies?
Shaving Silly Posted April 8, 2016 Posted April 8, 2016 Nee jho zot dat ga je niet doen hoor !!! Gewoon laten helen dat ga je er toch niet zelf afscheren ???? Stelletje mafketels
KugelFanger Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 Voordat ik die onderste open had gesneden tijdens het scheren zagen ze er exact hetzelfde uit. Dat diep uitscheren, hoe ik dat precies? minder scheren, en niet scheerdagen een face scrub gebruiken. niet diep uitscheren juist daardoor heb je het probleem gekregen.
Harkos Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 Had deze serieuze reactie niet verwacht. Sorry, maar natuurlijk niet moedwillig je verwonden. Verstuurd vanaf mijn GT-N8010 met Tapatalk
Loei Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Haha mijn fout, omdat de puntjes zo klein zijn leek diep uitscheren me wel een beetje logisch Heb het niet geprobeerd in ieder geval Ik ga voor nu de puntjes van de xtg en atg gang ontzien. Bedankt voor de tips allemaal!
Recommended Posts