Ga naar inhoud
onno

JabonMan Eufros

Aanbevolen reacties

Voor de liefhebber heb ik het mailtje van 21-03-2016 van Manuel Garcia aka Jabonman door Google translate gehaald. Hij heeft zoals velen weten geen website en kan heel goed Spaans. Bestellen gaat via magsafe_es {het staartje van de aap}yahoo{punt}es (dus niet com). Hij reageert snel en levert snel. Spaanse post is dat niet altijd als er een feestdag van een RK heilige in zicht is......

Zelf heb ik Brisa de Oriente en Tierra Humeda Nuovo ontvangen. Tevens samples van Ylang Ylang en Citrus.

Brisa de Orienta is een Oosters gekruide geur met wat wij hier herkennen kruidnagel, kaneel, vleugje citroengras en bloemen op de zijlijn.

Tierra Humeda is echt een mooi aardse geur. Het ruikt echt naar natte aarde (tussen natte bos en verse tuincompost in. Heel indrukwekkend hoe hij deze geuren weet te vangen.

Yang Ylang is iets bijzonders wat ik niet in woorden kan vangen. (sandelhout en sinaasappel is in elk geval op de achtergrond)

Citrus is een complexe sinasappel/citroen geur.

Geuren zijn minder geprononceerd dan BdF maar zijn echt aanwezig (meer dan Engelse geuren) en blijven opvallend lang in de neus hangen.

De zeep is gemakkelijk tot een mooie stevige schuim te kloppen.

Prachtige en indrukwekkende geuren dus en 1 indrukwekkende scheerbeurt. Ik zal er ook weer afstand van doen. Toch niet mijn geur om me mee te blijven scheren. Over een weekje of zo zet ik wel een berichtje in de markt.

Het mailtje

I mate,

Ik ben Manuel, maker van zeep JabonMan nu Eufros. Hartelijk dank voor het vertrouwen dat u in mijn soaps. En bedankt voor het schrijven in het Spaans. Ik noem algemene informatie:

De prijs is 14,20 euro 125 g pot. Betaling kan geschieden via overschrijving of paypal in magsafe_es {het staartje van de aap}yahoo{punt}es

Verzendkosten zijn:

- Spanje: € 4,60 per aangetekende post tot 500 gram (twee stuks). € 7,17 tot 1000g.

- Europa: 9,15 tot 500g (twee stuks). 15.45 tot 1000g (4 stuks).

- Rest van de wereld: 12,70 euro per aangetekende post tot 500 gram (twee stuks). Tot 1000g (3-4) kost € 23,80. Als het verschil tussen verzenden vier soaps of twee zendingen twee soaps is zeer klein, ik aanraden het te bestellen twee en als je wilt kun je altijd opnieuw orde twee meer.

Bij elke aankoop ik meestal onder een kleine steekproef van andere zeep. Ik stuur wat ik heb beschikbaar:

- Zepen: 14,20 euro / stuk

- Patchouli Ylang-Ylang-Orange

- Earth Vochtige (laatste eenheden in plastic pot)

- Earth Vochtige (nieuw, euro 18,60 voor een superieure kwaliteit essentie, aroma en de potentie).

- Breeze East

- Viooltjes

- Citrus

- Roses

- Lima-Canela

- Lavender (Frans)

- Dama de Noche (Flores)

- Zepen: New premium lijn. Soaps Ik heb hoogwaardige componenten, zoals jojobaolie, vlas, rhassoul klei, enz., Plus essentiële oliën van hoge zuiverheid en concentratie gebruikt. Ze zijn vooral een hoge prijs als gevolg van de heerlijke essentiële oliën. Ik heb tot nu toe alleen:

- Vetiver van Haïti: EUR 24 / stuk

- Rosa Bourbon: 34 € / stuk

- Gea: 20 € / Unit (bergamot, neroli, ceder ...

- CONDITIONERS: Ik heb ook balsems, verkopen ze in 75 ml Airless-formaat naar 15 euro. Het duurt aloe vera, hyaluronzuur, provitamine B5, vitamine E, allantoïne, bisabolol, melkzuur, glycerol en een zachte aanraking van menthol. Het wordt snel opgenomen, het laat geen vet en weinig genoeg is, is erg glad, met een gevoel van onmiddellijke noodhulp.

- Wet Earth

- Breeze East

- Roses. verbeterde formule.

- Citrus Verbeterde formule.

- Patchouli Ylang-Ylang-Orange.

- Dama de Noche verbeterde formule.

- Rosa Bourbon Verbeterde formule. € 17

- Vetiver van Haïti verbeterde formule. € 17

- Verbeterde formule Gea. Beschikbaar in 2-3 dagen.

een knuffel

Manuel

(Wat is google translate toch schattig.....en praktisch)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

bedankt voor de info

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een zijsprongetje gedaan naar deze zepen van de Spaanse Manuel en verbaasd over de kwaliteit!

Zepen zijn voor mij altijd moeilijk omdat ik een zeer beperkte geurbeleving heb ten gevolge van een ongeval. Om een of andere reden kan ik bij deze wel de meeste geuren eruit halen :?

Ik vermoed dan ook dat ze sterk ruiken, mijn vrouw beweerd dat ze als ik me scheer beneden ruikt wat ik aan het gebruiken ben. Dus mogelijks niet voor iedereen maar ik ben er heel blij mee.

Tot nu toe gebruikt:

Dama de Noche (is een zoet geurende Philippijnse bloem, naar verluid de sterkst ruikende bloem die er is), ik ruik ook iets van appel en citroen op de achtergrond)

Ylang Ylang: Patchouli, sinaasappel, sandalwood, zoet, exotisch, sensueel, bloemig

Wet Earth: musk, natte klei, bomen, mos, vetiver maar dan houtachtig, heel apart

Rosa Bourbon: Zeer lekker ruikende rozenzeep (rosa damascena)

Gea

Bergamot, lavendel, cedar, neroli, vanille, citrus, klein beetje mint, zoet

Brisa de Oriente: Kruidig (myrrh, cardemon, kruidnagel), lekker fris en houtig, zeer aromatisch

Tobacco: Een zeer lekkere tabaksgeur, niet zo'n asbakgeur zoals je wel eens aantreft

Fougère: Voor mij beter als Martin de Candre Fougère

Violets: Verse viooltjes met op de achtergrond nog een andere bloem (rozen?)

Lavender: Verse lavender met een kruidige bijgeur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zijn het hele goede zepen zo te lezen Snuf, qua omschrijving doen de volgende me watertanden: Violets, Rosa Bourbon en vooral de Wet Earth.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij je Japanse toestand steek ik enkele samples die ik van Manuel gekregen heb, diegene die je doen watertanden echter niet :twisted::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig dan voor mij heeft hij geen aman.../bitte...../ama......keur troep in zijn portfolio :lol:

Krijg je van mij als tegenprestatie een sampeltje van de Stirling Wintergreen, glacial Lemon Chill en de Vostok :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gelukkig dan voor mij heeft hij geen aman.../bitte...../ama......keur troep in zijn portfolio :lol:

:

Zeg je zoekt gene embras met mijne beste vriend Wimmie ? :?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag mogen ruiken en voelen aan deze cremes bij mijn vriend snuff. Samengevat : super zowel qua scheereigenschappen als geur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iets nieuws op komst van onze Spaanse kunstenaar B|

tallow based soap with a scent profile of vetiver, clove, hybrid lavender, benjui, atlas cedar and patchouli.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 3 uur geleden:

Iets nieuws op komst van onze Spaanse kunstenaar B|

tallow based soap with a scent profile of vetiver, clove, hybrid lavender, benjui, atlas cedar and patchouli.

Waren de samples die ik gehad heb ook op basis van Tallow Snuffie??

Verdorie zal die zeepzieder het dan toch gaan doen???? Een heerlijke geur maken bedoel ik want zie ik daar zowaar enige favoriete geuren van Vetiver, kruidnagel, lavendel en ceder in de opsomming staan..........zou het dan toch nog goedkomen????? Zou het?????o.O

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee die waren geen Tallow. Ah Hans het enige verschil is vast dat hij een contract had versiert bij Veviba (je weet wel die Belgische firma die vlees verkocht van 12 jaar oud), hij moet toch ergens aa zijn tallow komen :P

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijgt die verdomme dus weer allemaal klachten die man leert het ook nooit>:(;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah het is goed genoeg voor de Belgen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat wel natuurlijk die eerste zeep namen jullie ook nogal gretig af, vrij naar Asterix en Obelisk rare geursnuivers die BelgenxD

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is Jabonman /eufros nog steeds een aanrader? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

xDxDxD Ja hoor helemaal niet verkeerd.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De wegen scheiden zich een beetje extreem over deze zeep. Ruwweg kun je stellen dat Belgen de zeep bijzonder kunnen waarderen, en Nederlanders de zeep niet waarderen. Er zijn uiteraard uitzonderingen: ik ben een Nederlander en waardeer de zeep ten zeerste.

• Bedankt! 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de premium zepen van eufros en gebruik deze heel graag. Over de overige zepen uit de gewone lijn kan ik niet meepraten.

Anderzijds kan je dit merk beschouwen zoals tabac geur : you hate it or you love it.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die tabac zeep enz ook wel zou willen : voor mij is dit ook een aangename geur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja we kunnen er nog zo veel over l*llen maar ik blijf het prima zien vinden, Tabac trouwens ook. Ga daarvan nadat al het huidige op is eens de creme proberen, daar heb ik nog geen ervaring mee. Is trouwens weer eens tijd om dan nog wat cremes in te slaan, dat is jaren geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begrijp ik goed dat je de creme van Tabac nog eens wil uitproberen Snuffie?? Zo ja dat kan nog wel eens tegenvallen want die is vergeleken bij de zeep echt van mindere kwaliteit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh ok dan wellicht maar beter niet, bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.